Zaawansowane wykorzystanie obserwowalności IT przyspiesza rozwiązywanie problemów

cyberfeed.pl 2 tygodni temu


Ponad dwie trzecie organizacji, które to zrobiły dojrzała obserwowalność IT twierdzi, iż pomaga im to znacznie skrócić przestoje aplikacji w porównaniu z mniej doświadczonymi organizacjami.

Ankieta przeprowadzona przez Enterprise Strategy Group wśród 1850 pracowników operacyjnych IT wykazała, iż ​​osoby uważające się za liderów w zakresie obserwowalności mogą rozwiązywać problemy IT 2,8 razy szybciej niż początkujący.

Sondaż przeprowadzony na zlecenie Splunk Stan obserwowalności raportwykazało, iż prawie połowa (47%) respondentów ankiety korzystała z narzędzi obserwowalności przez dwa lata lub dłużej, w porównaniu z 36% rok temu.

Szybkość zapewnia wiodącym organizacjom przewagę w szybkości tworzenia oprogramowania. Około 76% pracowników operacyjnych IT, którzy uznali, iż ich organizacja jest liderem pod względem obserwowalności, wdraża większość kodu aplikacji na żądanie, w przeciwieństwie do 30% początkujących.

„Budowanie wiodącej praktyki obserwowalności oznacza obsesję na punkcie dostarczania klientom niesamowitych cyfrowych doświadczeń i uwzględnianie tego sposobu myślenia przy każdej decyzji” – powiedział Patrick Lin, starszy wiceprezes i dyrektor generalny ds. obserwowalności w Splunk. „Nasz raport pokazuje, iż takie podejście się opłaca. Liderzy nie tylko osiągają większe sukcesy w ograniczaniu przestojów, ale także dostrzegają większą innowacyjność i szybkość działania programistów”.

Z ankiety wynika, iż ​​zespoły inżynieryjne w wiodących organizacjach osiągają o 22% wyższy wskaźnik powodzenia zmian w kodzie aplikacji produkcyjnej.

Zdaniem Splunk’awiększość liderów twierdzi, iż zmiany te kończą się sukcesem w co najmniej 90% przypadków, co daje programistom więcej czasu w eksperymentowanie i wprowadzanie innowacji. W porównaniu z kolegami z organizacji, które zaczynały od obserwowalności, badanie wykazało, iż programiści w wiodących organizacjach spędzają około 38% więcej czasu w innowacjach w porównaniu z rutynowymi zadaniami, takimi jak konserwacja, obsługa alertów i konfiguracja.

Ponad połowa (57%) ankietowanych pracowników działu IT twierdzi, iż znajduje pierwotną przyczynę problemów znacznie szybciej niż rok temu. Wiodące organizacje szacują, iż ponad 80% alertów jest uzasadnionych. Jednak w organizacjach, które dopiero zaczynają przygodę z obserwowalnością, ponad połowa (54%) alertów jest powiązana z rzeczywistym problemem. Według Splunk pozostawia to dużo miejsca na domysły, co po pewnym czasie może oznaczać, iż inżynierowie mogą zacząć całkowicie ignorować alerty.

Wiodące organizacje są 2,3 razy bardziej skłonne do mierzenia swoich celów niż organizacje początkujące oznacza czas na rozwiązanie (MTTR) w ciągu kilku minut lub zaledwie kilku godzin, podczas gdy początkujące organizacje 2,4 razy częściej mierzą swój MTTR w dniach, tygodniach, a choćby miesiącach.

Według Splunk różnica między godzinami a dniami jest szczególnie duża przepaść, biorąc pod uwagę, iż szacuje się, iż kosztuje to organizacje 540 000 dolarów na godzinę.

Prawie wszyscy respondenci ankiety (97%) korzystają z systemów opartych na sztucznej inteligencji (AI) i/lub uczeniu maszynowym (ML) w celu ulepszenia swoich działań w zakresie obserwowalności – co stanowi znaczny wzrost w porównaniu z 66% respondentów ankietowanych w zeszłym roku.

Splunk powiedział, iż zespoły IT mogą wykorzystywać sztuczną inteligencję i uczenie maszynowe do analizowania i przetwarzania dużych ilości danych w celu wykrywania anomalii, identyfikowania pierwotnych przyczyn, rekomendowania działań i automatyzacji zadań.



Source link

Idź do oryginalnego materiału