Użyteczne usługi dodatkowe Orange, o których mogliście choćby nie wiedzieć

gsmonline.pl 1 tydzień temu

Słysząc nazwę Orange wiele osób automatycznie skojarzy to słowo z operatorem świadczącym usługi światłowodowe i komórkowe. I będzie to konotacja jak najbardziej prawidłowa. Jednak największy działający na polskim rynku telekom ma w swej ofercie znacznie więcej usług i nie wszystkie w sposób oczywisty od razu muszą kojarzyć się z telekomunikacją. I warto je poznać, bo korzysta z nich coraz więcej klientów zarówno indywidualnych, jak i biznesowych, którym ułatwiają one życie, a wielu obszarach czynią je też bezpieczniejszym.

CyberTarcza

Wiele z tych usług jest dzisiaj niezbędnych, jak np. CyberTarcza blokująca wejście na niebezpieczne strony internetowe oraz niedopuszczające do komunikacji z infrastrukturą przestępców. Z CyberTarczy mogą korzystać użytkownicy internetu mobilnego. Jest to usługa bardzo ważna w obliczu rosnących lawinowo mobilnych cyberzagrożeń, takich jak phishing. Co istotne, CyberTarcza w przeciwieństwie do programów antywirusowych nie wymaga instalowania, dzięki czemu nie spowalnia urządzenia i nie zużywa baterii.

W uproszczeniu działanie CyberTarczy można opisać jako wykrywanie „złośliwych” adresów IP, nazw DNS czy pełnych URL i blokowanie zagrożeń, zanim dostaną się np. do Twojego telefona – przedstawia usługę Orange.

Ile to kosztuje? Pierwszy miesiąc korzystania z usługi jest darmowy – dzięki temu można np. przetestować działanie CyberTarczy. Potem płatność za usługę wynosi 12 zł miesięcznie. Opłata ta będzie doliczana do faktury, a w przypadku użytkowników usług pre-paid, kwota zostanie pobrana ze środków na karcie.

Gdzie jest technik

Życie klientom Orange bardzo ułatwia też usługa „Gdzie jest technik”. Korzystając z internetu trzeba się liczyć, iż awarie się zdarzają. W takich przypadkach istotne jest, by problem rozwiązać jak najszybciej. I tu z pomocą przychodzi właśnie aplikacja Orange, przez którą można zamówić wizytę technika, dzięki czemu nie trzeba robić tego przez infolinię. Co więcej, klient może nią też zarządzać. Po dokonaniu zgłoszenia serwisowego klient otrzyma SMS-em link do strony www ze statusem sprawy. Może wtedy zmienić termin wizyty technika (jeśli zgłoszenie zostało umówione), zmienić numer kontaktowy czy anulować wizytę technika – w przypadku, gdy uda mu się samodzielnie usunąć problem lub przestanie on występować. Dodatkowo klient otrzyma informację o ewentualnym spóźnieniu serwisanta może śledzić na mapie trasę jego dojazdu i zamówić rozmowę z nim. A na koniec po zakończeniu usługi potwierdzić, iż wszystko działa prawidłowo lub zgłosić ewentualne zastrzeżenia.

Gdzie jest dziecko

Rodziców szczególnie może zainteresować usługa „Gdzie jest dziecko”, która umożliwia lokalizowanie telefonów dzięki aplikacji mobilnej, serwisu www oraz wiadomości SMS. Oprócz pokazywania na mapie dokładnego położenia pociechy rodzic może wyznaczyć tzw. strefy bezpieczeństwa. Na czym to polega? Za każdym razem, kiedy dziecko pojawia się lub opuszcza dane miejscu (np. szkoła, plac zabaw, dom), otrzymuje powiadomienie na telefon komórkowy. Dzięki temu rodzic wie, kiedy syn lub córka po zakończeniu lekcji opuszcza szkołę, a potem kolejną informację otrzymuje w momencie pojawienia się pociechy w domu. W ten sposób można być spokojnym, nie trzeba nerwowo dzwonić, aby upewniać się, gdzie znajduje się dzielić czy bezpiecznie dotarło do domu.

