Apple zaczyna zarabiać na „F1”

macpretorians.com 19 godzin temu

Apple zrobiło wiele szumu przed premierę swoje najnowszego filmu „F1: The Movie”. Jednak jak się okazuje, zabiegi te przyniosły pożądane skutki. „F1: The Movie” stał się najbardziej dochodowym filmem kinowym w historii firmy, zarabiając ponad 293 miliony dolarów na całym świecie w ciągu dziesięciu dni od premiery.

Według Variety film zarobił 146 milionów dolarów na całym świecie w pierwszy weekend wyświetlania, a od tego czasu przekroczył 293 miliony dolarów, wyprzedzając „Napoleona” Ridleya Scotta (221 milionów dolarów) i „Zabójców księżyca” Martina Scorsese (158 milionów dolarów) jako najbardziej kasowy film Apple do tej pory.

Pokazy w kinach IMAX miały znaczący wpływ na przychody, generując 60 milionów dolarów na całym świecie, czyli około 20% całkowitej sprzedaży biletów. Poza Stanami Zjednoczonymi i Kanadą, gdzie F1 zarobiło do tej pory 109,5 mln dolarów, najlepszymi rynkami międzynarodowymi są Chiny (22 mln dolarów), Wielka Brytania (17,3 mln dolarów), Meksyk (12,3 mln dolarów), Francja (11,5 mln dolarów) i Australia (9,8 mln dolarów).

Koszt produkcji filmu F1 szacuje się na ponad 250 milionów dolarów, a wydatki marketingowe mają wynieść kolejne 100 milionów dolarów. Chociaż wyniki kasowe filmu przekroczyły wyniki poprzednich tytułów kinowych Apple, całkowity dochód brutto pozostaje poniżej szacowanego progu rentowności dla filmu o tak wysokim łącznym budżecie. Przychody z biletów są zwykle dzielone między studia filmowe i dystrybutorów, przy czym studia często otrzymują około 50% krajowych przychodów z biletów i mniejszą część przychodów międzynarodowych. W rezultacie jest mało prawdopodobne, aby film F1 zwrócił już całą inwestycję wyłącznie ze sprzedaży biletów kinowych. Jednak patrząc na to, ile film zarobił w pierwszych dniach po premierze, Apple może być spokojne o rentowność tego przedsięwzięcia.

Po zakończeniu kinowej dystrybucji film F1 ma zostać udostępniony w serwisie Apple TV+ pod koniec 2025 roku.



Źródło: MacRumors

Idź do oryginalnego materiału