Jak scoring kandydatów pozwolił Kinguinowi lepiej rozpoznawać najbardziej obiecujące aplikacje?

traffit.com 6 dni temu

O firmie

Gdy rekrutujesz dla rozpoznawalnego i cenionego brandu...

... jest wiele osób, które chcą budować swoją zawodową karierę właśnie z Tobą.
Tak właśnie było (i jest) w przypadku Kinguin. Kinguin to marketplace cyfrowych produktów - umożliwia sprzedawcom z całego świata wystawianie ofert na klucze do gier, licencje oprogramowania, karty podarunkowe i inne produkty cyfrowe. Chętnych aby dołączyć do tego fantastycznego teamu nie brakuje.

Problem

Stanowiska Customer Care - na które w ciągu pierwszego tygodnia od publikacji potrafi spłynąć choćby kilkaset aplikacji

Aby dołączyć do zespołu Customer Care w Kinguin, potrzebna jest dostępność w systemie zmianowym 24/7, wysoki poziom języka angielskiego (nice to have: doświadczenie w pracy po angielsku) i doświadczenie w supporcie online.

Chętnych w niektórych lokalizacjach jest tyle, iż pojawia się konieczność zdjęcia ogłoszenia już po kilku dniach od publikacji. Zespół Kinguina przegląda je na bieżąco, aby mieć pewność, iż kandydaci są procesowani sprawnie i z zachowaniem najwyższych standardów candidate experience.

Cel

Sprawna i dokładna preselekcja aplikacji bez pogorszenia jakości doświadczeń kandydatów

Managerowie w Kinguinie chcieli usprawnić procesy, ale nie chcieli wdrażać rozwiązań które wykluczałyby aplikujących kandydatów po słowach-kluczach. Na rynku pojawiają się bowiem sygnały o tego typu rozwiązaniach, które budzą uzasadnione obawy wśród kandydatów.

Zespół Kinguina był otwarty na wsparcie preselekcji kandydatów z pomocą AI, ale nie rezygnując z human-touch i zapoznawania się z treścią CV kandydatów.

Rola TRAFFIT

Scoring kandydatów - czyli realne wsparcie preselekcji na podstawie wskazanych przez rekrutera kryteriów

Okazało się, iż tę potrzebę świetnie realizuje funkcja scoringu kandydatów z pomocą AI dostępna w Traffit. System proponuje kryteria oceny kandydatów na podstawie dostarczonych informacji o stanowisku i wymagań Hiring Managera - a osoba prowadząca proces może je dowolnie dostosować.

Każda nowa aplikacja jest oceniana (w skali 0-100%) według tych kryteriów, wraz z uzasadnieniem tej oceny i transparentną listą spełnionych i niespełnionych kryteriów.

"Część osób w zespole obawiała się, iż scoring w negatywny sposób wpłynie na jakość naszego podejścia do doświadczeń kandydatów.

Obawy zostały jednak gwałtownie rozwiane - to, iż model opiera się na kontekście w CV, a nie na samych słowach kluczach zmienia wszystko!”
MICHAŁ KOBIELA, PEOPLE PARTNER W KINGUIN

Wraz z samą oceną, zespół Kinguina zyskał też uzasadnienie każdego scoringu i gotowe follow-up questions; czyli listę wątków do poruszenia podczas rozmów rekrutacyjnych. Są one spersonalizowane i uzasadnione z perspektywy lepszego zrozumienia dopasowania kandydata do roli.

Mechanizm scoringowy jest bowiem "świadomy" tego, iż brak danej informacji w CV nie oznacza tego, iż dane kryterium nie zostało spełnione.

Efekty

Wyższa zdawalność testu językowego wśród kandydatów wytypowanych do niego z pomocą AI

Ekipa Kinguin potwierdziła jednoznacznie, iż ze scoringiem kandydatów w Traffit było im dużo łatwiej wyłowić adekwatne profile z setek aplikacji. Przykładem może być ostatnia rekrutacja do działu Customer Care na Filipinach, w ramach której zespół Kinguina otrzymał kilkaset aplikacji. To było idealne pole do popisu dla scoringu kandydatów z pomocą AI.

W tego typu rekrutacjach wyselekcjonowani kandydaci otrzymują test znajomości języka angielskiego. Standardowo taki test zdaje około 40-50% wybranych aplikujących. Pośród osób wytypowanych do testu z pomocą scoringu test zdawalność wyniosła aż 80%!

Dopasowanie do stanowiska potwierdziły później kolejne etapy rekrutacji!

80% kandydatów zdaje test językowy
Testy zdaje zwykle około 50% kandydatów. Zdawalność wśród aplikujących wybranych na podstawie scoringu wyniosła aż 80%
Skrócenie czasu preselekcji o ponad 50%
Realna oszczędność czasu potrzebnego na preselekcję aplikacji przy użyciu scoringu kandydatów z pomocą AI

W tej rekrutacji zespół rekrutacyjny Kinguina wzbogaciła nowa osoba - zajmująca się na co dzień "twardym" HR-em.

Dzięki wsparciu AI scoringu jej skuteczność w preselekcji osób do przeniesienia na etap weryfikacji poziomu języka angielskiego była tak samo dobra, jak skuteczność doświadczonych rekruterów!

"Korzystamy z autorskiego zestawu testów weryfikujących poziom języka angielskiego. Aby zdać test, trzeba otrzymać co najmniej 70% możliwych punktów.

Zdawalność testów wsród kandydatów wytypowanych do testu ze wsparciem AI była wyższa niż zwykle - wynosiła 80%, w porównaniu do standardowych 50%"
MICHAŁ KOBIELA, PEOPLE PARTNER W KINGUIN

Wnioski

To jak dobrze scoring będzie działał zależy w dużej mierze od tego, jak dobrze ułożymy nasze kryteria oceny.

Model zadziała tak dobrze, jak dobrze przekażemy mu nasze potrzeby. Pisania kryteriów trzeba się nauczyć - czasem metodą prób i błędów. Ale dzięki transparentnemu uzasadnieniu każdego scoringu rekruter widzi od razu, iż kryteria zostały dobrane prawidłowo (lub wymagają zmiany).

Historia Kinguina i rekrutacji ze wsparciem scoringu kandydatów to świetny przykład tego, jak technologia AI może iść w parze rekruterem - będąc jego realnym wsparciem. Na jego zasadach.

SWOJĄ HISTORIĄ PODZIELIŁ SIĘ
Michał Kobiela
Idź do oryginalnego materiału