Lokalizator Orange

Trochę podobne funkcję pełni usługa Lokalizator Orange, która może się bardzo przydać np. podczas wakacji. Umożliwia ona jak pozostawanie w stałym kontakcie z bliskimi (dziećmi czy starszymi rodzicami), dając dodatkową wiedzą, gdzie w tej chwili się znajdują. W ten sam sposób można też dbać o bezpieczeństwo innych członków rodziny np. seniorów. Trzeba jednak pamiętać, iż w osób pełnoletnich korzystanie z tej usługi wymaga dobrowolnej zgody tych osób na ich lokalizowanie. Przez miesiąc można testować aplikację za darmo, w kolejnych miesiącach trzeba zapłacić 12 zł/mies. (wersja Standard) lub 8 zł/tyg. (wersja Premium).

Nawigacja Orange

Orange ma też usługę nawigacji, która może okazać się bardzo przydatna przy wyjazdach wakacyjnych. Można się spytać, po co z niej korzystać, skoro jest Google Maps? Otóż Nawigacja Orange pracuje na dokładnych mapach, które doskonale odzwierciedlają stan dróg, objazdy, blokady, itd. Wpisując adres danego punktu w aplikacji, można być pewnym, iż bezbłędnie dotrze się do celu. Dodatkowo, aplikacja zbiera w czasie rzeczywistym istotne dane o ruchu drogowym – remontach dróg, wypadkach, patrolach policji czy fotoradarach i uwzględnia je w propozycjach trasy. W odróżnieniu od innych produktów tego typu, Nawigacja Orange bierze pod uwagę także indywidualny komfort jazdy i nie proponuje kierowcy (w przeciwieństwie do wielu darmowych aplikacji) jazdy nie pewnymi skrótami i polnymi drogami, które nie zawsze oszczędzają czas, a często narażają na różnego typu niespodzianki – wcale nie zawsze przyjemne. Wreszcie nawigacja samochodowa Orange nie tylko wskaże, jak trafić w określone miejsce, ale także – gdzie w pobliżu zaparkować.

Nawigacja Orange ostrzeże również przed odcinkowym pomiarem prędkości, których coraz więcej pojawia się na polskich drogach, czego brakuje w Google Maps i co stanowi istotne uzupełnienie.

Opaska SOS

Jedną z najnowszych usług, jaka znalazł się w portfolio Orange - jest Opaska SOS, która pomaga dbać o bezpieczeństwo osób potrzebujących stałej opieki. W aplikacji opiekun podpina opaskę i może kontrolować parametry zdrowotne bliskiej osoby lub sam użytkownik opaski ma podgląd na swoje wyniki. W jednej aplikacji można dodać kilka kont dla różnych osób, np. rodziców czy dziadków.

Dzięki Opasce SOS, która wygląda jak zwykły zegarek z wyświetlaczem użytkownik otrzyma powiadomienie w sytuacji, gdy bliska osoba upadnie lub użyje przycisku SOS, gdy będzie potrzebowała pomocy (opaska posiada specjalny czujnik upadku). Usługa umożliwia też wykonanie zdalnie pomiarów najważniejszych parametrów życiowych m.in. ciśnienia tętniczego, temperatury, pulsu i saturacji; w przypadku pogorszenia stanu zdrowia bliskiego, system powiadomi o takiej sytuacji opiekuna. Można też wyznaczyć strefy bezpieczeństwa (np. dom, praca) i otrzymywać powiadomienie, gdy bliski je opuści lub się w nich pojawi, a także zlokalizować osobę z dokładnością GPS. Opiekun może też w każdej chwili zadzwonić do osoby używającej Opaski SOS, ponieważ ma wbudowaną kartę SIM, także wpisać do książki telefonicznej opaski zaufane numery telefonów – tylko użytkownicy tych numerów będą mogli się na nią dodzwonić.

Usługa dostępna jest w dwóch wariantach: standard i premium. Opcja premium posiada usługę teleopieki, tj. połączenia z Centrum Ratownictwa Medycznego, gdzie ratownicy dostępni 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu pozostają do dyspozycji, aby udzielić wsparcia osobie potrzebującej. Wariant Premium kosztuje 72 zł miesięcznie, a opcji Standard 22 zł na miesiące. W obu wariantach klient otrzymuje pierwsze trzy miesiące korzystania z usługi za 0 zł. Cena ratalna (0 proc.) opaski to 27 zł miesięcznie przez dwa lata.

