
Wygląda na to, iż Apple planuje wdrożyć nowe narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które ma zautomatyzować część zadań obsługi klienta. Oznaki funkcji o nazwie „Asystent Wsparcia” zostały odnalezione w kodzie aplikacji Apple Support.
Nowy asystent ma działać w formie czatu, za pośrednictwem którego użytkownicy będą mogli opisywać swoje problemy. System, wykorzystujący „modele generatywne”, ma udzielać odpowiedzi i proponować rozwiązania.
Będzie to prawdopodobnie pierwszy krok w procesie uzyskiwania pomocy, zanim sprawa zostanie przekazana do konsultanta na żywo. Co ważne, po interakcji z AI, użytkownik przez cały czas będzie miał możliwość rozmowy z pracownikiem Apple.
Zgodnie z informacjami odnalezionymi w kodzie, Asystent Wsparcia będzie udzielał odpowiedzi związanych z „pewnymi produktami i usługami Apple”. Sugeruje się również, iż narzędzie może pozwolić na przesyłanie plików, takich jak obrazy czy dokumenty, w celu lepszego zobrazowania problemu. Apple zaznacza, iż współpracuje przy tym projekcie z partnerami, co może oznaczać, iż funkcja będzie napędzana przez technologię zewnętrzną, taką jak ChatGPT.
Firma z Cupertino już teraz ostrzega jednak, by nie traktować porad generowanych przez AI jako w pełni wiarygodnych. W kodzie zawarto informację, iż modele generatywne mogą czasem dostarczać „niepoprawne, wprowadzające w błąd, niekompletne, obraźliwe lub szkodliwe wyniki” i nie powinny zastępować profesjonalnej porady.
Obecnie nie jest znana data premiery Asystenta Wsparcia dla wszystkich użytkowników. Warto jednak zaznaczyć, iż Apple już testuje podobne narzędzie o nazwie „Ask”, przeznaczone dla swoich doradców wsparcia AppleCare. Generuje ono odpowiedzi na pytania techniczne klientów, bazując na wewnętrznej bazie wiedzy firmy.
Apple i Columbia University tworzą AI, które pomoże osobom niewidomym poruszać się po ulicach
Jeśli artykuł Apple pracuje nad asystentem AI dla obsługi klienta. Ma być jak ChatGPT nie wygląda prawidłowo w Twoim czytniku RSS, to zobacz go na iMagazine.