Asystent Microsoft Azure OpenAI uprości pracę baristów i przyspieszy obsługę w kawiarniach Starbucks

itreseller.com.pl 1 dzień temu

Starbucks zapowiada rewolucję technologiczną w swoich kawiarniach, wdrażając generatywnego asystenta AI stworzonego wspólnie z Microsoft na platformie Azure OpenAI. Nowa technologia ma uprościć codzienną pracę baristów, skrócić czas realizacji zamówień i poprawić doświadczenie klientów w Stanach Zjednoczonych oraz Kanadzie. To element szeroko zakrojonej strategii powrotu do dynamicznego rozwoju firmy po okresie spadku sprzedaży.

Starbucks, jedna z największych sieci kawiarni na świecie, zaprezentowała podczas Leadership Experience w Las Vegas nowatorskiego asystenta AI „Green Dot Assist”, powstałego dzięki współpracy z Microsoft i wykorzystaniu platformy Azure OpenAI. Technologia, która już w czerwcu pojawi się pilotażowo w 35 lokalizacjach, w roku finansowym 2026 ma trafić do wszystkich kawiarni sieci w USA i Kanadzie.

Nowe rozwiązanie umożliwi baristom zadawanie pytań — zarówno głosowo, jak i tekstowo — dotyczących przygotowania napojów, rozwiązywania problemów technicznych czy obsługi urządzeń. Odpowiedzi będą udzielane w czasie rzeczywistym przez asystenta AI, eliminując konieczność przeszukiwania papierowych instrukcji lub firmowego intranetu.

Jak podkreśla Deb Hall Lefevre, CTO Starbucks, „to kolejny przykład, jak innowacje technologiczne pomagają uprościć pracę partnerów i sprawić, by ich codzienne obowiązki były łatwiejsze i bardziej satysfakcjonujące”.

Technologia w służbie efektywności i personalizacji

Wprowadzenie „Green Dot Assist” to nie jedyna nowość, którą Starbucks prezentuje w ramach odświeżonej strategii operacyjnej. Sieć testuje również najnowszą generację ekspresów Mastrena oraz nowy, intuicyjny system POS. Nowe rozwiązania mają nie tylko usprawnić pracę personelu — doświadczeni bariści opanowują obsługę systemu POS choćby w godzinę — ale także pozwalają na oferowanie klientom spersonalizowanych rekomendacji oraz szybsze przetwarzanie powtarzalnych zamówień lojalnych gości.

Celem działań jest m.in. skrócenie czasu obsługi pojedynczego zamówienia do czterech minut oraz poprawa efektywności operacyjnej, co stanowi odpowiedź na ostatnie spadki sprzedaży w USA. Nowa strategia, określana przez CEO Briana Niccola jako „powrót do Starbucks”, koncentruje się na odbudowie pozycji rynkowej firmy, podniesieniu jakości obsługi i uproszczeniu codziennych zadań pracowników.

To dopiero początek wdrażania AI

Starbucks podkreśla, iż „Green Dot Assist” to dopiero początek wdrażania AI w codziennej działalności. W planach jest dalsza automatyzacja, m.in. zgłaszanie awarii sprzętu bezpośrednio do działu IT czy generowanie propozycji zmian grafiku w przypadku absencji pracowników. Technologiczne innowacje mają również wzmocnić personalizację oferty i budować przewagę konkurencyjną firmy w wymagającym, dynamicznie zmieniającym się rynku.

Idź do oryginalnego materiału