Anita Kijanka (Come Creations Group): 70 proc. ludzi na świecie nie wie czym jest deep fake

nowymarketing.pl 1 rok temu
– Na co dzień jesteśmy dość ufni, brakuje nam podejrzliwości i kwestionowania tego, co ktoś udostępnia – o deep fake’ach, fake newsach i o tym, jak wpływają one na wiarygodność informacji, rozmawiamy z Anitą Kijanką, CEO Come Creations Group, prelegentką Infoshare 2023. Gdybyś mogła opisać z czym kojarzą Ci się fake newsy czy deep fake w trzech słowach to jakie określenia by to były?
Manipulacja, technologia i niebezpieczeństwo.
Dlaczego właśnie te? Bo z jednej strony deep fake to bardzo nowe pojęcie. Ono po raz pierwszy zostało użyte w 2017 roku na platformie Reddit. Podczas mojej prezentacji pokazywałam badania, które mówią, iż 70 proc. ludzi na świecie nie wie czym jest deep fake, a z drugiej strony 60 proc. ludzi uważa, iż byłoby w stanie je rozpoznać. To tylko pokazuje, jak kilka wiemy o tym pojęciu.
Wymieniłam manipulację, ponieważ 99 proc. deep fake’ów to pornografia, z czego 96 proc. to revenge pornograph. Wszystko pozostałe to kwestie...
Idź do oryginalnego materiału