Adobe prezentuje LLM Optimizer – platformę, która pozwala markom śledzić i poprawiać swoją widoczność w odpowiedziach chatbotów AI, takich jak ChatGPT czy Gemini. To całkiem nowy etap w marketingu cyfrowym.
Adobe ogłosiło premierę platformy LLM Optimizer, która ma pomóc markom odnaleźć się w świecie generatywnej sztucznej inteligencji. Narzędzie to umożliwia firmom monitorowanie widoczności ich treści w odpowiedziach chatbotów AI, takich jak ChatGPT, Gemini czy Claude. Marketerzy mogą na bieżąco sprawdzać, kiedy i gdzie ich treści pojawiają się w odpowiedziach modeli językowych, a także gwałtownie wprowadzać zmiany w strategii publikacji online.
LLM Optimizer pozwala zespołom SEO i marketingowym analizować, jak ich marki są prezentowane przez chatboty i inne narzędzia AI. Platforma oferuje też rekomendacje zmian w treściach, które można zatwierdzić jednym kliknięciem, bez potrzeby angażowania zespołu deweloperskiego. Dzięki temu firmy mogą natychmiast reagować na zmiany w sposobie wyszukiwania informacji przez użytkowników i lepiej dostosowywać swoje komunikaty do nowych realiów.

Według Loni Stark, wiceprezes ds. strategii i produktu Adobe Experience Cloud, generatywne interfejsy AI stają się podstawowym narzędziem do odkrywania i wyboru produktów przez klientów. LLM Optimizer ma więc za zadanie pomóc markom wyróżnić się w tych kluczowych momentach i zapewnić im przewagę konkurencyjną.
Platforma jest dostępna zarówno jako część platformy Adobe Experience Manager, jak i jako samodzielna aplikacja. Ceny zależą od wielkości firmy i jej potrzeb. Rozwiązanie to odpowiada na zmieniające się preferencje użytkowników, którzy coraz częściej wybierają chatboty do wyszukiwania informacji zamiast klasycznych wyszukiwarek. Chociaż Google wciąż jeszcze przoduje pod względem liczby zapytań, znaczenie sztucznej inteligencji w procesach zakupowych systematycznie wzrasta i na końcu z pewnością zostawi tradycyjne zakupy on-line daleko w tyle.