Portal X, bywszy Twitter, we współpracy z innym portalem, Rumble, wytoczył proces antytrustowy Światowej Federacji Reklamodawców. Organizacja ta, która określa się jako stowarzyszenie branżowe, swej aktywności nie ogranicza jednak jedynie do samej branży reklamy.
Wzięła się bowiem za walkę z „dezinformacją” oraz promowanie „odpowiedzialnego” postępowania w zakresie marketingu. W tym celu zawiązała inicjatywę o nazwie Światowy Sojusz na rzecz Odpowiedzialnych Mediów (Global Alliance for Responsible Media – GARM).
Wspomniane terminy „dezinformacji” i „odpowiedzialności” należy rozumieć ze stosownie hojną dozą eufemizmu. Organizacja bowiem miała dość jasno określone sympatie polityczne, i w ramach starań o „odpowiedzialność” w biznesie pilnowała, by jej członkowie w swych decyzjach biznesowych uwzględniali owe sympatie.
Wraz z sympatiami były naturalnie także antypatie. Jedną z nich okazał się oczywiście Elon Musk oraz portal X vel Twitter, który ów przejął. Po przejęciu – a zwłaszcza po kilku głośnych wypowiedziach Muska – doszło do fali odpływu reklamodawców. Bojkot dotyczył także Rumble’a – alternatywny dla mocno cenzurowanego YouTube’a.
Podówczas wszystko to wydawało się to zjawiskiem spontanicznym. Jak jednak się okazuje, takim bynajmniej nie było. Stymulowały je właśnie organizacje w rodzaju GARM. I w tej sprawie X vel Twitter skierował pozew przeciwko organizacji.