6 metod na szybkie zwiększenie widoczności w wyszukiwarce

blog.strefakursow.pl 1 rok temu

Ruch na stronie internetowej może być generowany na wiele sposobów. Jednym z nich jest budowanie widoczności w wyszukiwarce poprzez pozycjonowanie (SEO: Search Engine Optimization). Przedstawiamy metody, które są szczególnie szybkie i skuteczne, a do ich wdrożenia niepotrzebna będzie specjalistyczna wiedza z zakresu pozycjonowania.


Kurs SEO - jak skutecznie pozycjonować stronę
4.9
(170 opinii)

Zobacz jak zadbać o SEO i zapewnij swojej stronie wysoką pozycję w wyszukiwarce Dowiedz się więcej



Audyt SEO i podstawowa optymalizacja techniczna

Do zwiększenia widoczności strony w wyszukiwarce konieczne będzie przeprowadzenie audytu SEO. To kompleksowa analiza kondycji witryny pod kątem dostosowania serwisu do wytycznych wyszukiwarki oraz potrzeb użytkowników. W ten sposób poznasz błędy witryny, których poprawa pozytywnie wpłynie na pozycję fraz kluczowych w Google.

Zadbaj o podstawową optymalizację techniczną, bez której budowanie widoczności w wyszukiwarce jest utrudnione lub wręcz niemożliwe:

  • Meta dane – zwróć szczególną uwagę na znaczniki oraz meta description. Powinny zawierać frazy najważniejsze i w krótki sposób opisywać to, co znajduje się pod danym adresem URL.

  • Nagłówki – są dokładnie analizowane przez wyszukiwarkę i pozwalają oddzielić akapity treści, jednocześnie informując, co znajduje się w poszczególnych sekcjach. Umieszczaj w nich frazy kluczowe.

  • Przekierowania i błędy 404 – o ile usuwasz podstronę lub przenosisz jej zawartość pod nowy adres URL, koniecznie wykonaj przekierowanie. Dodatkowo sprawdź, czy istniejące przekierowania są poprawne, a adresy URL nie zwracają błędów 404.

  • Indeksowanie – zweryfikuj stan indeksowania najważniejszych podstron. Jak często zagląda do nich robot? Czy przypadkiem nie posiadają dyrektywy noindex lub zostały wymienione w pliku robots.txt? Czy crawl budget nie jest „zużywany” na niepotrzebne zasoby, które powinny być zablokowane?


Quick wins – frazy na pozycjach 11-20

Choć pozycjonowanie strony internetowej to długofalowa strategia marketingowa, istnieje sposób na przyspieszenie efektów poprzez odpowiednie zaopiekowanie się frazami, które osiągają pozycje od 11 do 20 (czyli na drugiej stronie wyników wyszukiwania). Zwykle podniesienie ich widoczności nie wymaga zbyt wiele czasu, a gdy słowa te będą już znajdować się w TOP10, wygenerują większy ruch. Dlatego nazywane są quick wins.

Aby wykorzystać potencjał tej metody, należy znaleźć frazy na pozycjach 11-20 (przy pomocy dowolnego narzędzia, takiego jak Ahrefs, Semrush, czy Google Search Console), a następnie podjąć działania, których celem będzie lepsza optymalizacja konkretnej podstrony pod daną frazę. Do technik tych należą:

  • nasycenie tekstu (opisy, artykułu) danym słowem kluczowym,
  • linkowanie wewnętrzne do podstrony z anchorem zawierającym frazę kluczową;
  • pozyskanie linków zewnętrznych do podstrony z anchorem zawierającym frazę kluczową;
  • jeżeli to możliwe: optymalizacja meta danych pod frazę kluczową.


Tworzenie treści na podstawie content gap

Content gap to analiza służąca do znalezienia fraz kluczowych, na które Twój serwis jest niewidoczny, a pozycjonuje się na nie konkurencja. W ten sposób określisz, jakie kroki podejmować, aby zadbać o SEO swojej witryny. Poszczególne słowa najważniejsze możesz umieszczać w opisach, na landing pages, czy artykułach blogowych. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby takie działanie podejmować w istniejących już treściach – możesz także stworzyć nowy content, zawierający znalezione słowa kluczowe. Zadbaj także o linkowanie: wewnętrzne i zewnętrzne.

Gdy Twoja strona będzie widoczna na frazy z content gap, zmniejszysz dystans do konkurentów, jednocześnie budując widoczność i pozyskując ruch organiczny z wyszukiwarki.

Kurs Copywriting - jak tworzyć treści, które sprzedają

Zobacz kurs

Kurs SEO - jak skutecznie pozycjonować stronę

Zobacz kurs

Jak przyspieszać i optymalizować strony

Zobacz kurs

Redukcja kanibalizacji

Kanibalizacja na stronie internetowej to sytuacja, w której co najmniej dwie podstrony zoptymalizowano pod dokładnie takie same (lub drastycznie podobne) frazy kluczowe. Wówczas wyszukiwarka ma problem, aby wybrać tę adekwatną, umieszczając ją na wysokiej pozycji. W najgorszej sytuacji żaden z adresów URL nie generuje ruchu organicznego na rzecz lepszych wyników konkurencji.

Redukcja kanibalizacji polega na:

  • znalezieniu podstron z podobnymi treściami;
  • wybraniu, która podstrona jest „ważniejsza” i powinna odpowiadać intencjom użytkownika;
  • wybrana podstrona powinna zawierać kompleksowe treści wartościowe dla odbiorców;
  • inne podstrony o podobnej zawartości mogą być usunięte i przekierowane, ewentualnie zaktualizuj je w takie sposób, aby ich content nie stwarzał ryzyka kanibalizacji;
  • jeżeli z jakiegoś powodu potrzebujesz podobnych do siebie podstron, zastosuj tag kanoniczny na duplikatach, wskazując który adres URL jest tym „ważniejszy” i powinien znaleźć się w wyszukiwarce.

Recykling i aktualizacja treści

Wyszukiwarka Google docenia aktualne treści i chętnie przedstawia je odbiorcom. Z tego względu warto dbać o świeżość publikowanego contentu – szczególnie artykułów blogowych. Często wyłącznie zmiana daty na aktualną wpływa na widoczność treści, staraj się również edytować wpisy, rozbudowując je o nowe informacje.

W ten sposób realizowana strategia recyklingu treści jest w stanie pozytywnie wpłynąć na pozycję fraz kluczowych, przyczyniając się do zwiększenia generowanego ruchu organicznego. Bezpośrednio z tekstów linkuj najważniejsze podstrony w Twoim serwisie.


Linkowanie wewnętrzne najważniejszych podstron

Metodą na szybkie zwiększenie widoczności wielu fraz kluczowych w wyszukiwarce będzie regularne linkowanie wewnętrzne najważniejszych podstron. Taką technikę wdrożysz na kilka sposobów:

  • umieszczenie linków w stopce serwisu;
  • stworzenie specjalnej sekcji typu „Polecamy” lub „Warto zobaczyć” z linkami;
  • rozbudowanie menu serwisu o odnośniki do najważniejszych podstron.

Linkowanie z wielu miejsc do kluczowych adresów URL Twojego serwisu to sygnał dla algorytmu wyszukiwarki Google, iż wskazane podstrony są szczególnie istotne i warto umieścić je na wyższej pozycji w rankingu.

Idź do oryginalnego materiału