Jak raporty w TRAFFIT pomogły Teacode podejmować lepsze decyzje rekrutacyjne?

traffit.com 8 miesięcy temu

O firmie

Teacode tworzy aplikacje mobilne, webowe i desktopowe dla startupów, scale-upów i przedsiębiorstw na całym świecie

Zespół współpracuje ze startupami oraz małymi i średnimi firmami z całego świata reprezentującymi różne branże: marketing, opiekę zdrowotną, fitness & wellness, nieruchomości, podróże i wiele innych.

Problem

Nieustrukturyzowana baza kandydatów oraz brak ogłoszeń rekrutacyjnych na stronie Kariera

Większość aktywności związanych z prowadzeniem rekrutacji gromadzonych było w Trello, gdzie dane nowych kandydatów trzeba było wprowadzać manualnie.

Nie było też żadnego konkretnego flow, według którego każda aplikacja powinna być procesowana. Potrzebę wdrożenia systemu ATS Joanna - krótko po dołączeniu do zespołu - uznała za priorytet!

Cel

Jedno miejsce, gdzie w sposób uporządkowany i łatwy do przeszukiwania zbierane są aplikacje z różnych źródeł.

Teacode aktywnie dociera do kandydatów na portalach pracy (np. JustJoinIT), na LinkedIn czy publikując ogłoszenia na stronie Kariera. Ważne było więc zrozumienie, które z tych źródeł są skuteczne, a w które nie warto inwestować więcej czasu oraz pięniędzy. Potrzebne więc były dobre raporty rekrutacyjne

Ważnym celem wdrożenia systemu ATS była dodatkowo możliwość tworzenia responsywnych formularzy aplikacyjnych online, które wpływają pozytywnie na doświadczenia kandydatów, równocześnie ułatwiając zbieranie aplikacji i ich obsługę.

Rola TRAFFIT

Pierwszym krokiem było zebranie w nowym systemie całej bazy kandydatów oraz ich CV z Trello i innych źródeł

Następnie TRAFFIT został zintegrowany ze stroną Kariera, aby tworzone w systemie ogłoszenia mogły gwałtownie i łatwo na nią trafiać. W kolejnym kroku powstał proces (workflow) oraz szablony ogłoszeń i formularzy aplikacyjnych.

“TRAFFIT pozwala mi utrzymać prawidłowe flow każdego procesu - od ustalenia wymagań, przez liczbę etapów, po wygląd i listę pól na formularzu aplikacyjnym. "
JOANNA WOJDAT, HEAD OF HR W TEACODE

Krokiem milowym było stworzenie szablonów wiadomości e-mail oraz integracja skrzynki - co ogromnie przyspieszyło pracę i poskutkowało utworzeniem historii korespondencji e-mail na profilu każdego kandydata/-tki. Szablony te zresztą są wykorzystywane przez cały czas - nie tylko do informowania kandydatów o zmianach statusu ich aplikacji, ale również do wysyłki aktualizacji zgód czy badań candidate experience.

Wystarczyło jeszcze tylko przeszkolić Hiring Managerów z nowego narzędzia, aby móc wynieść swoje procesy na nowy poziom i znacznie je usprawnić.

Efekty

Lepsze wykorzystanie obecnej bazy kandydatów oraz wartościowe raporty analizujące procesy rekrutacyjne

Joanna stworzyła wyczerpującą listę przyczyn odrzuceń i rezygnacji kandydatów - zyskując tym samym pełną analizę korelacji między przyczyną a etapem, na którym aplikacje są odrzucane oraz ich źródłem.

To pozwala zrozumieć, które źródła są skuteczne (i na nie przesuwać swój budżet HRowy) oraz które etapy są wąskimi gardłami procesów. Ta wiedza zaś to klucz do optymalizacji procesów!

“W TRAFFIT mogliśmy stworzyć zunifikowaną listę przyczyn odrzuceń
i rezygnacji dla wszystkich procesu. Dzięki temu możemy lepiej analizować w systemie gdzie leży przyczyna tego, iż nie zatrudniamy kandydatów. Po każdym odrzuceniu pozostaje też ślad i historia, do których mogę wrócić"
JOANNA WOJDAT, HEAD OF HR W TEACODE

Uporządkowana baza kandydatów pozwala łatwo filtrować kandydatów i wyszukiwać ich po słowach kluczowych. Dzięki temu każdy proces można rozpoczynać od sourcowania we własnej bazie - zamiast od inwestowania w płatne portale pracy i kampanie promocyjne.

Gdy zespół rekrutacyjny Teacode się powiększył i pojawiło się więcej podobnych procesów - pozwoliło to lepiej utylizować już istniejącą bazę kandydatów:

43x więcej
kandydatów Teacode wysourcował i przypisał do rekrutacji z własnej bazy w Q1 2024 roku w porównaniu do analogicznego okresu w 2023
3x szybciej
są procesowani kandydaci z etapu Nowy na etap Wstępny akcept. Przed wdrożeniem TRAFFIT były to 3 dni - teraz jest to 1 dzień.
“Z badań wynika, iż za każde wartościowe CV w branży IT pracodawca musi wydać od 11 do 516 PLN netto w zależności od specjalizacji stanowiska i portalu, na którym szuka( źródło). Tworzenie i korzystanie z własnej bazy to więc nie tylko sposób na podtrzymywanie relacji, ale też realna oszczędność!"
ANNA SYKUT, PRODUCT MARKETING MANAGER W TRAFFIT

Wnioski

Uporządkowane procesy oraz baza kandydatówo to klucz do wartościowych raportów rekrutacyjnych i obniżania kosztów

Automatyzacja pozwala procesować aplikacje dużo szybciej - zarówno te, które odpowiadają oczekiwaniom, jak i te niedopasowane. W końcu takie osoby mogą w przyszłości być świetnymi kandydatami/tkami w innych projektach! A dzięki TRAFFIT Time to reject w Teacode wynosi jedyne 7 dni.

Działając na różnych płaszczyznach; własna strona Kariera, portale pracy, czy sourcing na LinkedIn, można w końcu porównać skuteczność poszczególnych działań i kampanii. Decyzje dotyczące rekrutacji powinny być data-driven - tak jak wszystkie inne ważne decyzje w każdej organizacji!

SWOJĄ HISTORIĄ PODZIELIŁA SIĘ
JOANNA WOJDAT
Idź do oryginalnego materiału