Proces rekrutacji może przyprawić o ból głowy nie tylko kandydatów i kandydatki, ale także stojących po drugiej stronie barykady zespół rekruterski. Jak przeżyć w ogłoszeniowej dżungli i nie dać się pożreć? Jak wyłuskać tego jedynego kandydata i tę jedyną kandydatkę? W drugim dniu 3 HR Week na pytania Joanny Guzik (No Fluff Jobs) odpowiedzieli: Sergiusz Brusnyk (UX Designer, EWL Group), Katarzyna Wojak (IT Recruiter, SoftServe).
Wysłuchaj zapisu rozmowy i dowiedz się, co najbardziej demotywuje juniorów w procesie rekrutacji? Na czym najbardziej im zależy? Czego pracodawcy tak naprawdę oczekują? I czy rekruter może zostać cichym bohaterem rekrutacji?
Jak rekrutować, to tylko najlepszych
Rekrutacje prowadzone na stanowiska juniorskie to osobna kategoria rekrutacji w branży IT. Nie jest tajemnicą, iż junior juniorowi nierówny (pod wieloma względami, począwszy od posiadania jakiegokolwiek doświadczenia, po chęć do dalszego uzupełniania wiedzy). Pracodawcy potrzebują juniorów, ale także mają swoje obawy związane z ich rekrutacją; ponoszą często niemałe koszty związane z całym procesem znalezienia i przeszkolenia nowego pracownika, który pracy na stanowisku mida szuka już w nowej firmie. Dlatego tak ważna jest kooperacja na poziomie rekrutera i hiring managera. Dopasowanie oferty (zdarza się, iż wymagania na stanowiska juniorskie są po prostu za wysokie), jej odpowiednia konstrukcja (widełki płacowe!), oraz feedback stanowią nie tylko dobre praktyki rekrutacyjne, ale także wspierają budowanie pozytywnego wizerunku firmy. choćby jeżeli kandydat nie zostanie zatrudniony w tej rekrutacji, istnieje szansa, iż odpowie na kolejne oferty.
Budowanie marki zaczyna się już od momentu dodania ogłoszenia o pracę. To pierwszy moment, w którym kandydat ma do czynienia z firmą – podsumował Sergiusz Brusnyk.
Tylko jak?
Do juniorów dociera się łatwiej. Wystarczą oferty publikowane na portalach. kooperacja z biurami karier, obecność na targach. Wyjście w teren – jesteśmy np. na politechnikach – powiedziała Katarzyna Wojak.
Juniorów charakteryzuje zarówno entuzjazm jak i determinacja. Chętnych do wejścia do branży nie brakuje. Różnią się wprawdzie doświadczeniem czy motywacją, a rynek częstokroć boleśnie rewiduje juniorskie ambicje. Pracodawcy próbują wyłuskać z tej ławicy najlepiej rokujących chętnych. Nie stanowi bowiem tajemnicy, iż juniorzy to przyszłość sektora, w którym ciągle zauważa się zjawisko podwyższonej podaży i niesłabnącego popytu.
Jak zatem budować procesy rekrutacyjne w firmach? Nie zabiorę Wam zabawy – sprawdźcie sami
Kwestie HR nie są Ci obojętne? Rekrutujesz na stanowiska IT w swojej firmie? Proponuję Ci kurs HR Masterclazz – skondensowaną dawkę najbardziej aktualnej wiedzy na rynku. Stworzoną przez ekspertów. Dla ekspertów.