Firma AMD wspiera rozwiązanie do kontroli torów oparte na sztucznej inteligencji dla japońskiego operatora pociągu pociskowego JR Kyushu

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Firma AMD ogłosiła dzisiaj, iż JR Kyushu Railway Company (JR Kyushu), japoński operator pociągu pociskowego, wykorzystuje moduł AMD Kria K26 System-on-Module (SOM) do automatyzacji kontroli torów. To rozwiązanie oparte na sztucznej inteligencji zastępuje tradycyjne metody pieszej kontroli kilometrów torów, zapewniając znaczną wydajność poprzez poprawę szybkości, kosztów i dokładności kontroli, aby spełnić rygorystyczne japońskie wymagania dotyczące bezpieczeństwa kolei. Pociągi pociskowe JR Kyushu kursują po ogromnym obszarze torów kolejowych o długości ponad 2455 mil, a pociągi poruszają się z prędkością do 261 mil na godzinę. Bezpieczeństwo jest dla firmy priorytetem numer jeden i wymaga starannych kontroli torów przeprowadzanych w określonych odstępach czasu.

Aby zwiększyć wydajność i dokładność ocen, JR Kyushu wybrał rozwiązanie oparte na technologii AMD firmy Tokyo Artisan Intelligence (TAI), które wykorzystuje szybkie przetwarzanie obrazu i zaawansowane możliwości sztucznej inteligencji do wykrywania i sprawdzania poluzowanych śrub i innych problemów z gąsienicami. „Dzięki nowemu rozwiązaniu firm TAI i AMD udało nam się poprawić wydajność konwencjonalnej kontroli torów i spodziewamy się dalszej poprawy efektywności kontroli dzięki przyszłym ulepszeniom funkcjonalnym” – powiedział Kazuhiro Sakaguchi, zastępca kierownika w dziale inżynierii w dziale Shinkansen w firmie JR Kyushu.

Sercem rozwiązania do kontroli torów jest komputer wizyjny przymocowany do wózka, który sprawdza tory z prędkością 20 km/h. Pudełko zawiera szybką kamerę, która wykorzystuje układ Kria K26 SOM oparty na FPGA do wspomaganego przez sztuczną inteligencję przetwarzania danych i obrazu przed i po. Kria K26 SOM to kompaktowa, wszechstronna platforma wbudowana, która integruje specjalnie zbudowany procesor AMD Zynq UltraScale+ MPSoC z pamięcią DDR, nieulotne urządzenia pamięci masowej, moduł bezpieczeństwa i aluminiowy rozpraszacz ciepła.

„Najważniejszą zaletą sztucznej inteligencji w tym przypadku była redukcja kosztów” – powiedział Hiroki Nakahara, współzałożyciel i dyrektor generalny TAI. „Zastąpienie konwencjonalnej metody pieszej kontroli torów wózkami doprowadziło do radykalnej poprawy wydajności operacyjnej”.

Programowalność, trwałość i wbudowana inteligencja rozwiązania opartego na technologii AMD Kria SOM sprawiają, iż można je dostosować do unikalnych i zmieniających się warunków, lokalizacji geograficznych i potrzeb terytorium JR Kyushu oraz pasażerów. Ponieważ linie kolejowe są instalowane w środowisku naturalnym, możliwość aktualizacji Kria SOM w celu dostosowania do codziennie zmieniających się warunków naturalnych ma najważniejsze znaczenie i pomaga w inwestycjach przyszłościowych.

„AMD Kria SOM przyspieszają innowacje na urządzeniach brzegowych i upraszczają opracowywanie rozwiązań poprzez wdrażanie” – powiedział Chetan Khona, starszy dyrektor ds. rynków przemysłowych, wizyjnych, opieki zdrowotnej i nauki w AMD. „JR Kyushu to doskonały przykład tego, jak nieskończona programowalność Kria SOM w połączeniu z przetwarzaniem brzegowym AI może zautomatyzować procesy i radykalnie zwiększyć wydajność operacyjną w różnych zastosowaniach, od wizji maszynowej po robotykę przemysłową i przetwarzanie AI/ML”.

Przeczytaj studium przypadku klientów AMD i JR Kyushu Tutaj.



Source link

Idź do oryginalnego materiału