BuzzFeed Plany uruchomienia Nowa platforma społecznościowa „zbudowana specjalnie po to, aby szerzyć euforia i umożliwić zabawną kreatywną ekspresję”. W Post na blogu opublikowany we wtorekW BuzzFeed Współzałożyciel i dyrektor generalny Jonah Peretti podkreśla „rosnące niezadowolenie” z platformami wykorzystującymi algorytmy oparte na AI, aby utrzymać użytkowników przyklejone do swoich ekranów, dodając to BuzzFeedSieć społecznościowa wykorzystałaby sztuczną inteligencję do „dawania agencji użytkowników”, zamiast zabrać ją.
BuzzFeed Mówi, iż platforma jest „zaprojektowana jako oaza z algorytmu zagładacznia” i „wprowadzi dziwaczne, dziwne i radosne doświadczenia, aby ponownie sprawić, by internet”.
Post na blogu Perettiego jest bardziej szczegółowo szczegółowo opisany BuzzFeed tworzy platformę mediów społecznościowych. Przedstawia, w jaki sposób firmy takie jak Meta i Tiktok priorytetowo traktują ocenę algorytmów AI, a nie myśli ich pracowników, co prowadzi do rozprzestrzeniania treści, które „wywołują najbardziej kompulsywną i przewidywalną odpowiedź ludzkiego mózgu”.
Peretti opisuje tego rodzaju treść jako coś, co nazywa „Snarfem”, który oznacza stawkę, nowość, gniew, zatrzymanie i strach (podkreślenie Peretti):
Twórcy treści wyolbrzymili stawki Aby ich treści jest pilne i egzystencjalne. Oni Produkcja nowości i obracaj ich treść jako bezprecedensowe i wyjątkowe. Oni Manipuluj gniewem Aby zwiększyć zaangażowanie poprzez oburzenie. Oni siekać zatrzymanie wstrzymując informacje i obiecując wypłatę na końcu filmu. I oni sprowokować strach Aby ludzie koncentrowali się pilnie na swoich treściach.
BuzzFeedktóry również jest właścicielem Huffpost I Smacznyplany rozwiązania uzależniającego środowiska mediów społecznościowych, tworząc „treści, które dają ci trochę szumu, pomaga się zrelaksować, dobrze się bawić i łączyć się z przyjaciółmi”, jednocześnie uruchamiając nową własną platformę mediów społecznościowych.
„Budujemy alternatywę” – powiedział Peretti. „Przyszłość mediów społecznościowych powinna być zaprojektowana pod kątem kreatywności i połączenia, a nie uzależnienia. Nie chodzi o ulepszenie Buzzfeed, chodzi o ponowne wyobrażenie sobie, czym może być Internet. Czas przywrócić Internet, który kochamy, gdzie każdy może znaleźć swoich ludzi i uwolnić swoją kreatywność. ”