Employer branding – co to jest?

enterthecode.pl 2 lat temu

Zastanawialiście na tym, co to jest Employer Branding? Pojęcie to pojawia się od 2001 roku i najczęściej dotyczy dwóch sfer budowania wizerunku firmy. Poznajcie definicję, jak również znaczenie tego sformułowania.

Employer branding – co to jest?

Employer branding, to inaczej budowanie wizerunku firmy. Jest to wykonywanie szeregu działań w taki sposób, aby wyglądała atrakcyjnie wśród innych pracodawców, ale także w oczach pracowników. Wyróżniamy dwa rodzaje, a mianowicie wewnętrzny i zewnętrzny.

Employer Branding Wewnętrzny

Wewnętrzne budowanie wizerunku ukierunkowane jest na pracowników firmy. Dzięki różnego rodzaju działaniom pracodawca stara się zatrzymać pracownika. Ten może chcieć odejść do firmy o większej renomie, a także stwarzającej większe możliwości itp.

Działania te polegają na oferowaniu wysokiej klasy wyszkolonym pracownikom bonusów. Mogą to być choćby dodatkowych pakietów zdrowotnych, ubezpieczeń, świadczeń typu karty wstępu do obiektów sportowych i kulturalnych, nowszych i lepszych narzędzi do wykonywania zadań, dofinansowań urlopów, podróży wakacyjnych, elastycznego czasu pracy, premii, wyjazdów integracyjnych, jak również możliwości doszkalania i zmiany stanowiska.

Dodatkowym działaniem w przypadku Employer Brandingu wewnętrznego może być zakładowy newsletter. Są w nim omawiane bieżące sprawy związane z firmą, jak również przedstawiani nowi i wybitni pracownicy itp.

Zadowoleni pracownicy są wizytówką firmy, bo marketing szeptany często bywa lepszym motywatorem, niż najlepsze ogłoszenia i informacje na stronach firmy. Bardziej uwierzycie w zapisy w ogłoszeniu, czy w to co mówi Wam zadowolony pracownik?

Employer Branding Zewnętrzny

Zewnętrzne budowanie wizerunku, czyli Employer Branding Zewnętrzny ma za zadanie przedstawić firm w jak najlepszym świetle w oczach potencjalnych kandydatów do pracy. On także pomaga w tym, jak odbierają daną firmę potencjalni klienci i konkurencja.

Komunikacja tego typu może odbywać się choćby przez rozbudowę i odpowiednie przygotowanie strony internetowej, odpowiednie opracowanie ofert pracy, aby kandydaci mogli dowiedzieć się gwałtownie i zwięźle o tym, co oferuje pracodawca, jakie są w firmie możliwości rozwoju i benefity w zależności od stażu pracy. Zamieszczenie widełek i przejrzysta siatka płac także wpływa na to, iż danego pracodawcę może wybrać potencjalny pracownik.

Uczestnictwo w targach, prężnie działające profile w mediach społecznościowych, otwarci na rozmowę pracownicy, a także kierownicy działów, to kolejne elementy, na których można sporo zyskać.

Współpraca z biurami karier na uczelniach wyższych.

Idź do oryginalnego materiału