Zastanawiasz się, jakie siły stoją za skuteczną promocją aplikacji mobilnych w erze rosnącej konkurencji? Poznaj historię Mobсhannel.AI, startupu, który odmienia sposób, w jaki reklamujemy i optymalizujemy aplikacje na telefony. Zespół dwóch przyjaciół, zdobywających doświadczenie w dużych agencjach marketingowych, postanowił pójść o krok dalej. Stworzyli narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które przewidują trendy i dostarczają spersonalizowane rozwiązania. Porozmawialiśmy z jednym z nich, Aleksandrem Surynau.
W tym artykule odkryjesz, jak mobсhannel.ai odnajduje się w świecie marketingu mobilnych aplikacji, jakie korzyści przynoszą ich innowacyjne rozwiązania, oraz co przyniesie przyszłość dla tej dynamicznie rozwijającej się branży. Przygotuj się na fascynującą podróż przez świat mobilnych trendów!
Kim są założyciele Mobсhannel.AI?
Historia idei tego mobilnego startupu sięga daleko wstecz, jednak jego powstanie odbyło się niedawno. Założycielami firmy są dwaj bliscy przyjaciele. Firmę założyli Aleksander i Ivan w roku 2023 roku. Obaj wiele lat spędzili, pracując w renomowanych agencjach marketingowych, czy w zespole Google Partners. Ivan wspiera pomysł jako doświadczony Data Engineer.
Co jednak równie ważne, w tej pracy czerpali ogromną satysfakcję z procesu tworzenia. Każdy z nas miał swoje specjalizacje i obszary pracy, ale łączyła nas pasja do tworzenia czegoś nowego i innowacyjnego. – Mimo iż niektórzy mogą uważać naszą pracę za monotonną i nudną, my zawsze widzieliśmy w niej prawdziwą sztukę. To właśnie ta fascynacja i inspiracja doprowadziły nas do decyzji o założeniu własnego start-upu w branży Martech – mówi Aleksander Surynau, co-founder Mobchannel.AI.
Właściciele Mobchannel.AI są głęboko przekonani, iż aby odnieść sukces w dziedzinie sprzedaży, niezbędna jest wiara w produkt lub usługę, którą się reprezentuje. – Dlatego zawsze staramy się identyfikować i wspierać firmy, w które od samego początku wierzymy. Oczywiście nie zapominamy przy tym o potencjale, liczbach i naszych własnych interesach – deklaruje założyciel firmy.
Jak narodził się pomysł na stworzenie Mobchannel.AI?
Pomysł na produkt zrodził się jako reakcja na znaczące przekształcenia na rynku reklamy mobilnych aplikacji. W październiku 2017 roku Google wprowadziło Uniwersalne kampanie promujące aplikacje (UAC), które łączą różne rodzaje reklam, takie jak reklamy w sieciach wyszukiwania, sieci reklamowej, reklamy wideo i promocje w sklepie Google Play. Te znaczące zmiany miały znaczący wpływ na światowy rynek reklamy mobilnych aplikacji, prowadząc do wyższych kosztów reklamy dla wielu firm.
Te zmiany, wprowadzone przez Google, nie pozostały bez wpływu na rynek reklamy mobilnych aplikacji. Niektóre przedsiębiorstwa były zmuszone do ograniczenia swoich budżetów reklamowych, w obliczu rosnących kosztów. W międzyczasie, wielu reklamodawców zwróciło swoją uwagę na alternatywne platformy, z Facebookiem na czele, które oferowały bardziej wydajne i dostępne rozwiązania do promocji aplikacji.
Równocześnie obserwowaliśmy ciągły wzrost audytorium korzystającego z usług Google, co świadczyło o trwałym zainteresowaniu aplikacjami mobilnymi wśród użytkowników. Ten trend zainspirował do powszechnej świadomości, iż reklamodawcy muszą opracować nowatorskie strategie, aby skutecznie działać w obszarze aplikacji mobilnych.
W tym kontekście, w roku 2023, narodził się Mobchannel.AI, mając na celu dostarczenie reklamodawcom innowacyjnych rozwiązań do skutecznej reklamy mobilnych aplikacji i pomaganie im w dostosowaniu się do zmian panujących na rynku. – Jest to absolutnie innowacyjne podejście do marketingu mobilnego. Naszą główną motywacją do podjęcia pracy nad tym projektem jest unikalność naszego pomysłu oraz perspektywa stworzenia cennego produktu, bazującego na sztucznej inteligencji (AI), dla naszych klientów – mówi Aleksander Surynau.
Dlaczego Mobchannel skupia się na Google Ads UAC i konwersjach w promowaniu aplikacji?
Twórcy zdecydowali się skoncentrować na optymalizacji kampanii Google Ads UAC oraz konwersji w kontekście promowania aplikacji, z uwagi na kilka kluczowych czynników.
