Meta skrupulatnie realizuje plan zakładający powrót do społecznościowych korzeni. Facebook otrzymuje zatem sporo funkcjonalności ułatwiających nawiązywanie kontaktu z innymi ludźmi. Najnowszy update wprowadza chociażby możliwość publikowania lokalnych ofert pracy i odpowiadania na te ogłoszenia. Niektórzy użytkownicy prawdopodobnie kojarzą, iż niemalże identyczne rozwiązanie już swego czasu działało na platformie. Teraz powróciło ono w nieco innym formacie, może tym razem się uda?
Szukasz pracy? Facebook powinien stać się kolejnym miejscem, gdzie zaczniesz przeglądać oferty
Nie jest oczywiście tak, iż wszystkie implementowane aktualizacje są genialne. Wystarczy zresztą spojrzeć w stronę kładzenia jeszcze większego nacisku na krótkie filmiki. Teraz jeszcze łatwiej podejrzycie treści, które zostały polubione przez Waszych znajomych. Dotyczy to zarówno materiałów wideo, jak i tradycyjnych postów. Wystarczy jedno kliknięcie, by otworzyć czat i rozpocząć konwersację na konkretny temat. Obawiam się jednak, iż tego typu ulepszenia niekoniecznie mają sens w 2025 roku.
Teraz przyszedł czas na wskrzeszenie funkcjonalności, która zaliczyła swój pierwotny debiut w 2017 roku, globalna premiera nastąpiła zaś kilkanaście miesiąc temu. Szukanie pracy przez platformę Facebook nie stało się najwidoczniej hitem, ponieważ pewien czas później rozwiązanie wycofano. Założę się, iż nie zdawaliście sobie z tego sprawy. jeżeli się mylę, to przyjmę każdy cios.
Czasami warto jednak spróbować tego samego po raz drugi, okoliczności mogą bowiem zmienić się wraz z upływem czasu. Meta poinformowała o ponownej implementacji opcji szukania i oferowania stanowisk pracy, głównie tych lokalnych. Początkowo jednak funkcja będzie dostępna wyłącznie na terenie Stanów Zjednoczonych, prawdopodobnie niedługo aktualizacja trafi także do naszego kraju. Jak to wszystko w ogóle działa?
Ogłoszenia znajdziecie dosłownie wszędzie, gwałtownie też nawiążecie kontakt z pracodawcą
Facebook stawia na prostotę, dlatego też głównym miejscem szukania pracy będzie popularna zakładka Marketplace, gdzie wprowadzono zupełnie nową sekcję. Po wskazaniu lokalizacji ujrzycie długą listę ofert, docelowo wraz z widełkami, opisem stanowiska oraz harmonogramem. Nic też nie stoi na przeszkodzie, by konkretną ofertę zapisać na później, udostępnić znajomym lub od razu napisać do pracodawcy.
Źródło zdjęcia: MetaChyba nie muszę dodawać, iż proces szukania pracy możecie dowolnie personalizować. Ustawicie zatem preferowaną stawkę godzinową czy preferowany dział. Im więcej będziecie szperać, tym algorytm zacznie skuteczniej polecać najlepsze propozycje. Warto przy okazji wspomnieć, iż oferty publikować można również na łamach facebookowych grup oraz stron.
Przygotowano także szereg narzędzi dla pracodawców, by jeszcze łatwiej mogli ustalić kogo tak naprawdę szukają do swojego lokalu bądź biura. Czy jednak tego typu rozwiązanie miałoby jakikolwiek większy sens w naszym kraju? Lokalny rynek jest raczej zdominowany przez kilka platform, które raczej nie dałyby się wygryźć.
Czas pokaże.
Źródło: Meta / Zdjęcie otwierające: Meta, unsplash.com (@miinrad)









