Victoria’s Secret zamyka swoją stronę internetową po incydencie bezpieczeństwa

manager24.pl 1 tydzień temu

Akcje spółki Victoria’s Secret spadły w środę po tym, jak firma produkująca bieliznę wyłączyła swoją amerykańską stronę internetową, twierdząc, iż doszło do przedłużającego się „incydentu związanego z bezpieczeństwem”. Osoby odwiedzające stronę zobaczą czarny ekran z oświadczeniem firmy, zamiast standardowej oferty bielizny, odzieży nocnej i innych produktów.

Sprzedawca detaliczny „zidentyfikował i podejmuje kroki w celu rozwiązania incydentu bezpieczeństwa”, zgodnie z oświadczeniem opublikowanym na jego stronie internetowej. „W ramach środków ostrożności wyłączyliśmy naszą stronę internetową i niektóre usługi w sklepie”. Rzadko się zdarza, aby firma wielkości Victoria Secret miała tak długą przerwę w działaniu na całej stronie. Podczas gdy jej fizyczne sklepy detaliczne pozostają otwarte, przychody z zakupów online są dla Victoria’s Secret kluczowe. Marka wygenerowała 2 miliardy dolarów sprzedaży netto z kanałów bezpośrednich, które obejmują zakupy online w 2024 r., czyli około jedną trzecią swojej rocznej sprzedaży.

Hakerzy stają się coraz bardziej wyrafinowani dzięki sztucznej inteligencji, powiedział Richard Blech, CEO firmy zajmującej się bezpieczeństwem AI XSOC Corp., w wywiadzie dla CNN. A wielu sprzedawców detalicznych może nie być przygotowanych na takie ataki, ponieważ zwykle zlecają cyberbezpieczeństwo zewnętrznym organizacjom zarządzającym wieloma kontami, powiedział.

„Hakerzy są o krok przed grą i mają dobre zasoby” – powiedział Blech. „To krytyczna porażka w cyfrowym zaufaniu”. W oświadczeniu dla CNN firma Victoria’s Secret poinformowała, iż ​​„natychmiast wdrożyła protokoły reagowania” i iż „zaangażowano niezależnych ekspertów”. Według Blecha atakowanie nieprzygotowanych sprzedawców detalicznych wydaje się być nowym trendem dla wyrafinowanych hakerów. CNN poinformowało , iż amerykańskie firmy detaliczne stały się celem hakerów powiązanych ze znaną grupą cyberprzestępczą w tym miesiącu, co skłoniło FBI do przeprowadzenia briefingów wywiadowczych.

Podejrzewano, iż grupa włamała się do brytyjskiego Marks & Spencer, co poważnie utrudniło obecność firmy w Internecie i będzie kosztować sprzedawcę detalicznego 300 milionów funtów w utraconych zyskach operacyjnych i zakłóceniach do lipca, podał Reuters. Blech powiedział, iż intensywność włamania do Victoria’s Secret może podążać podobną trajektorią.

CNN poprosiło firmę o więcej szczegółów. Raport Bloomberga i posty w mediach społecznościowych wskazują, iż przerwa w dostawie prądu trwa co najmniej od poniedziałku. W zeszłym roku Victoria’s Secret zatrudniła Hillary Super na stanowisko CEO, ponieważ firma zmagała się z utrzymaniem popytu. Super była wcześniej CEO Rihanny Savage X Fenty, głośnego, cyfrowego przedsięwzięcia bieliźniarskiego, które dało Victoria’s Secret świeżą konkurencję.

Idź do oryginalnego materiału