Trzymasz dane na Dysku Google? Część mogła „wyparować”

itbiznes.pl 11 miesięcy temu
Zdjęcie: Dysk Google awaria backup


Od kilku dni pojawia się coraz więcej niepokojących informacji pochodzących od użytkowników Dysku Google, które dotyczą danych z ostatnich kilku miesięcy. Reakcja wsparcia technicznego firmy jest na razie taka, iż polecają czekać na rozwiązanie i nie modyfikować zawartości głównego katalogu z danymi. Można jeszcze usiąść i załamać ręce, ale to kilka pomoże.

Wielu z nas uważa, iż trzymanie danych w chmurze jest całkiem niezłą metodą na backup. W sumie słusznie, ale wygląda na to, iż dodatkowy, własny NAS, pomógłby w uniknięciu powodów do gwałtownego siwienia u części administratorów. Wiara w to, iż ktoś zarządzający chmurą będzie zawsze bezbłędny w swoich działaniach, jest złudna.

Sześć dni temu na forum wsparcia technicznego Google zaczęły pojawiać się niepokojące informacje od użytkowników. Według nich dane, które powinny się tam znajdować, „wyparowały” bez wieści. Mowa tu o plikach, które miały się tam znajdować od maja lub czerwca 2023. Tak, jakby od tego momentu żadne dane nie były synchronizowane z usługą Dysk Google. Problem jest o tyle poważny, iż sami pracownicy wsparcia technicznego firmy nie są w stanie od prawie tygodnia określić, co się stało i dlaczego, nie mówiąc o sposobie rozwiązania problemu. Przyznają też, iż sprawa nie dotyczy tylko jednego klienta.

Proszę o przyjęcie moich szczerych przeprosin, iż nie mogłem dołączyć do sesji Google Meet. Nieustannie śledzę tę sprawę i aby zachować przejrzystość, musimy poinformować, iż nie jesteś jedynym klientem dotkniętym tym problemem. Poniższa wiadomość pojawiła się wczoraj:

Oprócz linku do wątku, który podałeś, pojawiają się inni administratorzy, którzy zgłosili to samo zachowanie, które napotykamy, gdy po aktualizacji brakuje plików. Jest to w tej chwili badane przez naszych inżynierów produktu i czekamy również na analizę przyczyn źródłowych, w jaki sposób możemy to naprawić. Ze względu na trwające dochodzenie nie jesteśmy jeszcze w stanie podać ETA.

Nie zalecamy również wprowadzania zmian w folderze głównym/danych, gdyż czekamy na instrukcje od naszych inżynierów. Będę przez cały czas monitorować zachowanie zgłoszonego problemu od innych administratorów i zaplanowałem oddzwonienie jutro o tej samej porze, mając nadzieję, iż w ciągu dnia nastąpią postępy, które będę mógł przedstawić przed naszą sesją Google Meet.

Jeszcze raz dziękujemy za cierpliwość i zrozumienie.

Inżynierowie Google pracują nad rozwiązaniem, ale na razie nie znają przyczyn problemu

Dziś niestety dowiadujemy się kilka więcej, poza informacją, iż inżynierowie dalej pracują i mają nadzieję na znalezienie rozwiązania jeszcze w tym tygodniu.

Od dzisiejszego ranka wiemy, iż inżynierowie są zaangażowani i próbują zrozumieć główną przyczynę, zanim będą mogli zaoferować poprawkę. Zgodnie z główną odpowiedzią, nie należy podejmować żadnych działań w folderze głównym na Dysku Google. Mamy nadzieję, iż w tym tygodniu znajdziemy rozwiązanie.

Kilka godzin temu pojawiła się informacja, iż użytkownicy dotknięci problemem muszą uzbroić się w cierpliwość.

Musimy przyznać, iż utrata danych z ostatnich 7 miesięcy może być bardzo dotkliwa, zwłaszcza dla tych, którzy traktowali pliki na Dysku Google jako jedyny sposób na backup plików. Może trzeba jednak być bardziej paranoicznym i archiwizować dane w kilku miejscach? Spokojna głowa może być więcej warta, niż sądzimy.

Będziemy monitorować sytuację i gdy tylko pojawią się nowe informacje, zaktualizujemy tekst.

Źródło: Niebezpiecznik

Idź do oryginalnego materiału