CERT Orange Polska obserwuje kampanię phishingową, podszywającą się pod BLIK. Pod szyldem aktualizacji bezpieczeństwa oszuści chcą wyłudzić Twoje hasło do banku.
Kampania jest tym bardziej niebezpieczna, iż nadawcą SMS-a, który trafi na Twój telefon, jest BLIK. Fakt, iż wiadomość przychodzi z nadpisu o takiej treści, może zmylić potencjalną ofiarę.

W treści SMS-a mamy kolejną socjotechniczną sztuczkę. Oszuści liczą, iż rzucając okiem na wiadomość zobaczymy „blik”, obok niego „pl” i bez zastanowienia klikniemy. Tymczasem:
- między blik i pl mamy kreskę (-) a nie kropkę (.)
- faktyczny adres linku to blik-pl[.]info
- co więcej, blik[.]pl nie jest witryną Polskiego Standardu Płatności; adekwatna witryna docelowa to https://blik.com/
Po kliknięciu w podany link trafimy na stronę sugerującą konieczność dokonania aktualizacji bezpieczeństwa.

Jeśli wybierzemy „kontynuuj”, fałszywa strona poprosi nas o wybór naszego banku…

…a ostatni krok to już podanie przestępcom naszego loginu i hasła:

Jak nie dać się oszukać?
Za każdym razem sprawdzaj adres strony, na której masz wpisać swoje wrażliwe dane. Masz wątpliwości, czy to witryna danej firmy, czy usługi? Otwórz wyszukiwarkę i wpisz w niej nazwę usługi bądź firmy. Zwróć uwagę, czy na początku nie pojawiły się opłacone wyniki wyszukiwania. jeżeli tak – znajdź pierwszy nieopłacony i to z największym prawdopodobieństwem będzie strona, której szukasz.
I raczej – a przynajmniej do tej pory się z tym nie spotkaliśmy – nie będzie w domenie .info.