
Bezpieczeństwo i nowoczesność: najważniejsze priorytety Stoen Operator
Zdjęcie: Fot. Depositphotos
W dużym mieście jak Warszawa, bardzo ważna jest też kooperacja z jednostkami organizacyjnymi miasta czy innymi gestorami sieci, co pozwala wypracować i przećwiczyć skoordynowane działania na wypadek niepożądanych incydentów.
Spółka jest częścią międzynarodowego koncernu i korzysta z wielu rozwiązań wypracowanych w Grupie E.ON. Które z nich, Pana zdaniem, mają największy potencjał rozwoju w polskich warunkach?
Jeśli chodzi o sieć dystrybucyjną i stosowane urządzenia oraz sposób działania w terenie, to myślę, iż możemy być dumni z tego, jak w tej chwili budujemy, eksploatujemy i zarządzamy siecią. Potwierdza to opinia gości z innych operatorów Grupy E.ON, którzy, odwiedzając Stoen, zapoznają się ze sposobem działania w dużym dynamicznie rozwijającym się mieście i z uznaniem patrzą na naszą nowoczesną infrastrukturę. Tutaj widzę potencjał dzielenia się lokalnym doświadczeniem z innymi spółkami grupy.
To, z czego czerpiemy i co jest aktualnie wdrażane w ramach standaryzacji koncernowej, to obok modułowych, łatwo zastępowalnych elementów sieci, także ujednolicone podejście do pracy z danymi, cyfryzacji i nowych technologii oraz procesów.
W czasach, kiedy dane są jednym z kluczowych zasobów firmy, dużym potencjałem są rozwiązania poprawiające i monitorujące jakość oraz usprawniające wykorzystanie danych w skali na wspólnych platformach. Stosujemy np. narzędzie z zakresu modelowania sieci i odzwierciedlenia jej stanu działające w zasadzie zupełnie online, dzięki sieciom inteligentnym. Coraz szerzej wykorzystujemy sztuczną inteligencję do analiz danych i obrazu w oparciu o obszerne zbiory danych. To na pewno obszary, które dynamicznie się rozwijają i z których możemy czerpać, jako część dużego koncernu.
Standaryzacja nie jest łatwa jeżeli niezmienne rozwiązania są stosowane od lat w danej organizacji, ale przychodzi czas, gdy trzeba się dostosować do jednego, wspólnego systemu. Jednak w dłuższej perspektywie taka zmiana wpływa korzystnie na sposób prowadzenia biznesu i wymiany doświadczeń. Dzięki dużej skali oraz możliwości kształtowania rynku, w konsekwencji umożliwia optymalizację nakładów inwestycyjnych firmy, kosztów i sposobu pracy.
Również zorganizowane podejście do BHP jako najwyższego priorytetu, oraz wzajemna nauka płynąca z zaistniałych incydentów bądź potencjalnych zdarzeń w całym koncernie, to bardzo cenne lekcje, które utrwalają i budują kulturę bezpiecznej pracy.
