Pomysły na zastosowanie sztucznej inteligencji zalewają serwisy internetowe. Jedni widzą w AI zagrożenie, inni doszukują się błędów. Dla wielu osób jest ciekawą zabawką, która nie wnosi zbyt wiele pożytku do dnia codziennego. Z pewnością, nie tak ją postrzega świat IT i marketingu.
Bez wątpienia, tutaj sztuczna inteligencja i najpopularniejszy jej przedstawiciel - ChatGPT - zadomowią się na dobre. Jako przykład podajemy kampanie reklamowe w wyszukiwarce i sieci reklamowej Google. Jak wykorzystać ChatGPT w reklamie Google Ads?
Podstawy reklamy w Google Ads (AdWords)
Zdobądź więcej klientów i zwiększ zyski firmy, dzięki skutecznej reklamie internetowej. Opanuj narzędzia Google Ads (AdWords) i naucz się samodzielnie prowadzić i optymalizować kampanie marketingowe. Dowiedz się więcej
Budowa struktury kampanii
Przejrzysta struktura kampanii jest bardzo ważna dla komfortu pracy i uniknięcia pomyłek w raportowaniu. Dla doświadczonego specjalisty nie jest żadnym wyzwaniem, ale ci mniej biegli mogą mieć tu pewne wątpliwości. Jak może pomóc ChatGPT? Po dostarczeniu mu odpowiedniego zasobu informacji, otrzymasz w odpowiedzi gotową strukturę kampanii.
Jeśli produktów jest bardzo dużo, Chat je dla Ciebie uporządkuje w większe grupy i na tej podstawie zaproponuje plan kampanii. W poniższym przykładzie ChatGPT otrzymał 30 przykładowych rodzajów kosmetyków, dla których miał zaplanować strukturę kampanii reklamowej w wyszukiwarce:
Nagłówki i teksty reklam
W standardowej kampanii elastyczna reklama tekstowa pozwala na uzupełnienie aż kilkunastu nagłówków. Powinny być unikatowe, zachęcające do zakupu i spełniać określone wymagania. Podobnie wygląda kwestia tekstów reklamowych, z tym, iż ich maksymalna liczba to 4. Mnożąc każdą ilość tekstów i nagłówków przez liczbę i grupy reklam może się okazać, iż dla jednej kampanii takich opisów potrzeba kilkaset.
Kreatywność i inspirowanie to zadanie, w którym ChatGPT sprawdza się wręcz świetnie. Nie zawsze udaje mu się wpasować idealnie w wymagane 30 lub 90 znaków, przez cały czas jednak jest bardzo pomocny. Z pewnością podsunie co najmniej kilka pomysłów, którymi wyróżnisz się na tle reklam konkurencyjnych.
Pomysły na reklamę display
Nie tylko reklamy tekstowe potrzebują nagłówków. Są one niezbędne również w reklamie display - czyli reklamie graficznej. jeżeli nie masz smykałki do chwytliwych haseł i ciekawych grafik, zobacz, co może dla Ciebie zrobić ChatGPT:
Określenie grupy docelowej
Za każdą trafną reklamą stoi precyzyjnie określony jej odbiorca. Zasada ta dotyczy nie tylko reklamy w Google Ads, ale wszystkich innych działań promocyjnych również. Tymczasem, określenie grupy docelowej nie zawsze jest proste, zwłaszcza, gdy produkt jest niszowy. Ponownie, z pomocą przychodzi ChatGPT, który zawsze znajdzie odpowiedź na zadane mu pytanie:
Analiza słów kluczowych
Pomimo tego, iż jest całkiem sporo różnych narzędzi analizujących słowa kluczowe, o poradę Chata również warto czasem zapytać. Można skorzystać z niego do uzyskania podpowiedzi jak w Keyword Planerze Google, Senuto lub Semstorm - czyli o liczbę zapytań do wyszukiwarki. Dużym minusem jest tu jednak brak aktualnych danych. Dlatego, o wiele bardziej pomocny będzie w takich zadaniach, jak wyszukiwanie słów podobnych, long taili, wariantów, itd. Ponownie więc korzysta się tu z niego jako kreatywnej skarbnicy pomysłów.
Wykluczające słowa kluczowe
Pomoc w wyszukiwaniu wykluczających słów kluczowych nie jest tak popularną funkcją w innych narzędziach. Wiele takich fraz i słów wychwytuje się dopiero po starcie kampanii, tracąc przy okazji jakąś część budżetu. ChatGPT może te straty zminimalizować, podsuwając słowa wykluczające zanim kampania ruszy.
Kurs Google Ads - optymalizacja kampanii w praktyce
Dowiedz się jak efektywniej wydawać budżet i wycisnąć więcej z Twoich kampanii. Poznaj zaawansowane narzędzia Google Ads i docieraj precyzyjniej do klientów. Dowiedz się więcej
Takie wykorzystanie ChataGPT posłuży zarówno doświadczonym, jak i początkującym reklamodawcom. Otrzymują tu bowiem gotową listę fraz, które z całą pewnością nie przełożą się na konwersję.
Oto przykładowy prompt wraz z odpowiedzią:
Lokalizacja
Ciekawym sposobem na wykorzystanie pomocy ChataGPT w przygotowaniu kampanii Google Ads jest zapytanie go o najlepsze lokalizacje. Model wskaże Ci wówczas region, w którym wedle danych było najwięcej zapytań o interesujące Cię słowa kluczowe. Oczywiście, informacje te należy zweryfikować z pomocą Planera, jednak są cenną wskazówką, w którym kierunku warto się udać.
Innym pomysłem na wykorzystanie pomocy ChataGPT jest zapytanie go o liczbę zapytań na dane słowa kluczowa w określonych lokalizacjach. Na przykład:
Tłumaczenie
Kolejne, uniwersalne zastosowanie ChataGPT to wykorzystanie go jako tłumacza. Co prawda, translatorów internetowych jest wiele, jednak tutaj masz go w pakiecie z ogromem innych funkcji. Bez przełączania okien, kopiowania i wklejania tego samego tekstu w kilku różnych miejscach. Jest to po prostu wygodne.
Analiza konkurencji
Warto wiedzieć, z kim będziesz rywalizować o klienta. Możesz przeszukiwać mapę Google lub po prostu zapytać ChatGPT, aby zrobił to za Ciebie. Jak tę wiedzę wykorzystać w reklamie? Możesz przeprowadzić analizę reklam twoich konkurentów, a następnie zoptymalizować swoje reklamy w taki sposób, aby wyświetlały się na wyższych pozycjach (np. poprzez dobór odpowiednich słów kluczowych, a także nagłówków i tekstów reklamy).
A oto odpowiedź ChataGPT na pytanie o konkurencyjne sklepy ogrodnicze w Rzeszowie i okolicach miasta: