29 września 2023 w sieci pojawiło się zdjęcie e-maila wysłanego rzekomo przez spółkę Orlen do stacji paliwowych. Wiadomość dotyczyła obowiązującego od 6 września standardu oznaczania dystrybutorów. W przypadku braku paliwa koncern zobowiązał stacje do wywieszania informacji o awarii dystrybutora. Biuro prasowe Orlenu potwierdziło prawdziwość tego polecenia.
Prawda
Więcej o naszym systemie oceniania:Nie brak paliwa, a awaria dystrybutorów
Zdjęcie komunikatu Orlenu zamieścił między innymi Tygodnik NIE na portalu X (Twitter). Michał Marszał, jego administrator, pytał w tweetcie, czy Orlen potwierdza, iż każe udawać stacjom paliw awarie. W sieci pojawiły się filmy oraz zdjęcia dystrybutorów z wywieszonymi kartkami informującymi o ich awarii. Spytaliśmy Biuro Prasowe spółki, czy komunikat jest prawdziwy. Poniżej przedstawiamy odpowiedź Orlenu.
Z przesłanej wiadomości wynika, iż polecenie dotyczące wywieszania komunikatu o awarii dystrybutorów w przypadku braku paliwa jest prawdziwe i było wysyłane przez Orlen. Spółka tłumaczy, iż mail był rozsyłany w związku z końcem letniej promocji, która napędziła popyt, który doprowadził do tymczasowego braku niektórych paliw. Podobną informację otrzymało Radio Zet. Na pytanie, czy zdaniem spółki nie było to wprowadzanie klientów w błąd, Biuro Prasowe już nie odpowiedziało. W przypadku otrzymania dalszych wyjaśnień zaktualizujemy artykuł.
Podsumowanie
Komunikat Orlenu dotyczący wywieszania informacji o awarii dystrybutorów w przypadku braku paliwa jest prawdziwy. Koncern wysłał go na początku września w reakcji na tymczasowy brak paliw w związku z kończącą się wakacyjną promocją.
Źródła
TVN24: “Chwilowy brak paliwa” na niektórych stacjach. Orlen tłumaczy
Radio Zet: https://twitter.com/RadioZET_NEWS/status/1707700060610269291