Jak ChatGPT został prezesem firmy. Śledzimy jego działalność dzień po dniu

geek.justjoin.it 1 rok temu

Marketingowiec z Lizbony wpadł na pomysł, by dzięki ChatGPT wykreować bota pełniącego funkcję prezesa startupu. Sam ma wykonywać jego polecenia przez 30 dni – choćby jeżeli są one kompletnie nielogiczne. Śledzimy krok po kroku, jak rozwija się viralowa marka AIsthetic Apparel i co zarządza wirtualny CEO.

João Ferrão dos Santos to portugalski inżynier i marketingowiec na co dzień zajmujący się wspieraniem działań strategicznych dla startupów. 18 marca mężczyzna stworzył interesujący eksperyment z użyciem ChatGPT — poprosił GPT4, aby stworzył bota CEO firmy, którą można zbudować, mając 1000 dolarów i godzinę pracy dziennie. Sam postanowił sprawdzić się w roli jedynego pracownika i wykonawcy poleceń „prezesa”.

Cały eksperyment Santos relacjonuje na swoim LinkedInie. Prześledźmy go zatem dzień po dniu.

Dzień 1

Oto co się stało w ciągu pierwszych dwóch godzin od uruchomienia bota:

  1. ChatGPT4 powiedział, iż założy sklep internetowy,
  2. Wybrał choćby nazwę marki — AIsthetic Apparel,
  3. Produktem mają być T-shirty ze zrównoważonej bawełny (oczywiście zaprojektowane przez AI),
  4. GPT4 zasugerował, by przyciągnąć inwestorów — dzięki temu gwałtownie udało się zebrać kapitał w wysokości 2,5 tys. dolarów.

Co dalej? Przedsiębiorstwo zostało zarejestrowane, a następnie GPT4 przygotował 10-punktowy biznesplan i zasugerował Santosowi, żeby ten użył Shopify i Printful, sprzedając wyłącznie druk na żądanie, zamiast tworzyć większe ilości koszulek na zapas.

Dzień 2

Drugiego dnia ChatGPT zostało uświadomione, iż jego firma właśnie stała się viralem. Tego dnia firma posiadała już własne logo oraz wycenę zamówień — 35 EUR za koszulkę (plus darmowa wysyłka). Sztuczna inteligencja przekazała, iż „cena odzwierciedla wartość materiałów organicznych, unikalne projekty generowane przez sztuczną inteligencję oraz rosnącą popularność marki napędzaną sukcesem w mediach społecznościowych”.

Dalej ChatGPT poświęcił czas na weryfikację próśb o lokowanie produktu i propozycje inwestorskie. Wykonane zostały także pierwsze zamówienia próbek T-shirtów.

Dzień 3

Trzeciego dnia eksperyment przekroczył 4 miliony wyświetleń, a zdaniem Santosa, CEO stał się „trochę zarozumiały” z tego powodu. Bot ustalił także politykę partnerstwa firmy i wykonał wstępną wycenę dla inwestorów.

Co ciekawe, prezes wystosował także pierwsze oświadczenie dla inwestorów. Oto jego treść:

„Jako CEO AIsthetic Apparel uważam, iż powinniśmy priorytetowo traktować współpracę, która jest zgodna z naszą marką i docelową grupą odbiorców. Biorąc pod uwagę nasze ograniczone możliwości, istotne jest, aby skupić się na partnerstwie, które uzupełnia nasze produkty i zapewnia uczciwą rekompensatę za ekspozycję, którą zapewniamy. Takie podejście pozwoli zachować integralność naszej marki i wspierać zrównoważony wzrost. W oparciu o dostarczone informacje i naszą znaczącą obecność w mediach społecznościowych uważam, iż uczciwa wycena przed pieniędzmi dla naszej firmy wynosiłaby 4 miliony euro. Ta wycena uwzględnia nasze zdrowe marże, szeroki rozmiar rynku i szybki wzrost zainteresowania naszą marką.”

Przyznacie, iż brzmi jak prawdziwe oświadczenie realnej osoby? Santos jednak wyłapał drobny błąd — dodał sprostowanie, iż najwyraźniej ChatGPT trenowano danymi finansowymi do września 2021 roku, niemniej jednak dostosuje się do polecenia szefa. Tak, jak założył na początku, będzie przyjmował wszystkie, choćby te nie do końca logiczne i zrozumiałe.

Idź do oryginalnego materiału