– Ostatnie lata były czasem intensywnego rozwoju, a w tym roku przekroczyliśmy granicę tysiąca Sollersów. Chcemy oczywiście kontynuować ten wzrost, skupiając się jednocześnie na tym, by nie zatracić naszych wartości i atmosfery – powiedziała nam Anna Mojecka, IT Recruitment and People Specialist w Soller Consulting. Jak od środka wygląda praca w tej firmie?
Co warto wiedzieć o Twojej firmie? Co wyróżnia Twoją firmę na rynku?
Myślę, iż ciężko wyróżnić się na tak mocno rozwiniętym rynku jak branża IT. Warto jednak zaznaczyć, iż Sollers jest polską firmą, założoną w 2000 roku i pomimo tego, iż działamy na rynku międzynarodowym, pozostaje ona wciąż w rękach założycieli.
Naszą największą zaletą są ludzie oraz środowisko, które tworzą sami Sollersi. Pomimo dynamicznego rozwoju, wszyscy czujemy, iż gramy do jednej bramki, a firma aktywnie wspiera nasz rozwój. Każdy pracownik ma indywidualny budżet szkoleniowy, który może przeznaczyć na kursy i konferencje związane z jego ścieżką zawodową.
Stawiamy duży nacisk na integrację na różnych poziomach oraz pracę zespołową. Regularnie organizujemy lokalne spotkania, takie jak wieczory planszówkowe czy wyjścia do teatru, a także coroczne zjazdy całego zespołu do jednego z naszych biur, by pracować razem, twarzą w twarz, nie tylko przez kamerki. Fantastyczną tradycją są także wyjazdy dla całej firmy, organizowane co dwa lata. Jedziemy wtedy w ciepłe miejsca, gdzie przy słonecznej pogodzie możemy spędzić czas i lepiej poznać kolegów i koleżanki z pracy, których na co dzień rzadko widujemy.
Nad jakimi projektami pracujecie w Twojej organizacji?
W Sollers łączymy IT z biznesem i zajmujemy się wdrażaniem systemu dla firm z sektora ubezpieczeniowego i bankowego. Naszymi klientami są zarówno polskie, jak i zagraniczne firmy z całego świata. Wprowadzamy oprogramowanie naszych partnerów, takich jak Guidewire, Salesforce czy Moody’s, jak i nasze autorskie rozwiązanie Rife. Oprócz projektów dla klientów zajmujemy się rozwojem aplikacji, z których korzystamy wewnętrznie w codziennej pracy. Przekrój projektów jest u nas bardzo duży, więc wciąż poszukujemy ludzi, którzy potrafią połączyć zarówno perspektywę biznesową, jak i technologiczną.
Ile średnio pracujecie nad jednym projektem?
Odpowiem ulubionym dla wszystkich hasłem – to zależy. Ale projekty dla naszych klientów naprawdę są różne. Czasem przygotowujemy jedynie analizę i plan działania, czasem wprowadzamy cały system i robimy transformację, a czasami przez długi czas również nadzorujemy działanie danych rozwiązań. Projekty mogą trwać od kilku miesięcy do choćby kilku lat.
Jak wyobrażasz sobie idealnego kandydata, czyli osobę, która gwałtownie wpasuje się w zespół? Jakie cechy powinna posiadać taka osoba?
Bardzo często podkreślamy, jak ważne są dla nas umiejętności interpersonalne. Techniczna wiedza oraz doświadczenie oczywiście wciąż są podstawą, jednak choćby najlepszy specjalista potrzebuje wachlarza umiejętności miękkich, by odnaleźć się w zespole. Jest to wyjątkowo ważne w różnorodnych zespołach, które kierujemy do naszych klientów – analityk musi dogadać się z programistą, konsultant z testerem, i przy tym się nie pozabijać. Często są to zupełnie inne spojrzenia na dane zagadnienie, więc otwartość na różne rozwiązania i umiejętność zadawania pytań są bardzo ważne. Podstawą jest również swobodna komunikacja w języku angielskim, ponieważ nasz zespół jest międzynarodowy.
Jeśli chodzi o techniczne aspekty, szukamy osób, które są otwarte na naukę nowych technologii i nie boją się zmian. Podstawą u nas jest znajomość Javy, która umożliwia szybką naukę technologii, w których pracujemy. Natomiast kandydat idealny posiadałby doświadczenie w projektach dla firm ubezpieczeniowych (najlepiej wdrażając Guidewire), mówi płynnie po angielsku, niemiecku i francusku
Aktualnie poszukujemy analityków biznesowych (idealnie posługujących się płynnie niemieckim lub francuskim), senior Java developerów z doświadczeniem w ubezpieczeniach, a także DevOpsów, którzy mają już pierwsze doświadczenie komercyjne.
Jak wygląda u Was ścieżka awansu? Czy każdy z współpracowników ma dostęp do pliku, z którego dowie się, co powinien zrobić, by otrzymać podwyżkę czy awans?
Ścieżka kariery jest u nas transparentna, więc każdy pracownik może zobaczyć, w którym miejscu jest aktualnie i kiedy może awansować na wyższe stanowisko. W trakcie procesu rekrutacji, który prowadzony jest przez osoby techniczne, mapujemy doświadczenie kandydatów na naszą wewnętrzną ścieżkę i tak zwane grade’y. o ile proces jest zakończony pozytywnie, podczas przedstawienia oferty pokazujemy też predykcję wzrostu wynagrodzenia na najbliższe dwa lata. Dlaczego? Ponieważ co około 6 miesięcy mają miejsce okresy ewaluacyjne, w trakcie których zbieramy feedback na temat postępów i możliwość awansu . Kultura feedbacku jest dla nas bardzo ważna, dlatego staramy się go regularnie przekazywać, a podczas ewaluacji przedstawiamy podsumowanie osiągnięć i obszarów, nad którymi warto popracować.
Jakie są plany na przyszłość? Gdzie Wasza firma będzie za kilka lat?
Ostatnie lata były czasem intensywnego rozwoju, a w tym roku przekroczyliśmy granicę tysiąca Sollersów. Chcemy oczywiście kontynuować ten wzrost, skupiając się jednocześnie na tym, by nie zatracić naszych wartości i atmosfery. Będzie to prawdopodobnie czas wyzwań, ponieważ wchodzimy na nowe rynki i otwieramy nowe biura, co wiąże się również z koniecznością dostosowania się do różnych kultur. Jedno jednak pozostanie niezmienne – jesteśmy “driven by people” – to nasze hasło przewodnie działań, które nie jest jedynie pustym frazesem i wyszło bezpośrednio od Sollersów. Mam nadzieję, iż za kilka lat wciąż to ludzie będą punktem fokalnym w obrazie firmy.
Anna Mojecka. IT Recruitment and People Specialist w Soller Consulting. Psycholog biznesu z sześcioma latami doświadczenia w HR i rekrutacji. Od lutego 2020 roku, z krótką przerwą, pracuje w Sollers Consulting, gdzie w People Team jest odpowiedzialna za proces rekrutacji do ścieżki IT oraz wspiera inne obszary jak badania satysfakcji pracowników. W wolnym czasie pasjonuje się literaturą fantastyczną.