Wypożyczalnia filmów VOD

Orange ma też w swoim portfolio wiele usług związanych z rozrywką. Jedną z najpopularniejszych jest wypożyczalnia filmów VOD, gdzie wygodnie z domowego fotela dzięki pilota klient otrzymuje dostęp setek pozycji, w tym hitów filmowych i nowości kinowych, jak np. tytuły nagrodzone w tym roku Oscarami czy nominowane do tej nagrody. Ostatnio pojawiła się też druga część „Diuny”, przeboju, który obejrzały miliony kinomanów na całym świecie. Wypożyczony film można oglądać dowolną liczbę razy przez 48 godzin od momentu wypożyczenia. Aby korzystać z usługi, klient Orange nie musi płacić żadnego, dodatkowego abonamentu. Opłata za wypożyczony film jest doliczona do jego faktury. Ceny filmów są w przedziale od 6 zł do 15 zł. W majowych premierach pojawiły się też głośne filmy, takie jak „Biedne istoty” czy „Anatomia upadku”.

Lokalizator dla firm

Także dla biznesu Orange ma bogatą ofertę usług dodatkowych. Jedną z nich jest specjalna wersja Lokalizatora dla firm. Usługa ta pozwala w łatwy i szybki sposób na zlokalizowanie, monitorowanie oraz kierowanie pracownikami pracującymi w terenie. W skład usługi wchodzi aplikacja komputerowa wyświetlana w oknie przeglądarki internetowej, za pomocą, której możesz na bieżąco śledzić pozycję geograficzną posiadanych kart SIM choćby w miejscach niedostępnych dla GPS, takich jak tunele, parkingi podziemne, centra handlowe lub prześledzić ich przebieg w przejrzystych raportach. Dodatkowo, aplikacja umożliwia bezpłatny kontakt SMSowy z pracownikami.

Wsparcie IT

Lokalizatora dla firm to bynajmniej nie jedyna interesująca propozycja operatora dla biznesu. I tak np. klient firmowy może skorzystać z usługi wsparcia IT, czyli zdalnej pomocy informatycznej, gdy ma jakieś problemy z laptopem czy tabletem. W zależności od wybranego wariantu usługa zapewnia wsparcie i konsultacje zespołu informatyków w ramach bezpłatnej infolinii, zdalną pomoc w problemach z oprogramowaniem, dostarczenie urządzenia zastępczego w przypadku poważnej usterki i wizytę informatyka w firmie klienta w ciągu 24 godzin od zgłoszenia.

Backup danych

Nikt nie lubi awarii komputerów, ale takie sytuacje mogą się zdarzyć. Klienci biznesowi chcący się przed tym zabezpieczyć mogą w Orange zamówić usługę backupu danych. To proste i intuicyjne narzędzie, za pomocą którego można tworzyć kopie zapasowe danych firmowych – zarówno plików, jak i całych baz danych. W ramach usługi klient otrzymuje 500 GB przestrzeni w bezpiecznej, polskiej chmurze dla firm, gdzie może przechowywać backupy ze wszystkich swoich urządzeń. I może spać o wiele spokojniej, bo ma gwarancję, iż kopie zapasowe będą tworzone regularnie i automatycznie według harmonogramu, dzięki czemu nie musi on sam o tym pamiętać.

Pomarańczowa loteria dla klientów biznesowych

Na koniec warto wspomnieć, iż w tej chwili w Orange trwa loteria dla klientów firmowych, którzy podpisali lub przedłużą umowę na Internet firmowy ze światłowodem. Wygrać w niej można telefony lub vouchery na cyfrowy rozwój firm. Przy czym do wygrania są trzy rodzaje voucherów: I stopnia o wartości 30 tys. zł na cyfrowy rozwój firmy, II stopnia (20 tys. zł i III stopnia (15 tys. zł). A środki te można wykorzystać np. na nowy sprzęt technologiczny lub coś zupełnie innego - przeprowadzenie kampanii reklamowej w Internecie i social mediach, konsultacje z ekspertami od rozwiązań informatycznych i cyberbezpieczeństwa, zakup licencji usługi Microsoft 365 Business Standard, budowę strony internetowej czy sklepu internetowego.

Idź do oryginalnego materiału