Redesign strony internetowej – kiedy warto go przeprowadzić?

enterthecode.pl 1 rok temu

Ostatnia aktualizacja 11 kwietnia, 2023

Redesign może być ratunkiem w przypadku witryn, które przestały spełniać swoje założenia biznesowe lub odnotowaliśmy znaczący spadek odwiedzin. Na czym dokładnie polega to działanie, co wziąć pod uwagę i jak rozpoznać, iż nadszedł już czas na duże zmiany? O tym przeczytasz w poniższym tekście.

Na czym polega redesign?

Redesign to proces polegający na przemyślanym przekształceniu istniejącego projektu w celu poprawienia jego funkcjonalności, estetyki oraz dostosowania do zmieniających się potrzeb użytkowników i technologii.

W przypadku redesignu strony internetowej oznacza to przede wszystkim przebudowę wizualną i strukturalną witryny, której celem jest zwiększenie jej użyteczności, konwersji oraz satysfakcji użytkowników.

Kiedy warto przebudować stronę internetową?

Warto zastanowić się nad redesignem strony internetowej, gdy zaczynamy dostrzegać pierwsze sygnały nieadekwatności w porównaniu do aktualnych trendów, czy też możliwości technologicznych. Co dokładnie powinno zwrócić naszą uwagę?

  1. Wygląd witryny jest już nieaktualny i nie przyciąga uwagi użytkowników.
  2. Analiza statystyk wykazuje spadek liczby odwiedzin, konwersji lub innego kluczowego wskaźnika. Możesz to monitorować np. w Google Analytics.
  3. Pojawiły się nowe potrzeby biznesowe, które wymagają zmian w strukturze witryny.
  4. Strona nie jest responsywna, a więc nie działa poprawnie na różnych urządzeniach i przeglądarkach.
  5. Chcemy usprawnić procesy związane z obsługą witryny, np. zmienić system zarządzania treścią (CMS).

Jak przebiega redesign?

Mając na uwadze powyższe elementy, prawdopodobnie wykonaliśmy już diagnozę problemów lub jesteśmy w trakcie ich definiowania. Musimy więc ustalić, jakie cele ma spełnić nowa odsłona witryny. Może to być poprawienie doświadczeń użytkowników lub dostosowanie wyglądu do aktualnych trendów i możliwości technicznych. Ale też możemy oczekiwać zwiększenia liczby konwersji lub osiągnięcia nowych celów biznesowych.

Na podstawie wyłonionych problemów w starej wersji i zdefiniowanych celów odświeżonej strony, opracowujemy nowy projekt. Następnie przychodzi czas na wdrożenie wszystkich poprawek dotyczących designu lub funkcji, testowanie i optymalizację.

Po redesignie warto monitorować statystyki, aby na bieżąco weryfikować skuteczność procesu. Kluczowa będzie również optymalizacja SEO, aby nie zaprzepaścić pracy włożonej w redesign oraz sprawdzenie wydajności witryny pod kątem szybkości ładowania w przeglądarce.

Projekty redesignu znanych witryn

Poniżej znajdziesz odnośniki do interesujących projektów przykładowych procesów redesignu znanych witryn i aplikacji internetowych:

Idź do oryginalnego materiału