Nowa funkcja Gemini już w Polsce: Jak przekształcić statyczne zdjęcie w wideo z dźwiękiem?

itreseller.com.pl 1 miesiąc temu

Od 16 października Google wprowadza w Polsce nową funkcję w aplikacji Gemini, która pozwala na przekształcanie statycznych zdjęć w krótkie filmy przy użyciu modelu AI Veo. Opcja ta jest dostępna dla subskrybentów planów Google AI Pro oraz Ultra, umożliwiając im tworzenie 8-sekundowych klipów wideo w rozdzielczości 720p wraz z dźwiękiem.

Google oficjalnie rozpoczęło udostępnianie polskim użytkownikom nowej funkcji generowania wideo ze zdjęć. Narzędzie, zintegrowane z aplikacją Gemini, wykorzystuje model sztucznej inteligencji Veo do animowania obrazów. Subskrybenci płatnych planów Google AI Pro i Ultra mogą od dziś korzystać z nowości zarówno w przeglądarce internetowej, jak i na urządzeniach mobilnych. Funkcja pozwala na tworzenie 8-sekundowych klipów wideo w formacie MP4 (rozdzielczość 720p, proporcje 16:9), które zawierają również wygenerowaną ścieżkę dźwiękową.

Proces tworzenia filmu jest prosty i sprowadza się do kilku kroków. W interfejsie Gemini należy wybrać opcję „Narzędzia”, a następnie „Filmy z Veo”. Użytkownik może przesłać własne zdjęcie lub stworzyć nową grafikę dzięki narzędzia Nano Banana (technicznie znanego jako Gemini 2.5 Flash Image) i wykorzystać ją jako bazę. Kluczowym elementem jest tekstowy opis, w którym należy sprecyzować pożądany ruch na obrazie oraz szczegóły ścieżki dźwiękowej, takie jak dialogi, efekty specjalne czy szumy otoczenia. Warto jednak pamiętać o limitach: subskrybenci planu AI Pro mogą wygenerować do trzech filmów dziennie, podczas gdy użytkownicy AI Ultra mają limit pięciu klipów. Każdy wygenerowany materiał jest oznaczany cyfrowym znakiem wodnym SynthID, informującym o jego pochodzeniu.​

Udostępnienie funkcji w Polsce jest kontynuacją globalnej strategii Google, która rozpoczęła się w lipcu 2025 roku. Od maja, kiedy model Veo został szerzej zintegrowany z Gemini, użytkownicy na całym świecie wygenerowali już ponad 40 milionów filmów. Potencjał biznesowy tej technologii został potwierdzony m.in. przez polską firmę eSky, która w ramach testowej kampanii reklamowej (poniżej) stworzyła spoty wideo przy użyciu modeli Veo 3 i Imagen 4. Materiały wygenerowane przez AI okazały się znacznie skuteczniejsze od tradycyjnych, odpowiadając za 70% wszystkich kliknięć w kampanii. To pokazuje, iż generatywne wideo może nie tylko zautomatyzować produkcję treści, ale także znacząco zwiększyć jej efektywność.​

Idź do oryginalnego materiału