W dzisiejszym dynamicznym i konkurencyjnym świecie biznesu, rola technologii IT w funkcjonowaniu firm jest nieodłączna. Niezależnie od branży, wielkości czy stopnia zaawansowania technologicznego, każda organizacja korzysta z systemów informatycznych w celu ulepszenia procesów, poprawy efektywności działania oraz zwiększenia konkurencyjności na rynku.
Wprowadzenie nowych technologii oraz utrzymanie infrastruktury IT wymaga jednak znaczących zasobów i specjalistycznej wiedzy. Właśnie dlatego coraz więcej firm decyduje się na outsourcing informatyczny, czyli korzystanie z zewnętrznego wsparcia IT. Dzięki temu rozwiązaniu organizacje mogą się w pełni skoncentrować na trzonie swojej działalności, będąc spokojnym o utrzymanie i bezpieczeństwo infrastruktury informatycznej i danych.
Zastanawiasz się nad powierzeniem wsparcia IT dla firmy zewnętrznemu dostawcy? Mamy dla Ciebie 5 powodów, dla których warto to zrobić.
1. Skoncentrujesz się na swojej głównej działalności
Prowadzenie własnej infrastruktury IT może wiązać się z wieloma wyzwaniami, takimi jak utrzymanie serwerów, aktualizacje oprogramowania, reagowanie na awarie i rozwiązywanie bieżących problemów technicznych. Te czynności wymagają czasu, wysiłku i zasobów, które mogą odciągać uwagę od głównych celów biznesowych. Czy zapewniasz swojej organizacji niezbędne wsparcie IT w tych kwestiach?
Dzięki oddelegowaniu tak dużego obszaru, jakim jest IT na zewnątrz, nie musisz troszczyć się o przeprowadzanie rekrutacji, szukanie szkoleń dla pracowników z branży IT, monitorowanie rynku. Możesz powierzyć obszar IT specjalistom, którzy zajmą się nim profesjonalnie, zadbają o niezawodność Twojej infrastruktury i zapewnią niezbędne wsparcie IT. W tym czasie Ty i Twoi pracownicy będziecie mogli skupić się na kluczowych aspektach działalności firmy.
2. Zdobędziesz dostęp do specjalistycznej wiedzy i doświadczenia
Rozwój technologiczny wymaga ciągłego poszerzania wiedzy i umiejętności. Szczególnie istotne jest to teraz, gdy nowe technologie pojawiają się na rynku biznesowym w tak zawrotnym tempie. Właśnie dlatego tak ważne jest, aby Twoja firma miała dostęp do specjalistów z aktualną i konkretną wiedzą z wielu obszarów IT.
Zazwyczaj zewnętrzne firmy świadczące wsparcie IT w postaci outsourcingu, posiadają wysoko wykwalifikowaną kadrę, która posiada nie tylko szeroką wiedzę teoretyczną, ale także bogate doświadczenie praktyczne. Dzięki temu możesz mieć pewność, iż nie zostaniesz królikiem doświadczalnym, a Twoje problemy techniczne będą rozwiązywane przez profesjonalistów o szerokim spektrum kompetencji.
3. Zoptymalizujesz budżet
Utrzymywanie własnego zaplecza IT jest nie tylko czasochłonne, ale kosztowne. Inwestycje w sprzęt, oprogramowanie, utrzymanie infrastruktury, zatrudnienie, utrzymanie i szkolenia pracowników generują wysokie koszty. Outsourcing IT pozwala zaoszczędzić na tych wydatkach. Jak? Nie tylko unikasz kosztów kompletowania zespołu specjalistów z kilku dziedzin. zwykle dostawca zapewnia Ci dostęp do certyfikowanych ekspertów z dowolnego obszaru, w zależności od Twoich potrzeb, a Ty płacisz jedynie za usługi, z których faktycznie korzystasz.
Ponadto, zewnętrzne firmy zwykle mogą korzystać z korzystnych warunków zakupu subskrypcji, sprzętu i oprogramowania, dzięki czemu mogą przekazywać te korzyści swoim klientom. W przypadku outsourcingu możesz też liczyć na optymalizację kosztów utrzymania infrastruktury oraz tych związanych z nowymi technologiami. Dodatkowo otrzymasz wsparcie związane z zakupem i utrzymaniem, ponieważ partnerzy zwykle są odpowiednio do tego wyszkoleni. Z tych powodów warto podjąć współpracę z firmą, która posiada partnerów technologicznych i współpracuje z renomowanymi dystrybutorami sprzętu i oprogramowania.
4. Poprawisz poziom bezpieczeństwa
Bezpieczeństwo danych i infrastruktury IT jest najważniejsze dla każdej firmy. Liczba ataków hakerskich rośnie z roku na rok i nic nie wskazuje na to, żeby tendencja ta miała się odwrócić. Zewnętrzne firmy świadczące usługi wsparcia IT lub outsourcingu IT mają wiedzę i doświadczenie w dziedzinie cyberbezpieczeństwa oraz wiedzą jak skutecznie monitorować zagrożenia. Dzięki temu mogą zapewnić Ci lepsze zabezpieczenia i minimalizację cyberataków. Dodatkowo, oferują procedury awaryjne, które mogą zapewnić ciągłość działania w przypadku incydentów.
Dobry partner IT zadba nie tylko o bezpieczeństwo danych firmy (zarówno w przypadku awarii, jak i ataku), ale też o edukację pracowników, bo w świecie cyberbezpieczeństwa, to często człowiek jest najsłabszym ogniwem.
5. Usprawnisz wsparcie IT użytkowników
Wsparcie IT użytkowników to istotny aspekt outsourcingu IT. Z naszego doświadczenia wynika, iż jedną z obaw będących barierą przed zleceniem wsparcia helpdesk na zewnątrz firmy jest utrata jakości obsługi. Tymczasem już po kilku miesiącach współpracy okazuje się, iż wybierając renomowanego dostawcę, jakość kontaktu z helpdeskiem nie tylko nie spada, ale jest często na wyższym poziomie, niż w przypadku inhouse’owych rozwiązań.
Czym się kierować przy wyborze dostawcy IT?
Przede wszystkim jakością. Wybierając firmę IT warto sprawdzić czy spełnia normy, które gwarantują bezpieczeństwo i wysoki poziom oferowanych usług. Jednym z najważniejszych certyfikatów w branży IT jest ISO-27001, czyli w tej chwili najbardziej rozpoznawana międzynarodowa norma standaryzująca systemy zarządzania bezpieczeństwem informacji.
Warto mieć na uwadze, iż dobra firma IT jest nie tylko dostawcą usług, ale przede wszystkim zaangażowanym partnerem, dla którego na pierwszym miejscu jest zrozumienie Twojego biznesu. To wszystko po to, żeby móc być partnerem świadczącym wysokiej jakości wsparcie IT i nie tylko odpowiadać, ale i potrafić przewidzieć potrzeby Twojej działalności.
Wsparcie IT zewnętrznych specjalistów może przynieść wiele korzyści dla Twojej firmy. Warto rozważyć ten krok i skorzystać z zewnętrznego wsparcia IT, aby w pełni wykorzystać potencjał technologiczny dla rozwoju Twojej firmy.
Chcesz porozmawiać na ten temat i sprawdzić czy zewnętrzne wsparcie IT jest dla Ciebie?