Lider branży e-commerce x-kom, rozszerza swoją ofertę o usługi digitalizacji i automatyzacji procesów biznesowych. Dzięki strategicznemu partnerstwu z największym polskim dostawcą platformy low-code do automatyzacji procesów biznesowych i elektronicznego obiegu dokumentów, x-kom wykorzysta swoje doświadczenie i know-how, aby wspierać cyfrową transformację u klientów B2B i w sektorze publicznym.
Obok działalności e-commerce, z której firma jest znana, x-kom od lat współpracuje z ponad 3 tysiącami firm i organizacji, które obsługuje w zakresie dostaw sprzętu i infrastruktury. Dzięki partnerstwu z WEBCON będzie też pomagać im w nawigowaniu pomiędzy strategiami digitalizacji i realizować projekty digitalizacji oraz automatyzacji procesów biznesowych.
Decyzja o wprowadzeniu do oferty usług digitalizacji procesów biznesowych jest pokłosiem wewnętrznego wdrożenia platformy WEBCON w x-komie, które rozpoczęło się w 2021 roku. W trakcie projektu firma wymieniła wykorzystywany wcześniej system elektronicznego obiegu dokumentów i stopniowo zbudowała rozwiązania, które pozwalały na obsługę procesów o krytycznym znaczeniu biznesowym, m.in. zarządzanie serwisem reklamacyjnym. Dziś x-kom wykorzystuje platformę WEBCON do obsługi 130 procesów biznesowych. Z narzędzi tych korzysta 1200 osób. W trakcie wdrożenia x-kom zbudował wewnętrzne centrum kompetencyjne, które całkowicie przejęło rozwój i utrzymanie platformy oraz zbudowanych na niej rozwiązań.
– Zależało nam na tym, by móc jeszcze sprawniej reagować na zmiany rynkowe i samodzielnie wdrażać kolejne rozwiązania. Nasze potrzeby biznesowe ciągle rosną, a na wszystkie możemy odpowiadać niemal od ręki, wykorzystując platformę od WEBCON. Wraz z rozwijaniem kolejnych aplikacji rosły też kompetencje kolejnych pracowników i działów. W efekcie zbudowaliśmy zespół ekspertów, którzy doskonale znają narzędzie i z jego pomocą tworzą praktyczne, innowacyjne rozwiązania i aplikacje. To ogromna wartość biznesowa, którą chcieliśmy wykorzystać – opowiada Artur Opara, Product Owner w x-kom.
Zbudowali przewagę. Teraz chcą ją wykorzystać, wspierając transformację firm
Sukces wewnętrznego wdrożenia stał się impulsem do komercjalizacji kompetencji zespołów IT x-komu. Dzięki możliwości przetestowania technologii na własnym gruncie, firma zyskała unikalną perspektywę – wiedziała, jak budować narzędzia, które realnie wspierają biznes i spełniają wysokie wymagania jakościowe.
– Wiemy, jak dużą rolę w cyfryzacji pełni odpowiednie narzędzie i partner, który pomaga we wdrożeniu rozwiązania oraz jest solidnym wsparciem w jego optymalizacji. Sami przetestowaliśmy wiele technologii i na własnym przykładzie przekonaliśmy się, iż platformy low-code do automatyzacji procesów mogą być realnym wsparciem dla biznesu. Dzięki zdobytej wiedzy i znajomości narzędzia, możemy nieść pomoc, jakiej firmy potrzebują na początku drogi do cyfrowej transformacji. Chcemy dzielić się naszym doświadczeniem z innymi przedsiębiorcami i pomagać im w budowaniu przewagi konkurencyjnej z pomocą technologii. Naturalnym krokiem była decyzja o partnerstwie z WEBCON – tłumaczy Artur Opara.
– kooperacja z x-kom to wyjątkowe success story z platformą WEBCON BPS w tle. Z satysfakcją obserwujemy, jak x-kom rozwija swoje kompetencje w obszarze automatyzacji i cyfryzacji. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom firma nie tylko umocniła swoją pozycję lidera na rynku e-commerce, ale także wyznacza nowe standardy w branży. Dla nas decyzja o formalnym partnerstwie z x-kom to potwierdzenie zaufania, jakie wypracowaliśmy wspólnie przez lata. Cieszymy się, iż do grona naszych partnerów dołącza firma o tak silnej pozycji i innowacyjnym podejściu do transformacji cyfrowej – podsumowuje Łukasz Wróbel, Chief Business Development Officer w WEBCON.
foto, źródło. x-kom