Po pierwsze, dostrzegają ogromny potencjał swojego pomysłu technologii na rynku. Aleksander zastrzega, iż ich rozwiązania nie tylko przynoszą doskonałe wyniki klientom, ale również umożliwiają im dotarcie do ich najbardziej docelowej grupy odbiorców.
Po drugie, właściciele dostrzegają, iż sztuczna inteligencja jest już nie tylko zaawansowana, ale także łatwa w integracji. – Rozumiemy, iż w dzisiejszych czasach tworzenie aplikacji to tylko część sukcesu, a kluczową rolę odgrywa skuteczny marketing. Nasz startup spełnia oczekiwania klientów, którzy poszukują nowych i zaawansowanych rozwiązań technicznych, które podniosą efektywność ich działań w obszarze mobilnego marketingu – mówi co-founder Mobchannel.AI.
W jaki sposób Mobchannel.AI wyróżnia się spośród innych narzędzi dostępnych na rynku?
Na rynku istnieje wiele projektów, które poprawiają efektywność reklamowania aplikacji poprzez ciągłe modyfikacje materiałów reklamowych. Surynau przekonuje, iż tym, co wyróżnia ich projekt, jest ich specjalizacja w obszarze analizy danych Są przekonani, iż nasze podejście oparte na analizie danych stanowi najważniejszy element naszego wyróżnienia na rynku.
Mobchannel.ai bazuje na zaawansowanych rozwiązaniach analitycznych i korzysta z danych, aby dostarczyć klientom nie tylko skuteczne, ale także precyzyjnie dopasowane kampanie reklamowe. Dzięki temu nasze narzędzie pomaga klientom dotrzeć do adekwatnej grupy docelowej i osiągnąć doskonałe wyniki w reklamie mobilnych aplikacji.
Co pozwala osiągać Mobchannel.AI lepsze wyniki reklamowe w porównaniu do tradycyjnych metod?
W Google Ads, użytkownicy nie mają możliwości wyboru konkretnych kanałów reklamowych, takich jak Google Search lub Google Display Network. To algorytmy sztucznej inteligencji Google są odpowiedzialne za określenie optymalnego kanału do prezentacji reklam, choć w praktyce nie zawsze działają one w pełni efektywnie.
Jest powszechnie wiadomym fakt, iż najcenniejszy ruch dla aplikacji pochodzi z kanału Search. Użytkownicy korzystający z Google Search lub Google Play aktywnie poszukują usług i są bardziej skłonni do interakcji z reklamami aplikacji, które są dla nich najbardziej przydatne. Taki użytkownik jest znacznie bardziej zmotywowany niż osoba przypadkowo natrafiająca na reklamę podczas przeglądania filmów na YouTube czy bannerów na stronach internetowych.
W konkurencyjnym środowisku użytkowników korzystających z kanału Search, Mobchannel.AI wykorzystuje narzędzia i dane oparte na podejściu data-driven do skalowania najbardziej pożądanych kanałów reklamowych. Dzięki temu jest w stanie efektywnie zarządzać i dostosowywać kampanię, aby dotrzeć do najbardziej wartościowych użytkowników. Rezultatem tego podejścia są lepsze wyniki reklamowe w porównaniu do tradycyjnych metod.
W jaki sposób dane z AppsFlyer lub Adjust wpływają na skuteczność kampanii reklamowych?
Klienci aktywnie korzystają z platform takich jak Appsflyer, Adjust oraz Firebase. Te narzędzia do zbierania i analizy danych o użytkownikach aplikacji i witryn są niezwykle wartościowe pod wieloma względami. Umożliwiają dokładne monitorowanie oraz analizę zachowań użytkowników wewnątrz aplikacji. Pozwala to zgłębić sposób, w jaki użytkownicy korzystają z aplikacji, co z kolei wpływa na jej efektywność i użyteczność.
Platformy te dostarczają też cenne dane dotyczące konwersji i źródeł ruchu, co jest niezwykle istotne dla optymalizacji kampanii reklamowych. Pozwala to precyzyjnie określić, które kampanie generują najlepsze wyniki, umożliwiając nam skoncentrowanie się na nich, co zwiększa ogólną skuteczność reklam.
Wreszcie, dzięki tym narzędziom możemy monitorować najważniejsze wskaźniki takie jak liczba instalacji aplikacji, retencja użytkowników oraz wartość życiowa klienta (LTV). To z kolei pozwala na dostosowanie strategii reklamowej w czasie rzeczywistym, co przekłada się na osiągnięcie lepszych wyników w kampaniach reklamowych. – Korzystanie z danych z Appsflyer, Adjust i Firebase jest kluczowym elementem naszej strategii, pomagając nam zrozumieć efektywność kampanii reklamowych i dostarczać naszym klientom najlepsze rozwiązania do promocji ich aplikacji – mówi Aleksander.
