TATA Consultancy Services (TCS) kieruje następną rewolucję technologiczną w sektorze lotniczym za pośrednictwem centrum dostarczania, które skupią się na technologiach takich jak sztuczna inteligencja (AI) i obliczenia kwantowe.
Z siedzibą w Tuluzy jest to czwarte centrum dostarczania IT TCS we Francji. Zacznie się od 50 osób, ale może wzrosnąć do 500.
Region Francji jest centrum sektora lotniczego, w którym mieszka Airbus, francuska agencja kosmiczna i setki firm skoncentrowanych na tym sektorze.
Według Anupama Singhala, prezesa produkcji w TCS, inwestycja może stymulować rozwój francuskiej operacji TCS jako całości.
Siła robocza TCS we Francji wynosi w tej chwili około 1700 osób po 30 latach w kraju. Dla porównania, Wielka Brytania z gospodarką podobną wielkością ma 23 000 pracowników TCS.
Nowe centrum koncentruje się na stosowaniu technologii takich jak AI i obliczenia kwantowe w celu rozwiązania problemów przemysłu lotniczego i obronnego. Daje również klientom dostęp do wiedzy o 600 000 globalnych pracowników TCS.
Wyzwania branżowe
Singhal zacytował dostawę Opóźnienia doświadczane przez Boeinga Jako przykład najnowszych technologii można wykorzystać do pomocy producentom lotniczym.
Pomimo rozkazów samolotów na najwyższym poziomie, Singhal wskazał na poważne wyzwania. “Odporność łańcucha dostaw był dużym problemem i to jest powód, dla którego główni dostawcy nie byli w stanie zaspokoić zapotrzebowania, jaki mają ” – powiedział.
Problemy mogą gwałtownie się eskalować dla producentów po zakłóceniu łańcucha dostaw. Singhal podał przykład blokady kanału Sueskiego, który opóźnił dostarczanie części pochodzących od dostawców na całym świecie.
Powiedział, iż TCS używa sztucznej inteligencji do gromadzenia informacji w różnych formatach, takich jak informatyki, i ustalić, jakie wydarzenia globalne lub lokalne mogą wpłynąć na łańcuch dostaw. Następnie ostrzega producentów, jeżeli muszą wprowadzić zmiany.
„Technologia może przetwarzać informacje i analizować, jaki możliwy wpływ mógł bmi. Następnie może doradzić firmie, aby zaopatrzyć się w większą liczbę pozycji. Cały pomysł polega na tym, iż można wbudować odporność – powiedział.
„Wszystko wychodzi z danych, więc możliwość łączenia informacji publicznych z danymi korporacyjnymi – aby zrozumieć, gdzie są dostawcy i skąd pochodzą – oznacza, iż sztuczna inteligencja może powiedzieć przedsiębiorstwu:„ Dostawy mogą utknąć, ale masz innego dostawcę To nie ma wpływu – być może musisz złożyć zamówienie na tego dostawcy, aby Twoja linia produkcyjna nie została zatrzymana ”.
Singhal dodał: „Nie twierdzimy, iż zastąpi to ludzi, ponieważ są w pętli, ale dziś wszyscy liderzy i menedżerowie podejmują decyzje na podstawie danych. Korzystając z technologii, możemy dostarczyć znacznie więcej danych, aby przedsiębiorstwa mogły podejmować bardziej inteligentne decyzje. W rzeczywistości technologia AI może zaoferować dwie lub trzy możliwe opcje i pozwolić klientowi zdecydować, co jest dla nich adekwatne. ”
Tech dla zrównoważonego rozwoju
Podczas gdy firmy na całym świecie mówią o swoich celach, aby stać się neutralnym pod względem emisji dwutlenku węgla, przemysł lotniczy jest bardzo zależny od paliwa kopalnego. Singhal powiedział, iż TCS pracuje nad użyciem Obliczanie kwantowe W projektowaniu samolotów umożliwiających producentom radykalne zmniejszenie zużycia paliwa.
„Odbywa się to teraz z nowszymi samolotami, które są o 20% bardziej wydajne niż starsze wersje” – powiedział. „Im zapalniczka samolot, tym niższa ilość paliwa spalona. Zbudowaliśmy więc rozwiązanie oparte na obliczeniach kwantowych, w którym można wykonać analizę materiału. ”
Następnie istnieje wykorzystanie technologii do optymalizacji tras lotów na podstawie czynników, w tym odległości, zatorów i pogody. „Faktem jest, iż każda minuta samolot jest w powietrzu, wytwarza ogromne ilości dwutlenku węgla, a linie lotnicze spala pieniądze. Możemy użyć Quantum do opracowania optymalnej ścieżki lotu, aby nie musiała być dłużej niż to konieczne. ”
Rozszerzanie umiejętności ludzkich
Optymalizacja ograniczonych zasobów ludzkich jest również głównym wyzwaniem w sektorze, który jest wysoce regulowany i wymaga umiejętności na wysokim poziomie.
Singhal powiedział w sektorach takich jak lotnisko i obrona, iż wyzwaniem jest znalezienie ludzi o odpowiednim poziomie umiejętności. Ale ogólnie technologia, w tym AI, może umożliwić mniej wykwalifikowanym ludziom wykonywanie pracy bardziej wykwalifikowanych ludzi.
„Korzystając z wsparcia generatywnego AI i języka naturalnego, pracownik może zapytać:„ Muszę złożyć tę część – powiedz mi, jak to zrobić ”, a może być wideo lub instrukcje dla tej części” – dodał.
Jeśli chodzi o umiejętności ludzkie, TCS powiedział, iż Centrum Toulouse pomoże przyspieszyć rekrutację w regionie, uzyskiwać dostęp do lokalnych talentów, angażując się w partnerstwa akademickie i wykorzystując istniejące możliwości we Francji.