GK Komputronik w FH1 2024 poprawiła wynik operacyjny o 2,5 mln zł w stosunku do FH1 2023 – wyniki skomentował Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A.

itreseller.com.pl 6 dni temu

Od 1 kwietnia 2024 roku do 30 września 2024 roku Grupa Kapitałowa Komputronik poprawiła swój wynik z działalności operacyjnej o 2,5 mln złotych względem analogicznego okresu 2023 roku obrotowego. Warto również zwrócić uwagę na wysoki wskaźnik kroczący EBIDTA za ostatnie 12 miesięcy, który wzrósł o 46,49% (porównanie okresu do 30 września 2024 z analogicznym czasem do 30 września ub.r.).

Pierwsze półrocze roku obrotowego 2024 dało nam mieszane, sinusoidalne odczucia. O ile miesiące letnie (szczególnie czerwiec i lipiec) były bardzo owocne, okazując się lepszymi niż analogiczny okres roku ubiegłego, co było efektem stabilizacji w niektórych segmentach rynku oraz większej aktywności konsumentów. O tyle okres Back to School (BTS), na który składa się sierpień i wrzesień, przyniósł znaczące ochłodzenie nastrojów konsumenckich oraz wypłaszczenie koniunkturalne. Konsumpcja dóbr trwałego użytku, takich jak zakup elektroniki, spadła do rekordowo niskiego poziomu, a indeksy optymizmu konsumenckiego w lipcu i sierpniu były jednymi z najniższych w ostatnich latach. Segment deweloperski, mający pośredni wpływ na popyt w naszej branży, również pozostawał w stagnacji, co dodatkowo ograniczyło możliwości wzrostu rynku w zakresie zakupu wyposażenia oraz sprzętu IT – komentuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A. Mimo to, nie przeszkodziło to naszej Grupie poprawić o 2,5 mln zł wyniku od kwietnia do września br. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Ponadto, o blisko połowę (46,49 proc.) zwiększyliśmy EBIDTA za ostatnie 12 miesięcy, licząc do 30 września w tożsamym okresie 2023 r. Wskaźnik ten wyniósł 22 543 tys. zł. To rezultat zmian, które podjęliśmy – nie tylko w Komputronik S.A., ale także w Komputronik Biznes. Umocniliśmy naszą pozycję w omnichannel, uruchamiając aplikację zakupową. Dzięki temu jesteśmy jeszcze bliżej naszych klientów. Już dziś obserwujemy duże zainteresowanie oraz zwiększony ruch w aplikacji, w której konsumenci szukają m.in. „okazji dnia.”

EBITDA, czyli zysk operacyjny powiększony o amortyzację, jest najlepszym wskaźnikiem efektywności działalności operacyjnej. Eliminuje wpływ kosztów księgowych związanych z inwestycjami w środki trwałe i wartości niematerialne, które zostały poniesione w poprzednich okresach. Systematyczny wzrost EBITDA świadczy zwykle o zdolności Spółki do generowania stabilnych przepływów pieniężnych, co ma najważniejsze znaczenie dla wykonywania planu restrukturyzacyjnego oraz dla dalszego rozwoju i umacniania pozycji rynkowej.

– Choć poprawiliśmy wynik operacyjny, porównując FH1 rok do roku, nie jesteśmy w pełni zadowolenidodaje Wojciech Buczkowski.

Poprawa sytuacji rynkowej, rozwój i dobre perspektywy

Obserwujemy, iż październik, a także kolejne miesiące – listopad i grudzień – przynoszą znaczące ożywienie, co nas bardzo cieszy i pozwala patrzeć w przyszłość z optymizmem, mimo sytuacji rynkowej, która nie sprzyja. Nasza Grupa notuje dodatnią dynamikę sprzedaży, wyraźnie przewyższającą rynkowe odczyty. Szczególnie dotyczy to segmentu sprzedaży do konsumentów w modelu omnichannel, co jest dowodem na skuteczność realizowanej przez nas strategii – informuje Wojciech Buczkowski, Prezes Zarządu Komputronik S.A.

Komputronik spłacił już 42% zobowiązań układowych.

– Regularne spłaty wierzytelności, poprawa wyniku z działalności o 2,5 mln złotych, rozwój Komputronik – nie tylko w zakresie działalności konsumenckiej, ale także biznesowej, polegający na uruchomieniu aplikacji czy nawiązaniu nowych partnerstw, m.in. z eo Networks z Grupy Euvic, pozwalają nam być pewnymi, iż obraliśmy dobry kierunek, który pozwoli nam dalej w skuteczny sposób realizować naszą strategię – dodaje Wojciech Buczkowski.

