Właściciele polskiego komunikatora GG mają ambitne plany. Udostępniono właśnie informacje o nadchodzącym rebrandingu. Dojdzie nie tylko do zmiany nazwy, ale też sposobu finansowania usługi. Nie zabrakło też chęci dotarcia do zagranicznych użytkowników i uczynienia z przedsięwzięcia „super aplikacji” łączącej w sobie zarówno funkcje społecznościowe oraz rozwiązania e-commerce. Nadchodzi kolejny rozdział w historii kultowego programu.
GG wciąż walczy o uwagę konsumentów – nadchodzi rewolucja
Nie róbcie wielkich oczu! GG regularnie otrzymuje nowe aktualizacje mające na celu podtrzymanie komunikatora przy życiu. Swego czasu dawaliśmy znać o implementacji asystenta AI ułatwiającego firmom nawiązywanie kontaktu z klientami. Administratorzy stron internetowych mogą dodać specjalny widżet, po kliknięciu którego dochodzi do otwarcia okna dialogowego, gdzie jesteśmy w stanie zadać dowolne pytanie.
- Sprawdź także: Nowa wersja czatu GG z asystentem AI ułatwi kontakt z klientami
„Zmieniamy GG w GGapp” to hasło rozpoczętej właśnie prekampanii. Obecny właściciel usługi (firma Fintecom S.A.) chce trafić do zagranicznych konsumentów. Niezbędna okaże się więc zmiana nazwy, ale też promocja innych funkcji niż te podstawowe. Czaty tekstowe, rozmowy audio-wideo, opcja udostępniania zdjęć, postów i filmów, płatności mobilne online, wysyłanie pieniędzy między użytkownikami z możliwością wymiany walut czy dostęp do szeregu rozwiązań e-commerce. Właśnie taka oferta „super aplikacji” ma zostać przedstawiona mieszkańcom Unii Europejskiej.
GG (Android) – pobierz program z naszej bazy danych
Niezbędne okaże się jednak pozyskanie dodatkowych środków finansowych. Udostępniono zatem inwestorom możliwość składania wstępnych deklaracji inwestycyjnych. Już niedługo każda chętna osoba (dysponująca odpowiednio grubym portfelem) weźmie aktywny udział w rozwoju kultowego komunikatora. Start emisji akcji nastąpi równolegle z pierwszym etapem gruntownych i koniecznych zmian […] w obszarze oprogramowania, wyglądu oraz doświadczeń użytkownika. Wykonanie tego kroku planowano podobno od dwóch lat.
Przez ten czas udostępniono wersję usługi do pracy zespołowej, wprowadzono asystenta AI, a także zaimplementowano odświeżony czat internetowy. Rozszerzono przy okazji klasyczną aplikację: dodano skracacz linków, przesyłanie dużych linków, profile publiczne i wirtualny portfel.

Czy ma to w ogóle jakiekolwiek szanse powodzenia?
Trudno sobie wyobrazić, by GG (dawniej Gadu-Gadu, niedługo GGapp) stał się liderem na europejskim rynku. Takie właśnie ambicje ma firma Fintecom, która mówi jasno, iż komunikator ma być w krajach Unii Europejskiej nie tylko centrum bezpiecznej, szyfrowanej komunikacji, ale także aplikacją społecznościową z wieloma nowymi funkcjonalnościami, w tym narzędziem do szybkich płatności. Znacie kogoś, kto w tej chwili aktywnie korzysta z niegdyś turbo popularnej usługi?
Jej właściciele twierdzą, iż dzisiaj z komunikatora korzysta ponad 400 tysięcy użytkowników każdego miesiąca. Co ciekawe, płatną subskrypcję Premium opłaca aktywnie 13 000 osób – robi to ogromne wrażenie. Fintecom przejął GG w 2018 roku i przez cały czas stara się utrzymać aplikację przy życiu. Jakimś cudem mu się to udaje, czas pokaże jaki skutek będzie miała zmiana sposobu finansowania i nastawienie na pozyskanie zagranicznych odbiorców.
- Przeczytaj również: WhatsApp przestał działać? Możliwe, iż Twój telefon jest za stary
Jedno jest pewne – GG na razie nie podzielił losu innych polskich platform społecznościowych. Chyba każdy pamięta zamknięcie serwerów portalu Nasza Klasa.
Źródło: Fintecom / Zdjęcie otwierające: materiał własny