W trakcie ciągłej rozmowy nt Obecność sztucznej inteligencji w grach planszowychplatforma internetowa itch.io ogłosiła, iż od wszystkich twórców w witrynie będzie wymagać ujawniania, czy ich projekty zawierają treści generowane przez sztuczną inteligencję. Polityka ujawniania informacji Itch.io nie oznacza całkowitego zakazu, ale ułatwi fanom gier planszowych, którzy sprzeciwiają się kontrowersyjnym i technologia szkodliwa dla środowiska aby uniknąć kupowania treści generowanych przez sztuczną inteligencję.
Zgodnie z zapowiedzią od założyciela i dyrektora generalnego itch.io, Leafa Corcorana, wszyscy twórcy zasobów na platformie będą zobowiązani do klasyfikowania treści, które aktualnie przesłali na witrynę. Wszystkie produkty zawierające dzieła sztuki generowane przez sztuczną inteligencję zostaną jako takie oznaczone, natomiast użytkownicy, którzy specjalnie oznaczą swoje treści jako stworzone przez człowieka, otrzymają tag „no-ai”.
Twórcy będą mieli okres karencji na kategoryzację swoich produktów, a wydawcy posiadający dużą liczbę produktów będą mogli skorzystać z narzędzia do zbiorczego tagowania. „Zasoby składające się z generatywnej sztucznej inteligencji (nawet jeżeli zostały później zmodyfikowane), które nie są oznaczone, nie będą już kwalifikować się do indeksowania na naszych stronach przeglądania” – wyjaśnił Corcoran. W odpowiedzi na komentarz firma Corcoran wyjaśniła również, iż jeżeli użytkownicy kłamią na temat obecności treści generowanych przez sztuczną inteligencję w swoich produktach lub zauważą, iż pomijają tagi ujawniające, nie zostaną usunięci z witryny, ale zostaną usunięci z indeksowania na stronie odkrywania — główny sposób przedstawiania nowych gier potencjalnym nabywcom.
Na swędzenie strona z wytycznymi dotyczącymi jakościfirma stwierdziła, iż wdrożenie tej polityki wynikało „z niejasności prawnej dotyczącej praw związanych z treściami generatywnymi AI”. Treści utworzone z systemów generatywnej sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, DALL-E, Midjourney i Stable Diffusion, są w dużej mierze trenowane na zbiorach danych składających się z grafiki wizualnej i tekstowej bez zgody ich oryginalnych twórców, która została temat liczba spory prawne I procesy sądowe.