Spodziewane wyniki w ostatnim kwartale kalendarzowym (trzecim obrachunkowym) pozwalają z optymizmem patrzeć Grupie Kapitałowej Komputronik na wyniki finansowe za cały rok obrachunkowy. Grupę szczególnie cieszy systematyczne zwiększanie udziału rynkowego, które realizuje pomimo wciąż trudnych warunków makroekonomicznych.

Jakie działania mają wpływ na wyniki Grupy Kapitałowej Komputronik w tej chwili i w przyszłości?

W połowie roku Spółka podjęła decyzję o wzmocnieniu swojej struktury, łącząc ze sobą poszczególne działy związane ze sprzedażą internetową i stacjonarną oraz centrum obsługi klienta, a także struktury marketingu z obszarem digital development. To wynik wieloletniego dążenia firmy do realizacji wielokanałowej strategii sprzedaży w nowoczesnym modelu omnichannel. Działanie to nakreśliło kierunek dla kolejnych aktywności.

Kolejnym dużym wydarzeniem – oraz naturalną konsekwencją wcześniej nakreślonej realizacji strategii – było uruchomienie w listopadzie aplikacji zakupowej na urządzenia mobilne. Szczególnie duże zainteresowanie i wzrost liczby instalacji spółka zaobserwowała w Black Weeks. Jak wynika bowiem z raportu pt. „Wykorzystywanie przez polskich konsumentów aplikacji zakupowych”, przygotowanego na zlecenie firmy Komputronik S.A., elektronika to najczęściej wybierana przez użytkowników aplikacji mobilnych (62 proc.) kategoria produktów o wysokiej wartości. Kluczowymi zaletami tego kanału sprzedaży są wygoda i szybkość dokonywania transakcji, co szczególnie doceniają entuzjaści nowych technologii. Uruchomienie aplikacji Komputronik daje entuzjastom technologii dostęp do licznych dodatkowych benefitów, takich jak darmowa dostawa bez żadnych ograniczeń, możliwość zakupu na raty 0% oraz wydłużone prawo zwrotu.

Pamiętając o tym, iż sprzedaż stacjonarna to kolebka zakupów, Komputronik przeprowadził w grudniu re-otwarcie swojego salonu w Częstochowie. Nowy adres mieści się w Galerii Jurajskiej. Z tej okazji Spółka przygotowała atrakcyjne obniżki cenowe, który spotkały się z dużym zainteresowaniem konsumentów.

Zmiany zaszły też w Komputronik Biznes. Spółka nawiązała strategiczne partnerstwo z eo networks z Grupy Euvic. Dzięki temu zespoły techniczne Komputronik Biznes powiększą się do ponad 60 osób działających na terenie całej Polski.

– Rynek handlu elektroniką w Polsce przechodzi w tej chwili istotne zmiany. Konsumenci są bardziej ostrożni w swoich decyzjach zakupowych, co wynika z niepewności gospodarczej oraz wysokich kosztów życia. Jednocześnie widzimy rosnące znaczenie kanałów sprzedaży internetowej oraz elastycznych form płatności, co wymaga od nas dalszego doskonalenia naszej oferty omnichannel. Komputronik, jako jeden z liderów rynku, skutecznie dostosowuje się do tych zmian, inwestując w nowe technologie, poprawę doświadczeń zakupowych klientów oraz rozwój współpracy z dostawcami. Niedawna premiera aplikacji mobilnej Komputronik, dostępnej na platformie Android, jak również iOS, każdego dnia przynosi znaczną ilość jej użytkowników i coraz wyższy wolumen zakupów realizowanych dzięki aplikacji – tłumaczy Wojciech Buczkowski.

Główne trendy zakupowe w technologiach – Komputronik umacnia omnichannel

Znaczenie wielokanałowych doświadczeń, przystępność cenowa, wygoda, zrównoważony charakter i interakcje wspomagane AI to najważniejsze trendy napędzające wzrost w sektorze technologii i dóbr trwałych, zaspokajające oczekiwania konsumentów – wynika z raportu NielsenIQ (NIQ). Jak wynika z danych tej czołowej światowej firmy zajmującej się wywiadem konsumenckim, sprzedaż internetowa odpowiada dziś za 36 proc. światowych przychodów w sektorze wyrobów technologicznych i dóbr trwałych, zwłaszcza dzięki transakcjom w Chinach, Europie i Ameryce Łacińskiej. Z raportu można się dowiedzieć, iż coraz więcej konsumentów korzysta z mieszanych kanałów sprzedaży zarówno cyfrowych, jak i stacjonarnych, dlatego firmy z tego sektora powinny wyjść im naprzeciw i skupić się na zapewnieniu optymalnych doświadczeń wielokanałowych.

Strategia rozwoju i ciągłego usprawniania działań w omnichannel od samego początku działalności Komputronik może świadczyć o tym, iż Grupa Kapitałowa kontynuuje słusznie obrany kierunek.

Idź do oryginalnego materiału