5 strategii SEO zwiększających widoczność w Google

blog.strefakursow.pl 1 rok temu

Zwiększanie widoczności strony internetowej w Google może być realizowane na wiele zróżnicowanych sposobów. Przedstawiamy 5 metod, dzięki którym Twój serwis dotrze do większej liczby użytkowników przy pomocy wyszukiwarki.


Kurs SEO - jak skutecznie pozycjonować stronę
4.9
(183 ocen)

Zobacz jak zadbać o SEO i zapewnij swojej stronie wysoką pozycję w wyszukiwarce. Dowiedz się więcej



1. Optymalizacja strony internetowej pod urządzenia mobilne

Optymalizacja strony internetowej pod urządzenia mobilne może pozytywnie wpłynąć na widoczność w Google, ponieważ algorytm wyszukiwarki pozytywnie ocenia te serwisy, które są odpowiednio dostosowane do potrzeb użytkowników.



W 2018 roku Google wdrożyło aktualizację „Mobile First Index”, zgodnie z którą roboty wyszukiwarki przeglądają mobilne wersje stron internetowych – i w takiej formie je indeksują. Oznacza to, iż brak responsywności może negatywnie wpłynąć na widoczność serwisu w organicznych wynikach wyszukiwania.


Optymalizacja strony internetowej pod urządzenia mobilne to przede wszystkim:

  1. Responsywny design: dostosowanie strony do różnych rozmiarów ekranów;

  2. Szybkość ładowania: szybkie wczytywanie zasobów na urządzeniach mobilnych;

  3. Przyjazny interfejs: dostosowanie elementów do intuicyjnych gestów na ekranach dotykowych;

  4. Minimalizacja zawartości: ograniczenie ilości danych i obrazów dla efektywności na urządzeniach mobilnych;

  5. Unikanie elementów nieobsługiwanych na urządzeniach mobilnych: np. Flash, które mogą być nieczytelne na niektórych urządzeniach.

2. Tworzenie treści pod popularne frazy kluczowe

Tworzenie treści pod popularne frazy najważniejsze może pozytywnie wpłynąć na widoczność strony w Google, ponieważ wyszukiwarka preferuje witryny zawierające konkretne i istotne treści, zgodne z zapytaniami użytkowników. Optymalne użycie tych fraz w tytułach, nagłówkach i treści poprawia autorytet serwisu, a to przekłada się na organiczne wyniki.



Należy dbać o naturalność treści, aby content był wartościowy dla użytkowników, a nie tworzony wyłącznie z myślą o SEO. Dodatkowo teksty powinny pokrywać frazy kluczowe, które są wyszukiwane przez internautów.


Tworzenie treści pod popularne frazy najważniejsze to przede wszystkim:

  1. Wybór odpowiednich i trafnych fraz kluczowych: na podstawie danych statystycznych ze specjalistycznych narzędzi;

  2. Umieszczenie fraz kluczowych w treści, tytułach i nagłówkach: słowa powinny znaleźć się nie tylko w treści, ale również metadanych (title, meta description) i śródtytułach.

  3. Intencje fraz kluczowych: strona powinna być pozycjonowana na słowa, których intencją jest konwersja. Dobrym przykładem takiej frazy w sklepie internetowym może być „opony letnie 16 cali” zamiast „jakie ciśnienie w oponach”. Dzięki temu generowany ruch będzie konwertował.

3. Przyspieszenie indeksacji nowych podstron

Nowe strony w serwisie nie zawsze są indeksowane natychmiastowo przez wyszukiwarkę. Z tego względu witryna może mieć problemy z uzyskaniem satysfakcjonującej widoczności w rozsądnym czasie. Odpowiednią strategią będzie więc przyspieszenie indeksacji nowych podstron, czyli podejmowanie kroków, których celem jest dodanie konkretnego adresu URL do wyników wyszukiwania.


Przyspieszenie indeksacji nowych podstron może być przeprowadzone na wiele sposób:

  1. Regularna aktualizacja mapy witryny: to plik, z którego korzystają roboty wyszukiwarek. Powinien być aktualizowany natychmiast po dodaniu nowej podstrony do serwisu. Dzięki temu indeksowanie będzie przebiegać szybciej.

  2. Linkowanie wewnętrzne: roboty indeksują kolejne strony poprzez odwiedzanie ich przy pomocy linków. o ile nowy adres URL zostanie podlinkowany na najważniejszych podstronach, szybciej trafi do indeksu wyszukiwarki.

  3. Linkowanie zewnętrzne: roboty indeksujące mogą odwiedzić nową stronę, gdy link do niej zostanie umieszczony w obrębie innego serwisu internetowego. Dlatego regularne linkowanie zewnętrzne z popularnych i renomowanych domen może przyspieszać proces indeksacji.



4. Link building oparty o naturalne działania

Link building oparty na naturalnych działaniach wpływa pozytywnie na SEO poprzez budowanie autorytetu i zaufania witryny w oczach wyszukiwarek. Kiedy inne witryny dobrowolnie linkują do strony, uznaje się ją za wartościową dla użytkowników. To z kolei poprawia pozycję w wynikach wyszukiwania i zwiększa ruch organiczny.


Naturalny link building może opierać się na:

  1. Współpracy z innymi domenami: popularne jest wymienianie się wpisami blogowymi pomiędzy firmami, czy organizacjami. To sposób na pozyskanie linkowania.

  2. Prowadzeniu kampanii marketingowych: o ile działania reklamowe będą niosły się echem, istnieje szansa na pozyskanie linków z popularnych mediów, które będą publikować wzmianki na swoich portalach.

  3. Udzielaniu gościnnych wypowiedzi: to sposób na promocję własnej marki, budowanie autorytetu, a także link do strony internetowej. Przykładem takiego działania może być kooperacja z innymi organizacjami, które tworzą content (raporty, case studies, artykuły) i udzielenie się w nim. Nie dość, iż jest to sposób na pozyskanie odnośnika, to również skuteczna metoda budowania reputacji.

Kurs SEO - jak skutecznie pozycjonować stronę

Zobacz kurs

Kurs Jak tworzyć skuteczne strony sprzedażowe - landing page od podstaw

Zobacz kurs

Kurs Growth Hacking - jak sprzedawać więcej

Zobacz kurs

5. Wykorzystanie potencjału fraz na pozycjach poza TOP10

Skuteczną strategią budowania widoczności w Google jest także optymalizacja podstron, które dla najważniejszych fraz kluczowych znajdują się na pozycjach w wyszukiwarce poza TOP10. Lepsze treści, stosowne linkowanie wewnętrzne i zewnętrzne, a także optymalizacja adresu URL wspólnie zwiększają szansę na to, iż dla najważniejszych słów podstrona znajdzie się na wyższej pozycji.


Wykorzystanie potencjału fraz na pozycjach poza TOP10 polega na:

  1. Znalezieniu słów poza TOP10: przy pomocy specjalistycznych narzędzi, takich jak Google Search Console, Ahrefs, czy SEMrush;

  2. Optymalizacji podstrony: adekwatne ustawienie metadanych, poprawny adres URL, weryfikacja indeksacji;

  3. Odświeżenie treści: nowy (zaktualizowany) tekst zawierający frazy kluczowe, stworzony zgodnie z potrzebami użytkowników;

  4. Linkowanie: przynajmniej wewnętrzne, a o ile jest taka możliwość, to również zewnętrzne.
Idź do oryginalnego materiału