W jaki sposób Mobchannel.AI dostosowuje się do różnych potrzeb i celów różnych firm? Jakie są korzyści spersonalizowanego podejścia?
Podejście specjalistów opiera się na spersonalizowanych rozwiązaniach dostosowanych do indywidualnych potrzeb i celów naszych klientów. Mobchannel.AI działa na kilku kluczowych etapach.
Audyt i analiza
Rozpoczynamy współpracę od dokładnego audytu. – Razem z klientem analizujemy jego statystyki oraz dotychczasowe kampanie reklamowe. To pozwala nam zrozumieć obecny stan i wyzwania klienta – mówi co-founder Mobchannel.AI.
Rozwiązywanie problemów
Na podstawie wyników audytu marketerzy identyfikują obszary, które wymagają optymalizacji lub poprawy. – Tworzymy spersonalizowane strategie, aby rozwiązać konkretne problemy klienta i osiągnąć jego cele – kontynuuje.
Dostosowane kampanie
Tworzą kampanie reklamowe, które są dostosowane do specyfiki aplikacji i preferencji klienta. Ich podejście opiera się na analizie danych, co pozwala im precyzyjnie dostosować strategię reklamową.
Monitorowanie i optymalizacja
Marketerzy cały czas śledzą wyniki kampanii i dokonują dostosowań, aby osiągnąć lepsze rezultaty. Ich elastyczność i gotowość do reagowania na zmiany w środowisku reklamowym to najważniejsze elementy całego podejścia. – Korzyścią personalizacji jest to, iż klient dostaje rozwiązania dokładnie dopasowane do swoich potrzeb i celów. Nie ma jednego uniwersalnego podejścia do reklamy mobilnych aplikacji, dlatego nasza elastyczność i zdolność do dostosowywania strategii są najważniejsze dla osiągnięcia sukcesu – kwituje.
Jakie są plany na rozwój Mobchannel.AI?
W obecnej chwili startup skupia się na trzech głównych produktach.
Paid User Acquisition: Unikalna technologia oparta na sztucznej inteligencji pozwala na skierowanie ruchu reklamowego w narzędziu Google Ads App campaigns, co pozwala klientom na skuteczne pozyskiwanie płatnych użytkowników do swoich aplikacji.
ASO (App Store Optimization): Technologia oparta na sztucznej inteligencji pomaga w optymalizacji pozycjonowania aplikacji w sklepach App Store na platformach iOS i Android. Umożliwia ona przyciągnięcie wysokiej jakości i kosztowo efektywnych instalacji aplikacji.
Predykcyjna Analityka: Platforma oferuje możliwość przewidywania liczby kluczowych działań i zdarzeń, które dana grupa użytkowników (kohorta) wykona po określonym czasie. Pozwala to klientom lepiej zrozumieć zachowanie ich użytkowników i dostosować strategie reklamowe. – Naszym celem w Mobchanel.AI jest stałe dostarczanie innowacyjnych i skutecznych rozwiązań w obszarze marketingu mobilnych aplikacji – zapewnia właściciel.
W jaki sposób twórcy widzą przyszłość marketingu mobilnych aplikacji. Jak Mobсhannel.AI wpisuje się w te zmiany?
Przyszłość marketingu mobilnych aplikacji jest fascynująca, ale również pełna wyzwań. Wszystko ze względu na rosnącą konkurencję i coraz większą liczbę dostępnych aplikacji. Kluczem do sukcesu będzie dokładna analiza danych oraz mobilna predykcyjna analityka.
– Nasza platforma Predykcyjnej Analityki jest przykładem naszego zaangażowania w dostarczanie innowacyjnych rozwiązań w tym obszarze. Jesteśmy świadomi, iż bycie pionierem w tej dziedzinie nie jest łatwe, ale mamy unikalny zespół ekspertów i technologię opartą na sztucznej inteligencji, które pozwalają nam sprostać tym wyzwaniom. W Mobсhannel.AI widzimy przyszłość marketingu mobilnych aplikacji jako obszar, w którym jakość mobilnej analityki oraz predykcyjnej analityki będą odgrywać kluczową rolę w wyborze strategii marketingowej dla aplikacji – mówi Aleksander Surynau.
Startup jest zdecydowany na kontynuację rozwoju narzędzi i usług, które pomagają klientom osiągnąć sukces w konkurencyjnym środowisku marketingu mobilnych aplikacji. Jego celem jest przez cały czas pozostanie na czele innowacji w dziedzinie marketingu aplikacji mobilnych i pomaganie klientom osiągać lepsze wyniki w tej dynamicznej branży.