Analityk piłkarski AI w ESPN. Czy przebije Jacka Gmocha?

sztucznainteligencjablog.pl 1 miesiąc temu

ESPN testuje swojego nowego, stworzonego przez sztuczną inteligencję awatara o nazwie FACTS, który ma wzbogacić popularny program SEC Nation dotyczący futbolu akademickiego. Dzielna AI powstała, by wspierać dyskusje przedmeczowe oraz edukować fanów w zakresie analityki sportowej.

Jak działa FACTS?

FACTS jest wynikiem owocnej pracy specjalistów z ESPN Edge Innovation Center. Awatar ma na celu przyciągnąć fanów analizą danych dotyczących meczów. Coś jak Jacek Gmoch ze swoim słynnym markerem Można go uznać za towarzysza dziennikarzy i ekspertów, który wnosi dodatkową wiedzę na temat drużyn i spotkań. Warto zaznaczyć, iż FACTS opiera się na NVIDIA Omniverse z wykorzystaniem ACE microservices, co wspiera jego interaktywne funkcje. Z pomocą Azure OpenAI zajmuje się przetwarzaniem języka, a ElevenLabs odpowiada za przekształcenie tekstu na mowę. Razem z danymi ESPN Analytics, FACTS z pewnością dostarczy fanom sporo przydatnych informacji.

Baron Miller z ESPN podkreśla, iż projekt ten nie ma na celu zastępowania dziennikarzy, ale raczej umożliwienie im, aby skupili się na bardziej wymagających tematach. Jak mówi, daje to „możliwość stworzenia segmentu, który będzie dostępny i interesujący dla fanów.”

Kolejne kroki w stronę przyszłości mediów sportowych

ESPN otwarcie przyznaje, iż to nie pierwszy raz, gdy sięgają po generatywną AI. Próbki wcześniejszych zastosowań AI obejmowały podsumowania meczów, które jednak spotkały się z pewnymi kontrowersjami, między innymi przez pominięcie legend sportu, takich jak Alex Morgan, w kluczowych momentach ich kariery. ESPN nie zraża się tymi potknięciami, mając na uwadze, iż AI może uwolnić (czyt. zastąpić) dziennikarzy od rutynowych zadań.

SEC Nation, z transmisjami w każdą sobotę futbolową, idealnie nadaje się jako platforma do prezentacji nowego wirtualnego analityka. Chociaż nie wiemy jeszcze, kiedy FACTS zagości na ekranach telewizorów na stałe, przewidujemy, iż szybkie tempo wdrażania AI w mediach może oznaczać, iż nastąpi to już niebawem.

Idź do oryginalnego materiału