The Browser Company kończy rozwój przeglądarki Arc i skupia się na Dia – nowej przeglądarce napędzanej AI. Firma przyznaje, iż Arc był zbyt skomplikowany dla użytkowników.
The Browser Company oficjalnie kończy rozwój przeglądarki Arc, aby skupić się na nowym projekcie Dia – przeglądarce napędzanej sztuczną inteligencją. CEO Josh Miller przyznał, iż Arc, mimo entuzjastycznych recenzji, nie zdołał przyciągnąć masowego odbiorcy z powodu zbyt skomplikowanego interfejsu i wysokiego progu wejścia.
Statystyki użytkowania Arc okazały się miażdżące dla ambicji firmy. Tylko 5,52 procent aktywnych użytkowników korzystało regularnie z więcej niż jednej przestrzeni roboczej, zaledwie 4,17 procent używało funkcji Live Folders, a Calendar Preview on Hover – jedna z ulubionych funkcji twórców – była używana przez śmiesznie małe 0,4 procent użytkowników. „Wszystko widzieliśmy w danych. Po prostu nie chcieliśmy tego przyznać.” – przyznał szczerze Miller.
Arc zadebiutował w 2022 roku jako „system operacyjny dla internetu” z pionowym układem zakładek, inteligentnym zarządzaniem przestrzeniami roboczymi i możliwością modyfikowania wyglądu stron. Przeglądarka zyskała uznanie w środowisku technologicznym, ale dla większości użytkowników okazała się „po prostu zbyt inna, ze zbyt wieloma nowymi rzeczami do nauczenia się”.
Dia ma rozwiązywać te kwestie przez zautomatyzowanie czynności przy użyciu sztucznej inteligencji. Nowa przeglądarka będzie w stanie umieszczać towary w koszyku sklepu Amazon na podstawie listy przesłanej e-mailem czy przekazywać spersonalizowane informacje do zespołu. Firma obiecuje też „drugi kursor”, który będzie przeglądać sieć automatycznie w tle, wykonując zadania na podstawie instrukcji użytkownika. Dokładna data premiery nowej przeglądarki nie została jeszcze ogłoszona.