Na blogu usługi Telegram pojawił się dość obszerny wpis dotyczący wprowadzonych zmian w usłudze.
O ile zmiany w postaci tzw. kolekcjonerskich prezentów (ikonek, obrazków etc.) czy dodanie animowanych reakcji na wiadomości to funkcje pozostające raczej w sferze ciekawostek, o tyle nowość w postaci lepszej weryfikacji kont należących do konkretnych firm i organizacji pozwoli lepiej odróżnić wiarygodne treści konkretnych dostawców od podszywającego się pod nich scamu.
Usługa Telegram w wyniku wprowadzonych zmian pozwala osobom publicznym posiadającym konto w usłudze, a także wiarygodnym firmom i organizacjom zweryfikować się, dzięki czemu użytkownicy mogą gwałtownie zidentyfikować oficjalne źródła.
W jaki sposób można rozpoznać, iż dana treść pochodzi od faktycznie konkretnej osoby, firmy czy organizacji? Otóż organizacje i firmy mogą teraz używać dodatkowych ikon weryfikacji. Zdecentralizowana platforma do dodatkowej weryfikacji ma pomóc zapobiegać oszustwom i ograniczyć dezinformację.
Jak to działa w praktyce? Gdy czat lub konto otrzymuje weryfikację od zewnętrznej firmy, przed jego nazwą pojawia się małe logo, a użytkownicy po otwarciu danego profilu mogą sprawdzić opis statusu i zobaczyć co dana ikona oznacza. Przykład tego rozwiązania na powyższym obrazku pochodzącym ze wspomnianego wpisu na blogu Telegram.
Jeśli artykuł Telegram z aktualizacją i lepszym bezpieczeństwem dzięki weryfikacji przez zewnętrzne firmy nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.