Jak deweloperzy z Room 8 Studio pomogli stworzyć Metal: Hellsinger, jedną z najbardziej niezwykłych gier wydanych w 2022 roku

geek.justjoin.it 1 rok temu

Metal: Hellsinger to gra opracowana przez studio The Outsiders we współpracy z zespołem Room 8 Studio, który stworzył ilustracje, animacje, efekty wizualne i sceny cięcia do tego fantastycznego projektu. Rozmawialiśmy z Anastazją Szewczenko, kierowniczką artystyczną projektu i dyrektorką artystyczną 2D Room 8 Studio, oraz Dmytro Kramnyim, który był odpowiedzialny za animację i VFX. Podzielili się swoimi doświadczeniami na temat pracy nad Metal: Hellsinger – jak to wszystko się zaczęło, jak wyglądał proces pracy od wewnątrz i z jakimi wyzwaniami musieli się zmierzyć.

Dmytro Kramny. Animation 2D Team Lead w Room 8 Studio. Związany z firmą od 6,5 roku, znany ze swojego profesjonalnego podejścia do realizowanych projektów.

Anastazja Shevchenko. Kierowniczka artystyczną projektu i dyrektorką artystyczną 2D Room 8 Studio. Pracowała nad takimi projektami, jak Magic Spellsingers, Call of Duty: Cold War, Monopoly Madness czy New World Amazona.

Jak zaczęły się prace nad Metal: Hellsinger?

Anastazja: Wszystko zaczęło się jakiś czas temu, przed pandemią COVID-19, gdy wszyscy pracowaliśmy w biurze. Dostaliśmy prośbę o duży projekt do tworzenia scen cięć. To było pierwsze doświadczenie zespołu Room 8 Studio, ponieważ nigdy nie robiliśmy storyboardów, zwłaszcza na taką skalę. Po pierwsze, musieliśmy obliczyć, jak długo potrwa praca oraz ile zasobów i ludzi powinno być zaangażowanych. Wysłaliśmy wszystkie te wyliczenia, a The Outsiders wrócili po jakimś czasie, aby poinformować nas o rozpoczęciu prac nad projektem. Rzeczywiste prace nad projektem rozpoczęły się w okresie pracy zdalnej. Wtedy to była nowość, musieliśmy dostosować nasz workflow i zabrać się za projekt. Szczerze mówiąc – na początku było strasznie. Zwłaszcza przy ogromnym scenariuszu i małej ilości buildów.

Brzmi jak dość spore wyzwanie. Z czym zaczynaliście pracę na początku projektu?

Anastazja: The Outsiders mieli już gotowe wizualizacje i przybliżone wyobrażenie o tym, jak Dave (David Goldfarb był odpowiedzialny za historię w zespole The Outsiders) chciał, aby to wyglądało. Najpierw przygotowaliśmy wstęp. Musiałam poprawić scenariusz, a potem podzieliliśmy go na sceny i przygotowaliśmy tablicę nastrojów dla klientów. Dmytro (Dmytro Kramnyi – animacja i VFX) znalazł referencje dla animacji i efektów. Przez długi czas zastanawiałam się, co będziemy w stanie narysować. Wzięliśmy na siebie odpowiedzialność, iż będziemy w stanie wszystko zorganizować. Musieliśmy jednak przedłużyć termin.

Dmytro: Biorąc pod uwagę rewizję z animacją, zakończyliśmy projekt w styczniu 2021 roku. Więc zajęło to sześć miesięcy.

Anastazja: Tak, sześć miesięcy. Ale zrobienie pełnego licznika w ciągu sześciu miesięcy to żaden wyczyn.

Idź do oryginalnego materiału