Stosowanie obserwowalności IT w celu dostarczania wskaźników biznesowych

cyberfeed.pl 1 miesiąc temu


Niedawne wydarzenie Dynatrace Innovate, które odbyło się na początku tego miesiąca w Amsterdamie, pokazało ambicje firmy polegające na rozszerzeniu obserwowalność wykraczająca poza operacje IT.

Analityk Gartner definiuje platformy obserwowalności jako narzędzia wykorzystywane przez organizacje do zrozumienia i poprawy dostępności, wydajności i odporności krytycznych aplikacji i usług. Według Gartnera inwestowanie w platformy obserwowalności i skuteczne ich wdrażanie prowadzi do uniknięcia strat przychodów i umożliwia szybsze cykle rozwoju produktów oraz poprawę postrzegania marki.

Chociaż narzędzia te umożliwiają zespołom operacyjnym IT i inżynierom platform przyjrzenie się metrykom w całym stosie IT, Gartner widzi także szansę dla analityków biznesowych na wykorzystanie platform obserwowalności do zrozumienia i przeanalizowania kluczowych wskaźników biznesowych.

Jednak głównym przypadkiem zastosowania jest poprawa niezawodności coraz bardziej złożonej architektury IT, która zapewnia funkcjonowanie nowoczesnych przedsiębiorstw. Gospodarz zaproszony na wydarzenie Innovate 2024 w Amsterdamie Deutsche Telekom na scenie, aby porozmawiać o tym, jak Dynatrace wspiera aplikacje OneApp i OneShop.

OneApp pomaga klientom zarządzać zużyciem danych, umowami, fakturami, kredytami i zamówieniami, natomiast OneShop zapewnia centralną platformę e-commerce, która upraszcza zakupy produktów. Firma telekomunikacyjna korzysta z Dynatrace, aby zapewnić wgląd w te aplikacje, a także cały swój ekosystem IT, a także aktywnie przewidywać i rozwiązywać potencjalne zakłócenia w swoich usługach cyfrowych.

Poprawa niezawodności w miarę jak infrastruktura IT staje się coraz bardziej złożona

W swojej głównej prezentacji dyrektor generalny Dynatrace Ricka McConnella powiedział, iż to główna lekcja, jaka z tego wynikła Globalna awaria IT CrowdStrike znaczenie zapewnienia odporności biznesowej, biorąc pod uwagę inne awarie. W przypadku Dynatrace obserwowalność i bezpieczeństwo aplikacji są obowiązkowe w operacjach biznesowych.

„Obserwowalność nigdy nie była bardziej krytyczna dla misji niż teraz” – powiedział McConnell podczas głównej prezentacji na konferencji. „Oprogramowanie nigdy nie było bardziej krytyczne. Oprogramowanie musi po prostu działać idealnie.”

W ubiegłym roku inny klient Dynatrace, EDF, wdrożyła platformę obserwowalności, aby umożliwić swoim zespołom technicznym rozwiązywanie problemów z wydajnością, niezawodnością i bezpieczeństwem w usługach cyfrowych skierowanych do klientów, które obsługują ponad 5,2 miliona klientów w Wielkiej Brytanii. Dynatrace konsoliduje wiele narzędzi w jedną ujednoliconą platformę obserwowalności i bezpieczeństwa.

Firma energetyczna planuje również wykorzystać technologię automatyzacji opartą na sztucznej inteligencji (AI) firmy Dynatrace, aby pomóc swojemu zespołowi IT w optymalizacji operacji w chmurze oraz zapewnianiu niezawodnych i bezpiecznych doświadczeń klientów. Monitorowanie sztucznej inteligencji Dynatrace zostanie wykorzystane do identyfikacji potencjalnych braków w infrastrukturze technologicznej EDF, aby pomóc zespołowi IT gwałtownie korygować przestoje i usprawniać samoobsługę klientów.

Powiązanie obserwowalności z metrykami biznesowymi

Jeśli oprogramowanie może wspierać wszystko, czego potrzebuje firma, technologia nie jest już barierą, a obserwowalność całego stosu systemu jest techniką, która może wspierać inicjatywy biznesowe.

