5 zasad które pozwolą Ci pisać jeszcze lepsze ogłoszenia rekrutacyjne z AI

traffit.com 6 dni temu

Jednym z tegorocznych hitów webinarów było spotkanie z ekipą Just Join IT pod tytułem „5 zasad które pozwolą Ci pisać jeszcze lepsze ogłoszenia rekrutacyjne z AI”.

Michał Szum (Head Of Customer Care w Just Join IT) oraz Artur Lamali (Growth Hacking HR & Recruitment Marketing w Just Join IT) przygotowali i wyjaśnili te 5 zasad pozwalających na pisanie skutecznych promptów dla AI.

Aby ta niesamowita wiedza nie była dostępna tylko dla uczestników webinaru postanowiłam spisać wskazówki zaproszonych ekspertów, aby pozostały „na piśmie” dla potomnych. Enjoy!

ZASADA 1: Odwrócone promptowanie

Na czym polega:

Przedstaw AI przykład oferty pracy, która odniosła sukces i poproś o analizę jej struktury oraz stylu. Następnie AI tworzy prompt, który pozwoli wygenerować podobną, skuteczną ofertę.

Przykładowy idealny prompt:

Wciel się w eksperta od reverse promptingu. Poniżej znajduje się treść oferty pracy z portalu rocketjobs.pl, która przyciągnęła 100 świetnie dopasowanych kandydatów:

[Wstaw treść skutecznej oferty pracy]

Przeanalizuj jej strukturę, styl i elementy, które przyczyniły się do jej sukcesu. Następnie stwórz dla mnie prompt w języku polskim, który pozwoli wygenerować podobną, wysokiej jakości ofertę pracy na stanowisko 'Specjalista ds. Obsługi Klienta’, zachowując ten sam styl i skuteczność.

ZASADA 2: Zaawansowane przypisywanie ról

Na czym polega:

Instruujesz AI, aby wcieliło się w konkretną rolę lub zadania specjalisty, nadając jej kontekst i oczekiwania. Dzięki temu otrzymasz odpowiedzi dostosowane do specyfiki branży i potrzeb.

Przykładowy idealny prompt:

Jesteś doświadczonym rekruterem z pasją do employer brandingu, którego oferty pracy są przedmiotem angażujących dyskusji w mediach społecznościowych. Twoim zadaniem jest napisać atrakcyjną i angażującą ofertę pracy na stanowisko 'Młodszy Specjalista ds. Marketingu’ dla naszej innowacyjnej firmy technologicznej. Pamiętaj, aby podkreślić kulturę organizacyjną, które polega na {wstaw opis kultury}, możliwości rozwoju {opisz ścieżkę kariery} oraz benefity, które wyróżniają nas na rynku {wstaw benefity}. Styl powinien być przyjazny i zachęcający.

ZASADA 3: Framework wielokrotnych rozwiązań

Na czym polega:

Poproś AI o wygenerowanie kilku alternatywnych wersji oferty pracy, aby móc je porównać i wybrać tę najlepszą. Pozwala to na zyskanie różnych perspektyw i podejść.

Przykładowy idealny prompt:

Potrzebuję trzech unikalnych wersji oferty pracy na stanowisko 'Graphic Designer’:

  • Wersja zabawna i luźna, która przyciągnie kreatywne osoby.
  • Wersja korporacyjna, podkreślająca profesjonalizm i stabilność firmy.
  • Wersja napisana językiem korzyści, skupiająca się na tym, co kandydat zyska, dołączając do naszego zespołu.

Każda oferta powinna zawierać opis stanowiska, wymagania oraz informacje o tym, co oferujemy jako pracodawca. Oto wymagania od hiring managera: {wstaw wymagania}

ZASADA 4: Multi-Prompty

Na czym polega:

Łączenie kilku zapytań w celu uzyskania bardziej kompleksowej odpowiedzi. AI przeprowadza analizę i na jej podstawie tworzy idealną ofertę pracy.

Przykładowy idealny prompt:

Przeprowadź research i znajdź pięć najlepszych ofert pracy na stanowisko 'Specjalista ds. Sprzedaży’ w branży technologicznej. Szukaj po takich hasłach jak oferty pracy specjalista ds. sprzedaży branża technologiczna. Następnie na podstawie tego researchu przedstaw, co wyróżnia te oferty pod kątem treści i jakie elementy czynią je skutecznymi. Następnie na podstawie zebranych informacji, napisz atrakcyjną i unikalną ofertę pracy na stanowisko 'Specjalista ds. Sprzedaży’ w {nazwa pracodawcy} podkreślając {to, co chcemy wyróżnić}.

Oto wymagania hiring managera: {wstaw wymagania}

ZASADA 5: Self-Reflection Framework

Na czym polega:

Po wygenerowaniu odpowiedzi przez AI, prosisz ją o refleksję nad swoją odpowiedzią, identyfikację ewentualnych braków i ich poprawę. To prowadzi do bardziej dopracowanej i skutecznej oferty.

Przykładowy idealny prompt:

Napisz ofertę pracy na stanowisko 'Analityk Danych’ w firmie, skupiając się na wymaganiach i korzyściach dla kandydata. Jednak zanim mi ją przedstawisz, przeanalizuj swoją odpowiedź pod kątem atrakcyjności i skuteczności dla kandydatów. Zidentyfikuj obszary do poprawy i przedstaw mi ulepszoną wersję oferty, uwzględniając te poprawki.


Nie korzystasz jeszcze z AI prowadząc swoje procesy rekrutacyjne?

Według chata GPT jesteś w mniejszości!

Jak możesz wykorzystywać możliwości AI w Traffit?

Traffit posiada 2 funkcje oparte o AI (i plan na kilka kolejnych!)

PISANIE OGŁOSZEŃ REKRUTACYJNYCH

Na podstawie podanych przez Ciebie danych (np. wymagań Hiring Managera), informacji o firmie oraz wybranego tone of voice – chat GPT może zaproponować angażującą treść Twojego ogłoszenia rekrutacyjnego:

ANALIZA RAPORTÓW REKRUTACYJNYCH

Wskaż raport w Traffit i podaj zakres czasowy, a w mniej niż minutę AI w Traffit podsumowuje go, porówna z benchmarkami oraz wskaże, co możesz poprawić.

Jeśli obawiasz się o bezpieczeństwo danych osobowych swoich kandydatów to uspokajamy – do AI trafiają wyłącznie dane statystyczne, ewnetualnie wymagania podane przez Twojego Hiring Managera. Dane osobowe Twoich kandydatów są w Traffit zawsze bezpieczne!


Nagranie całego webinaru z zaproszonymi ekspertami możesz obejrzeć bezpłatnie tutaj:

Idź do oryginalnego materiału