Badanie dojrzałości danych znajduje jedną czwartą organizacji bez strategii

cyberfeed.pl 5 dni temu


Według badań opublikowanych przez doradztwo w zakresie zarządzania danymi Carruthers i Jackson, 26% organizacji, głównie w Wielkiej Brytanii i USA, nie ma formalnej strategii danych Ramy zarządzania danymiale zwiększają korzystanie z sztucznej inteligencji (AI) niezależnie od tego.

Niemniej jednak liderzy danych ankietowanych w trzecim badaniu indeksu dojrzałości danych doradczych świadczą o ewolucji od ram „uniwersalnego zarządzania danymi” do tych, które są bardziej dostosowane do działów w ich organizacjach.

Badanie wykazało 37% liderów danych zgłaszających przyjęcie wielu ram zarządzania, co stanowi wzrost z 31% w 2023 r.

Carruthers i Jackson współzałożycielka i dyrektor generalny Caroline Carruthers powiedziała w briefingu z Computer Weekly: „To ważne, ponieważ w ten sposób możemy mieć większą pewność, iż odpowiednie dane są podopieczne we adekwatny sposób. Z jednym rozmiarem-wszystko to sprowadzasz się do najniższego wspólnego mianownika, co oznacza, iż ​​nie traktujesz swoich klejnotów koronnych o danych w sposób, który nadaje szacunek, na który zasługuje. ”

Badanie zostało przeprowadzone w listopadzie 2024 r. Wśród prawie 200 liderów danych, czerpanych ze społeczności, które konsultanci rozwinęli się za pośrednictwem Szkoła letnia Chief Data Officer (CDO) Carruthers i jej kolega Peter Jackson prowadzą od 2018 roku. Carruthers potwierdziła, iż ​​przeprowadziła wywiad z 10 CDO osobnymi od ankiety.

Roczna ankieta setek globalnych liderów danych ujawnia, iż ​​ponad jedna czwarta (26%) organizacji przez cały czas działa bez formalnej strategii danych, a 39% zgłasza kilka lub żaden ramy zarządzania.

W oświadczeniu towarzyszącym raportowi Carruthers i Jackson powiedzieli, iż badanie wskazuje na „trwałe luki w podstawowych praktykach zarządzania danymi. Szybkie przyjęcie AI dodatkowo komplikuje krajobraz danych, ponieważ w ciągu zaledwie 12 miesięcy udział organizacji nie używających AI spadł o 20%. Dzisiaj zaledwie 7% organizacji nie zgłasza w tej chwili braku AI, co stanowi znaczny spadek z 26% w ubiegłym roku. ”

Carruthers powiedział, iż pozytywną korzyścią z rosnącego znaczenia sztucznej inteligencji w organizacjach jest to, iż doprowadziła ona do rozważań etycznych związanych z wykorzystaniem danych. Jednak doradztwo podało, iż chociaż 44% organizacji odnotowało umiarkowany wzrost dyskusji etycznych wokół AI, tylko 13% sformalizowało te rozmowy na strukturalne polityki. Jednocześnie powiedział, iż podczas gdy 53% organizacji zgłasza wzrost wykorzystania sztucznej inteligencji, ponad połowa (57%) przyznaje, iż większość pracowników przez cały czas nie ma umiejętności.

Carruthers skomentował: „Utworzono paradoks AI, ponieważ korzystanie z narzędzi AI w organizacjach wzrosło w ostatnim roku, ale pracownicy brakuje Umiejętność umiejętności danych Aby skutecznie je wykorzystać, ponieważ ich fundamentalne zrozumienie danych pozostaje w dużej mierze niezmienione w stosunku do zeszłego roku. Przezwyciężanie tego wymaga dostosowanego, skalowalnego treningu i skoncentrowanego na sztucznej inteligencji.

Z jednym rozmiarem-wszystko to sprowadzasz się do najniższego wspólnego mianownika, co oznacza, iż ​​nie traktujesz swoich klejnotów koronnych z danymi w sposób, który nadaje szacunek, na który zasługuje

Caroline Carruthers, Carruthers i Jackson

„Jednocześnie przyjęcie AI oznacza, iż ​​dane muszą być czystsze, a zespoły muszą podnieść swoje standardy danych, w przeciwnym razie transformacyjne korzyści nowej technologii po prostu nie zostaną zrealizowane. Zachęcające, iż więcej liderów uznaje potrzebę elastycznego zarządzania w sprawie działu w celu zwiększenia dojrzałości danych.

„Widzimy, iż krajobraz danych zaczyna ewoluować, ponieważ liderzy danych zmagają się z większą złożonością i głębszym uznaniem wymogu przyjęcia dostosowanego podejścia do zarządzania danymi. Widzimy również rolę lidera danych – zamiast mieć CDO, który wie wszystko, widzimy pojawienie się ekspertów ds. Linii danych, ekspertów ds. Zarządzania danymi, specjalistami ds. Obserwowania danych i tak dalej ”.

W raporcie Andrew Lunt, dyrektor ds. Zarządzania danymi w Carruthers i Jackson, jest cytowany: „Nadal martwi się, iż prawie 40% organizacji ma kilka lub żaden zarządzanie danymi. Myślę, iż moje przesłanie do tych, które nie wyruszyły w tę podróż, jest myśleć, ale zacznij od małego. W większości przypadków problemów z danymi nie można rozwiązać z dnia na dzień. Pomogliśmy organizacjom zrozumieć, jak podejść do zarządzania danymi na wysokim poziomie w ciągu kilku godzin, a następnie pomogliśmy im zacząć od małego i zbudować coś bardzo zdolnego ”.

Jeśli chodzi o sztuczną inteligencję, inny konsultant firmy, Ashley Cairns, poinformował: „Współpracowaliśmy już z wieloma klientami, w których pracownicy przypadkowo umieścili dane klientów lub firmy do publicznych narzędzi AI, nie wiedząc, iż to choćby możliwe. Musi być więcej treningu wokół narzędzi AI, aby uniknąć tej sytuacji. ”

Wśród CDO cytowanych w raporcie jest David Prime, szef strategii, danych i spostrzeżeń w stowarzyszeniu piłkarskim. Powiedział: „Strategia danych i sławy zarządzania są kluczowymi elementami o wysokiej wydajności danych. Jednak wyniki tego raportu nie są dla mnie zaskoczeniem, głośna i matryczna charakter danych utrudnia wyrównanie tych kluczowych elementów. Niezwykle ważne jest, aby nie przyjąć podejścia dla jednego rozmiaru i znalezienie rozwiązań, które pasują do konkretnych możliwości i wyzwań Twojej organizacji. ”



Source link

Idź do oryginalnego materiału