Na przykład w raporcie Gartner Magic Quadrant dotyczącym platform obserwowalności firma analityczna stwierdziła, iż ​​takich narzędzi można używać do monitorowania procesów biznesowych i działań, odzwierciedlając podróże użytkowników, takie jak logowanie do kasy, analiza ścieżki w celu śledzenia współczynników konwersji, wdrażanie klientów lub wnioski o pożyczkę .

Jednym z przykładów jest sprzedawca detaliczny Next, który korzysta z Dynatrace w swoich lokalnych i chmurowych systemach informatycznych, obsługując lokalne usługi kredytowe na komputerach mainframe i obciążenia w chmurze Azure. Next obsługuje swoje usługi skierowane do klientów na platformie Kubernetes hostowanej na platformie Microsoft Azure oraz systemy zaplecza, takie jak realizacja zamówień i podstawowy magazyn danych, lokalnie. Zawiera również linki do usług zewnętrznych, takich jak dostawcy usług płatniczych, których również należy monitorować.

Aby sprostać tym wymaganiom, firma buduje integrację pomiędzy Dynatrace i ServiceNow, która pomoże sprzedawcy zrozumieć, jak awaria IT wpływa na procesy biznesowe.

Next korzysta z modelu licencjonowania Subskrypcyjnego Platformy Dynatrace, który umożliwia firmie włączanie i wyłączanie funkcjonalności wtedy, gdy jest to potrzebne. Zdaniem Alexa Prestona, dyrektora ds. rozwoju technologii w Next, pomogło to firmie w jej międzynarodowej ekspansji.

Interesujące w zastosowaniu obserwowalności w Next jest to, w jaki sposób można go wykorzystać do zapewnienia bardziej szczegółowych informacji w porównaniu z tradycyjnym oprogramowaniem do analizy biznesowej. „Istnieją różnice terytorialne, pomiędzy grupami klientów i różnymi grupami demograficznymi. Niektórzy mogą uznać pewną cechę lub funkcjonalność za szum; inni uznaliby to za niezbędne. Obserwowalność zapewnia nam pętlę informacji zwrotnej od biznesu” – powiedział Preston.

Zapytany o różnicę między korzystaniem z narzędzia informatycznego umożliwiającego obserwację zamiast systemu do analizy biznesowej w celu uzyskania wglądu w klientów, Preston odpowiedział: „Nie jestem pewien, czy można osiągnąć bardzo szczegółowy poziom prawdy. Oprogramowanie do analizy biznesowej ma naturalną skłonność do przechodzenia w stronę zagregowanych zbiorów danych, a jeżeli koncentrujesz się na bardzo małej grupie docelowej, dane te mogą zostać rozmyte w formie zbiorczej”.

Ponieważ strategia rozwoju firmy Next obejmuje rynki międzynarodowe, powiedział: „Następnie na niektórych z tych rynków trzeba zdobyć przyczółek, a jest on bardzo, bardzo mały i mamy tylko jedną szansę”.

Omawiając, w jaki sposób można wykorzystać obserwowalność do monitorowania działalności biznesowej, analityk GigaOm Jon Collins powiedział: „Jest całkiem jasne, iż zarządzanie operacyjne jest kluczem do kolejnego okresu zmian technologicznych”. Dodał, iż organizacje chcą wykorzystać swoje istniejące i nowe systemy, aby odpowiedzieć na możliwości, jakie stwarza sztuczna inteligencja – niezależnie od tego, jak to jest sformułowane – które napędzają inwestycje w technologię.

Jednak zdaniem Collinsa obecny stan infrastruktury informatycznej organizacji – dane, infrastruktura, chmura i aplikacje – hamuje postęp. „Rozwiązanie tego problemu wymaga najpierw widoczności, a następnie ustalenia priorytetów. – Co mamy? i „Dlaczego nas to powstrzymuje?” stają się pilnymi pytaniami, na które należy odpowiedzieć” – stwierdził. Na to pytanie Dynatrace ma nadzieję odpowiedzieć dzięki swoich narzędzi.



Source link

Idź do oryginalnego materiału