Gżegżółka i cyberbezpieczeństwo. PKO Bank Polski startuje z dyktandem szczebrzeszyńskim

media.pkobp.pl 6 dni temu
01/15/25

Gżegżółka i cyberbezpieczeństwo. PKO Bank Polski startuje z dyktandem szczebrzeszyńskim


Jak przypominać o zasadach bezpieczeństwa online w nietypowy sposób? PKO Bank Polski ma na to sposób – interaktywne dyktando. Nie trzeba być klientem banku, aby wziąć w nim udział. Na chętnych czekają planszówki „Ojczysty” do wygrania.

Dyktando szczebrzeszyńskie PKO Banku Polskiego to:

- 3 wersje do wyboru,

- edukacja i zabawa – historie dyktand opowiadają, jak dbać o swoje cyberbezpieczeństwo,

- narzędzie dostępne dla wszystkich w każdym wieku – sprawdzić swoją wiedzę mogą zarówno dzieci, jak i rodzice,

- szansa na wygranie 1 z 50 gier planszowych – wystarczy odpowiedzieć na pytanie konkursowe do końca lutego 2025 r.

Edukacja po nowemu

– Historie, które przekazujemy w dyktandach bazują na prawdziwych metodach, których używają cyberoszuści. W nietypowy sposób uwrażliwiamy więc na to, iż warto wybierać mądrze – nie tylko poprawną formę zapisu gżegżółki, ale też gdzie i w co klikamy. Uczymy jak nie dać się oszukać w internecie, niezależnie od wieku -– mówi Justyna Białowąs, dyrektorka Biura wsparcia komunikacji i prostego języka w PKO Banku Polskim i szefowa projektu PKO Prosto.
Interaktywne dyktando jest dostępne na stronie pkobp.pl/dyktando.

– Przygotowaliśmy też gratkę dla osób, które kochają tradycyjne dyktanda i chcą sprawdzić się na piśmie. Mamy wersje audio naszych historii, które czyta Jarosław Boberek, dostępne dla wszystkich m.in. na YouTube. Połączenie językowych łamańców z głosem jednego z najbardziej lubianych polskich aktorów daje fenomenalny efekt-– dodaje Justyna Białowąs.
Dyktando w wersji audio dostępne tutaj

Treści dyktand to wynik współpracy PKO Prosto z Festiwalem Stolica Języka Polskiego w Szczebrzeszynie. PKO Bank Polski był mecenasem X edycji festiwalu, podkreślając w ten sposób swoją troskę o ojczysty język.

Prosty język w PKO Banku Polskim

A co ma wspólnego gżegżółka z prostym językiem?

– Na co dzień udowadniamy, iż upraszczanie języka nie zubaża go. Po prostu z bogactwa języka wybieramy to, co sprzyja efektywnej, dostępnej komunikacji – zrozumiałe dla wszystkich słowa i zwroty, prostą składnię, krótkie zdania -– tłumaczy Justyna Białowąs.
PKO Bank Polski upraszcza swoją komunikację do klientów i pracowników na szeroką skalę. W banku działa 80-osobowy zespół ambasadorski, który dba o jasne i proste treści w swoich jednostkach. Ambasadorzy i ambasadorki zdobyli też certyfikaty Językowy znak jakości Fundacji Języka Polskiego, który potwierdza ich wiedzę i umiejętności.

Aplikacja, która pisze prosto – już jest. Zaawansowany model językowy – wkrótce

Na co dzień pracownicy banku mogą korzystać też z autorskiego narzędzia do upraszczania dokumentów czy e-maili – aplikacji PKO Prosto. Opracowane w banku narzędzie bazuje na sztucznej inteligencji i podpowiada, jak napisać treść prościej, żeby spełniała kryteria prostego języka.

Ale to nie wszystko. PKO Bank Polski wystartował z nowym projektem, który ma opracować inteligentne metody przetwarzania oraz analizy danych. Unikalne systemy, które rozpoznają i przewidują potrzeby klientów, wykorzystają zaawansowane neuronowe modele języka polskiego. Rozwiązanie będzie dostosowane specjalnie do specyfiki bankowej: w voicebotach, chatbotach, infolinii, a także w aplikacji IKO i serwisie internetowym iPKO.

Więcej informacji o dyktandzie i regulamin konkursu na stronie pkobp.pl/dyktando

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.
Idź do oryginalnego materiału