Cykl szkoleń zorganizowanych w ramach Umiejętności Jutra dobiegł końca. Zgodnie z założeniami projektu, udział w nich wzięło 8000 kursantów, z których większość najpewniej trzyma już certyfikat w garści. Dzięki zdobytej wiedzy mogą stawiać swoje pierwsze kroki w marketingu internetowym. Z pewnością jednak zadają sobie pytanie, w którym kierunku pójść? Czy posiadane kompetencje są wystarczające, aby zaznaczyć swój ślad w nowej branży? Przygotowaliśmy odpowiedzi na te pytania!
Wybierz swoją ścieżkę kariery
Odpowiedz na pytania przygotowane przez naszych specjalistów, a my dopasujemy ścieżkę rozwoju do Twoich preferencji.
Umiejętności Jutra - co to jest?
To pakiet bezpłatnych kursów online, opracowanych i przygotowanych przy współpracy Google i warszawskiej SGH. Udział w nich mogły wziąć osoby, które w określonym terminie przesłały swoje zgłoszenie i pozytywnie przeszły proces rekrutacji. Po zamknięciu etapu kwalifikacji odbył się 8-tygodniowy okres szkoleń z szeroko pojętego marketingu: od podstaw zarządzania i biznesu, poprzez wskazówki praktycznego wykorzystania danych, po narzędzia chmurowe, wykorzystywane w biznesie i marketingu. Z założenia, uczestnicy mieli uzyskać podstawy do rozpoczęcia jednej z trzech ścieżek kariery:
- specjalisty ds performance marketingu
- analityka danych
- UX designera.
Edukacyjna misja Google
Umiejętności Jutra to nie pierwszy projekt Google nastawiony na podnoszenie kwalifikacji w obszarze IT. Dlaczego Google to robi? Ponieważ nie tylko marketing, ale IT w ogóle, są i będą prężnie rozwijającą się dziedziną, w której Google z pewnością nie zabraknie. Tylko, czy jeden kurs, jeden certyfikat to rzeczywiście wystarczająco dużo, aby zostać specjalistą?
Początki pracy w IT
Czy wyobrażasz sobie, aby stomatolog lub dowolny inny lekarz przystąpił do leczenia nie posiadając praktyki? Jak by wyglądała jego praca, gdyby się nie doszkalał, nie śledził rozwoju medycyny, nie interesował się nowymi sposobami na rozwiązanie starych problemów? Dokładnie w ten sam sposób można spojrzeć na marketing, programowanie, analitykę danych, projektowanie, itd. IT się rozwija, zmienia, powstają nowe narzędzia, wyodrębniają się nowe specjalizacje
Odpowiadając więc na pytanie, czy jeden certyfikat (nawet, jeżeli widnieją na nim logo Google i SGH) uczyni Cię specjalistą, można odpowiedzieć “nie”. Zdecydowanie, warto w takich projektach brać udział, jednak traktując je jako początek, a nie koniec ścieżki rozwoju.
Umiejętności Jutra - co dalej?
Znasz już podstawy, wiesz w której specjalizacji chcesz się rozwijać, ale jak to zrobić? Podejmowanie studiów kierunków najczęściej mija się z celem. Z kolei szansa na dopasowane tematycznie szkolenie stacjonarne w okolicy jest nikła. Dlatego właśnie e-learning stał się tak popularny.
Rynek edukacyjny online wychodzi naprzeciw osobom, które chciałyby podnieść swoje kwalifikacje, zmienić branżę lub też uaktualnić swoją wiedzę. Osoby początkujące, które często czują się zagubione w gąszczu rozmaitych szkoleń, mogą skorzystać z całych pakietów szkoleniowych z gotowym programem nauczania.
Są to całe bloki kursów, dobrane tak, aby kompleksowo przygotować uczestnika do pracy w wybranej przez niego specjalizacji. W strefakursów.pl oferujemy naszym użytkownikom ścieżki kariery, czyli pakiety kursów z dokładnie przemyślanym planem nauczania. Są one dedykowane głównie osobom, które chcą się przebranżowić, zdobyć nowy zawód lub po prostu podnieść swoje kompetencje na obecnym stanowisku. Oto kilka przykładów naszych ścieżek kariery:
- UX/UI Designer - program szkoleniowy w tym przypadku obejmuje 10 kursów, liczących łącznie 73,5 h materiału wideo. W trakcie nauki realizowane są testy sprawdzające wiedzę, zaś na końcu należy zdać egzamin. W kursach poruszane są zagadnienia związane z projektowaniem, efektywnym wykorzystaniem narzędzi, psychologią użytkownika aplikacji i wiele, wiele więcej.
- Analityk Danych - ścieżka jest realizowana w 6 kursach, trwających łącznie 20 godzin. Tematem kursów jest m.in. obsługa Power Pivot, Power BI i Power Query. W trakcie nauki kursant bierze udział w testach sprawdzających, zaś po ukończeniu szkolenia musi uzyskać pozytywny wynik egzaminu, aby otrzymać certyfikat.
- E-marketing Manager - w 10 kursach trwających 63,5 godziny uczestnicy opanowują umiejętności z zakresu między innymi: prowadzenia testów A/B, reklamy na Facebooku, Google Ads, optymalizacji kampanii reklamowych, content marketingu oraz influencer marketingu. Tutaj również konieczne jest zdanie egzaminu, po którym kursant otrzymuje imienny certyfikat.
Wskazane powyżej przykłady to zaledwie 3 z 43 dostępnych ścieżek kariery w obszarach takich, jak:
- programowanie,
- IT i oprogramowanie,
- fotografia i wideo,
- projektowanie,
- biznes i marketing,
- rozwój osobisty.
Jak widzisz, wybór jest bardzo szeroki. Dla ułatwienia przygotowaliśmy specjalną ankietę, pomagającą w podjęciu decyzji, którą ścieżką podążyć:
Wybierz swoją ścieżkę kariery
Odpowiedz na pytania przygotowane przez naszych specjalistów, a my dopasujemy ścieżkę rozwoju do Twoich preferencji.
Czy warto brać udział w szkoleniach online?
Zastanawiasz się zapewne, czy można zaufać jakości edukacyjnej takich kursów. Uspokoimy Cię. W przeciwieństwie do źródeł niekontrolowanych - jak tutoriale na YouTube lub prywatne witryny internetowe - nasza platforma weryfikuje kwalifikacje autorów kursów. Co więcej, sprawdzamy również wartość merytoryczną wszystkich materiałów, zanim zostaną przekazane do publikacji.
Dodatkową zaletą jest dożywotni dostęp do wykupionych kursów - nie tylko więc możesz się uczyć gdzie chcesz i kiedy chcesz, ale możesz też wielokrotnie wracać do ukończonych lekcji. W trakcie trwania nauki przystępujesz do testów sprawdzających, zaś po ukończeniu kursu musisz zdać egzamin z wynikiem pozytywnym. Wówczas uzyskasz imienny certyfikat i możesz śmiało ująć odbyte szkolenie w swoim CV lub na profilu LinkedIn. Z racji, iż jesteśmy wpisani na listę Rejestru Instytucji Szkoleniowych w Polsce, każda firma honoruje wydawane przez nas certyfikaty.