Ta nowa funkcja Twittera rozwieje wszelkie wątpliwości

pl.techbriefly.com 1 rok temu

Czy widzisz kilka przypadkowych tweetów w swoim kanale na Twitterze z kont, których nie obserwujesz? Nie martw się, nie jesteś sam. Wielu użytkowników Twittera wyraziło frustrację z powodu nowego kanału „Dla Ciebie”, który wydaje się wyróżniać przypadkowy zestaw tweetów, w tym te autorstwa Elona Muska, które teraz mają maksymalną widoczność w aplikacji.

Jednak Twitter twierdzi, iż wszystkie tweety w twoim Kanał „Dla Ciebie” jest w jakiś sposób powiązany z Twoją aktywnościąi pracują nad nową opcją, która pomoże Ci lepiej zrozumieć, dlaczego je widzisz.

Eksperyment Twittera „For You” nie został dobrze przyjęty przez użytkowników

Twitter eksperymentuje z nową opcją, która pozwoliłaby ci stuknąć w menu z trzema kropkami na dowolnym tweecie, aby przejść do nowego elementu „Dlaczego widzisz ten tweet”. W ramach tego otrzymasz krótki przegląd niektórych powodów, dla których ten konkretny tweet pojawia się w Twoim kanale, w tym wzajemne obserwacje i ich aktywność, powiązane zainteresowania oparte na twoich działaniach w aplikacji i nie tylko.

Ta opcja jest podobna do funkcji Instagrama w głównym kanale, gdzie coraz częściej dodaje więcej treści z kont, których nie obserwujesz, aby zwiększyć zaangażowanie.

Twitter jest w rzeczywistości jedną z ostatnich platform, które dołączyły do ​​tego trendu uczciwości

Ta koncepcja prowadził TikTok, która odeszła od własnych wykresów społecznościowych użytkowników, aby skupić się na samej treści. Takie podejście umożliwia TikTok wyświetlanie użytkownikom szerszej gamy popularnych postów, zwiększając zaangażowanie.

Ta zmiana wpłynęła na inne aplikacje, takie jak Facebook i Instagram, które odnotowały znaczny wzrost zaangażowania użytkowników, pokazując im więcej rzeczy z kont, których nie obserwują. Twitter idzie teraz w jego ślady, ale reakcje użytkowników były jak dotąd mieszane.

Jednym z wyzwań dla Twittera w tym względzie jest to, iż jest on kluczowym źródłem wiadomości i aktualizacji w czasie rzeczywistym, a system nie może wiedzieć, czy tweet jest popularny, aż do co najmniej godziny opóźnienia. Oznacza to, iż Twój kanał „Dla Ciebie” jest coraz częściej wypełniany starszymi tweetami, co jest sprzeczne z siłą aplikacji.

Twitter jest jedną z ostatnich platform, które w przejrzysty sposób informują o swoim algorytmie na stronach „Dla Ciebie”.

Jednakże wzrost zaangażowania użytkowników sugeruje, iż rekomendacje działają, przynajmniej w pewnym stopniu. Zapewniając więcej kontekstu, dlaczego widzisz każdą aktualizację w strumieniu, Twitter ma nadzieję, iż użytkownicy będą bardziej wygodni i zaangażowani w to, co tam jest.

Nowa opcja „Dlaczego to widzisz” nie pozostało w fazie oficjalnych testówale wstępne makiety zostały udostępnione przez projektanta z Twittera Andrea Conway. Chociaż niektórzy użytkownicy mogą preferować poprzedni kanał chronologiczny, ważne jest, aby pamiętać, iż aplikacje społecznościowe stale ewoluują, a kanały oparte na algorytmach prawdopodobnie pozostaną. Od każdego użytkownika zależy, czy chce zaakceptować zmianę, czy nie.

Sprawdź poniżej tweet Andrei na temat najnowszego projektu funkcji Twittera.

mając nadzieję, iż zachowamy kontekst, dlaczego widzisz tweety, które robisz na Twitterze pic.twitter.com/UrM4O1rGpA

— Andrea Conway (@ehikian) 13 marca 2023 r

Akt przejrzystości

Przejrzystość jest niezbędna dla platform mediów społecznościowych, aby utrzymać zaufanie i zaangażowanie użytkowników. Gdy użytkownicy nie wiedzą, dlaczego widzą określone treści w swoich kanałach, mogą być sfrustrowani lub stracić zainteresowanie korzystaniem z platformy. Zapewniając większy kontekst i przejrzystość rekomendacji treści, platformy takie jak Twitter mogą budować zaufanie użytkowników i zwiększać zaangażowanie.

Użytkownicy chcą wiedzieć, iż treści, które widzą, są adekwatne do ich zainteresowań i działań na platformie. Kiedy czują, iż treść jest wybrana losowo lub pod wpływem przez ukryte algorytmy, mogą być mniej skłonni do angażowania się w to. Dostarczając użytkownikom więcej informacji o tym, dlaczego widzą określone treści, platformy mogą zwiększyć zaangażowanie i satysfakcję użytkowników.

Platformy mediów społecznościowych powinny być przejrzyste dla swoich użytkowników

Przejrzystość jest również ważna przy rozwiązywaniu problemów związanych z rozpowszechnianie dezinformacji i szkodliwych treści podobnie jak algorytm TikTok promujący deep fake NSFW Billie Eilish. Dostarczając jasnych wyjaśnień, dlaczego określone treści są polecane, platformy mogą lepiej reagować na obawy związane z rozpowszechnianiem fałszywych wiadomości, teorii spiskowych i innych szkodliwych treści. Może to pomóc użytkownikom w podejmowaniu bardziej świadomych decyzji dotyczących treści, które konsumują i udostępniają na platformie.

Idź do oryginalnego materiału