– Wyróżnia nas to, iż z klientami rozmawiamy o ich biznesie, a nie tylko o konkretnym projekcie czy konkretnym rozwiązaniu – mówi Tomasz Kostrząb, CTO / Head of Technology w TUATARA. Dodaje, iż technologia inspiruje, a zespół do działania nakręca pasja do tworzenia zachwycających doświadczeń oraz przekraczania oczekiwań klientów. Nad jakimi projektami pracuje TUATARA? Jakie ma plany na przyszłość? Dowiecie się tego z poniższej rozmowy.
Co warto wiedzieć o TUATARA? Co wyróżnia Waszą firmę na rynku?
TUATARA jest firmą konsultingowo-wdrożeniową, a nie standardowym software housem czy body leasingiem. Opiekujemy się klientem kompleksowo – od momentu zauważenia problemu biznesowego, zbudowania strategii, zaproponowania rozwiązań, prezentację ciekawych use-case’ów, do zwinnego poprowadzenia i zrealizowania projektu, a następnie jego utrzymania i rozwoju. Wyróżnia nas to, iż z klientami rozmawiamy o ich biznesie, a nie tylko o konkretnym projekcie czy konkretnym rozwiązaniu.
Mamy płaską strukturę i nie jesteśmy przeprocesowani, adaptujemy się do zmian zarówno na rynku, jak i potrzeb wynikających z wnętrza organizacji. w tej chwili w TUATARA pracuje około 100 osób – często mówimy, iż jesteśmy odpowiednio “mali”, żeby dbać o ludzi i klientów oraz odpowiednio “duzi”, żeby prowadzić mega ambitne i międzynarodowe projekty. Naszymi klientami są głównie telekomy, leasingodawcy, faktoringi, ubezpieczyciele oraz banki. Pracujemy głównie zdalnie oraz hybrydowo, z możliwością pracy w biurach w Warszawie (tuż obok CH Blue City – w Brain Embassy) oraz w Białymstoku.
Nad jakimi projektami pracujecie?
Pracujemy nad transformacjami cyfrowymi, budowaniem procesów wspieranych AI i projektami integracyjnymi – od integracji back-endu, przez digitalizację procesów, do innowacyjnych modeli biznesowych, u klienta jak i w chmurach.
Prowadzimy też projekty niecodzienne i nietypowe – dla przykładu, jesteśmy partnerem omańskiego programu kosmicznego, w zakresie wykorzystania AI i uczenia maszynowego oraz analizy zdjęć i innych danych satelitarnych. Mamy tu już kilka bardzo interesujących use-case’ów, choć w tej chwili czekamy na kolejną próbę wyniesienia na orbitę okołoziemską pierwszego omańskiego satelity. Poprzedni niestety spłonął w styczniu nad Wyspami Kanaryjskimi.
Oprócz projektów usługowych, stworzyliśmy też dwa własne produkty – Fintin i Actionbot. Actionbot to wirtualny asystent wykorzystujący AI, a Fintin to modułowa platforma do oferowania finansowania w dowolnym miejscu i kanale cyfrowym (zapraszam na strony produktowe, jeżeli macie ochotę się z nimi zapoznać).
Actionbota mamy już wdrożonego m.in. w e-commerce Lancerto, w ubezpieczeniach Generali, w dużym telekomie w Omanie oraz właśnie podpisaliśmy umowę na wdrożenie w bankowości w Polsce. Z kolei Fintin jest w kilku otwartych procesach, które – mamy nadzieję – zmienią rynek finansowania w Polsce i nie tylko…
Ile średnio pracujecie nad jednym projektem spod szyldu TUATARA?
Większość naszych projektów to ambitne i duże tematy, które ewoluują. Nasi klienci po zamknięciu jednego etapu najczęściej podejmują z nami kolejne o nowych zakresach wydłużając projekt. Feedback jako TUATARA otrzymujemy taki, iż ufają nam, doceniają nasze zaangażowanie i widząc nasze pro podejście, chcą utrzymywać współpracę. Pewnie z tego powodu możemy powiedzieć, iż większość to długie, roczne lub choćby kilkuletnie projekty, często jednak podzielone na wiele mniejszych.
Dodatkowo, w efekcie zmiany naszego podejścia do procesów sprzedażowych i wypracowania nowej strategii biznesowej od początku 2023, zaczynamy widzieć, iż this is how the magic happens i niedługo będziemy musieli zintensyfikować rekrutacje ze względu na nowe projekty, w które będziemy chcieli się zaangażować. Warto tu dodać, iż w TUATARA rekrutujemy ludzi do firmy, a nie tylko do projektu.
Jak wyobrażasz sobie idealnego kandydata, czyli osobę, która gwałtownie wpasuje się w zespół? Jakie cechy powinna posiadać taka osoba?
Osoby, z którymi kooperacja dobrze nam się układa to osoby otwarte, komunikatywne, dociekliwe, rzetelne i dbające o wysoką jakość swojej pracy. Bardzo cenimy „ownership” i samodzielność. Staramy się zatrudniać ludzi kreatywnych, którzy ciągle dbają o to jak zoptymalizować swoje środowisko pracy, a nie tylko biernie realizują taski.
W TUATARA mówimy “drużyna, nie rodzina”, bo staramy się mieć dobrze zgrane, małe zespoły, które mają odpowiednich ludzi na odpowiednich miejscach. Cel przecież jest wspólny, więc musimy współgrać.
Jak w TUATARA wygląda ścieżka awansu? Czy każdy z współpracowników ma dostęp do pliku, z którego dowie się, co powinien zrobić, by otrzymać podwyżkę czy awans?
Nie mamy spisanych procedur w tym zakresie. Nasza struktura, złożona z małych zespołów, opiera się o kulturę feedbacku i spotkania 1:1, a to sprzyja budowaniu bezpośrednich relacji. Do rozwoju pracownika podchodzimy więc indywidualnie, utrzymując z nim relację, z której czerpiemy wiedzę np. o tym co go napędza, w którą stronę chce się rozwijać, a czego nie lubi robić i wspólnie wybieramy optymalną ścieżkę, która będzie łączyła jego ambicje z potrzebami oraz interesem firmy.
Jakie są plany na przyszłość? Gdzie TUATARA będzie za kilka lat?
Częściowo na pewno w kosmosie i na pewno przez cały czas pod palmami i na pustyni w Omanie. Dzięki naszej obecności na Bliskim Wschodzie planujemy wzmocnienie działalności głównie na rynku Arabii Saudyjskiej i Dubaju. W najbliższym czasie planujemy wejść na rynek Europy Zachodniej, a dzięki partnerstwom zaczniemy działać na terenie Ameryki Południowej. Mówiąc wprost – planujemy wzrosnąć o 150% do końca 2025 roku oraz zwiększyć udział przychodów z własnych produktów (Fintin i Actionbot) względem przychodów usługowych.
Oczywiście wciąż ważna jest dla nas Polska, tu rozwijamy się przede wszystkim, w ważnych dla nas branżach, takich jak bankowość i usługi finansowe, w tym leasing, e-commerce czy telekomunikacja.
Tomasz Kostrząb. CTO / Head of Technology w TUATARA. Posiada 15 lat doświadczenia w architekturze rozwiązań IT; doświadczony dyrektor ds. technologii, z udokumentowaną historią pracy w branży technologii informatycznych i usług; ekspert w dziedzinie technologii informatycznych, procesów biznesowych, transformacji przedsiębiorstw, integracji korporacyjnej, EAI oraz architektury aplikacji; doświadczenie w zarządzaniu realizacją długoterminowych projektów związanych z transformacją architektury IT klienta.