Etched przedstawia gry oparte na sztucznej inteligencji bez procesorów graficznych i wyświetla replikę Minecrafta

cyberfeed.pl 1 tydzień temu


Branża gier niedługo ulegnie poważnym zakłóceniom. Zamiast wykorzystywać silniki gier do napędzania gier, jesteśmy teraz świadkami zupełnie nowej i szalonej koncepcji. Startup specjalizujący się w projektowaniu Układy ASIC specjalnie dla architektury transformatorowejfundacja generatywnych modeli sztucznej inteligencji, takich jak GPT/Claude/Stable Diffusion, zaprezentowała wersję demonstracyjną we współpracy z Dekart klona Minecrafta w całości generowanego i obsługiwanego przez sztuczną inteligencję zamiast tradycyjnego silnika gry. Chociaż używamy sztucznej inteligencji do tworzenia obrazów i filmów na podstawie konkretnych opisów i tworzenia całkiem realistycznych treści, posiadanie modelu sztucznej inteligencji wypluwającego całą grywalną grę to coś innego. Oasis to pierwszy grywalny model sztucznej inteligencji działający w czasie rzeczywistym, w czasie rzeczywistym, z otwartym światem, który pobiera informacje od użytkowników i generuje rozgrywkę w czasie rzeczywistym, w tym fizykę, zasady gry i grafikę.

Ciekawą rzeczą, na którą warto zwrócić uwagę, jest sprzęt obsługujący tę konfigurację. Wykorzystując pojedynczy procesor graficzny NVIDIA H100, ten model Oasis o 500 milionach parametrów może działać w rozdzielczości 720p przy 20 generowanych klatkach na sekundę. Ze względu na ograniczenia akceleratorów, takich jak H100/B200 firmy NVIDIA, rozgrywka w rozdzielczości 4K jest prawie niemożliwa. Jednak firma Etched ma własny akcelerator o nazwie Sohu, który specjalizuje się w przyspieszaniu architektur transformatorów. Osiem procesorów graficznych NVIDIA H100 może zasilać pięć modeli Oasis dla pięciu użytkowników, podczas gdy osiem kart Sohu jest w stanie obsłużyć 65 przebiegów Oasis dla 65 użytkowników. Oznacza to ponad 10-krotny wzrost możliwości wnioskowania w porównaniu ze sprzętem NVIDIA w pojedynczym przypadku. Akcelerator został zaprojektowany do obsługi znacznie większych modeli, takich jak przyszłe modele gier wideo AI o 100 miliardach parametrów, które będą mogły wyświetlać obraz w rozdzielczości 4K przy 30 klatkach na sekundę, a wszystko to dzięki 144 GB pamięci HBM3E, co daje 1152 GB w konfiguracji serwera z ośmioma akceleratorami.

Jeśli chodzi o projekt Oasis (pokazany poniżej), znacznie różni się on od czegoś takiego jak OpenAI Sora. Podczas gdy większość obecnych generatorów wideo AI tworzy wstępnie renderowane segmenty, nowo opracowany system umożliwia interakcję w czasie rzeczywistym, przetwarzając każdą klatkę indywidualnie. U podstaw technologii leży zaawansowane architektury uczenia maszynowego, w tym wyspecjalizowane sieci neuronowe i mechanizmy uwagi, które jednocześnie przetwarzają dane przestrzenne i czasowe. Takie podejście pozwala sztucznej inteligencji zachować spójność, reagując na dane wejściowe użytkownika w czasie rzeczywistym, wykazując zrozumienie fizyki, która umożliwia manipulowanie i konstruowanie naturalnych obiektów w przestrzeniach wirtualnych. Aby zapewnić płynną pracę, zespół badawczy wdrożył kilka udoskonaleń technicznych, takich jak adaptacyjne przetwarzanie szumu i specjalistyczne optymalizacje obliczeniowe. Patrząc w przyszłość, deweloperzy planują rozszerzyć możliwości systemu o obsługę dłuższych sekwencji i bardziej złożonych symulacji, pozwalając na znacznie płynniejszą rozgrywkę, w sam raz na model 4K. Oasis jest dostępna dla użytkowników spróbuj tutaj z systemem kolejek (ponieważ maniacy AI też grają w gry).



Source link

Idź do oryginalnego materiału