Pozew Twittera „zaorał” kartel reklamodawców? Likwidacja inicjatywy na rzecz „odpowiedzialnego” lokowania funduszy reklamowych

bithub.pl 3 miesięcy temu

Portal X, bywszy Twitter, we współpracy z innym portalem, Rumble, wytoczył proces antytrustowy Światowej Federacji Reklamodawców. Organizacja ta, która określa się jako stowarzyszenie branżowe, swej aktywności nie ogranicza jednak jedynie do samej branży reklamy.

Wzięła się bowiem za walkę z „dezinformacją” oraz promowanie „odpowiedzialnego” postępowania w zakresie marketingu. W tym celu zawiązała inicjatywę o nazwie Światowy Sojusz na rzecz Odpowiedzialnych Mediów (Global Alliance for Responsible Media – GARM).

Wspomniane terminy „dezinformacji” i „odpowiedzialności” należy rozumieć ze stosownie hojną dozą eufemizmu. Organizacja bowiem miała dość jasno określone sympatie polityczne, i w ramach starań o „odpowiedzialność” w biznesie pilnowała, by jej członkowie w swych decyzjach biznesowych uwzględniali owe sympatie.

Wraz z sympatiami były naturalnie także antypatie. Jedną z nich okazał się oczywiście Elon Musk oraz portal X vel Twitter, który ów przejął. Po przejęciu – a zwłaszcza po kilku głośnych wypowiedziach Muska – doszło do fali odpływu reklamodawców. Bojkot dotyczył także Rumble’a – alternatywny dla mocno cenzurowanego YouTube’a.

GARM, the advertising industry's censorship cartel, is shutting down.

Two days after @X and @rumblevideo filed a lawsuit against it.

Eight days after @FFO_Freedom exposed its members' billions of dollars in government contracts.

One month after @Jim_Jordan and the Judiciary… https://t.co/dgnPaxEjpc

— Allum Bokhari (@AllumBokhari) August 8, 2024

Podówczas wszystko to wydawało się to zjawiskiem spontanicznym. Jak jednak się okazuje, takim bynajmniej nie było. Stymulowały je właśnie organizacje w rodzaju GARM. I w tej sprawie X vel Twitter skierował pozew przeciwko organizacji.

Idź do oryginalnego materiału