ransformacja przedsiębiorstw oparta o innowacje dotyczy nie tylko wdrażania zaawansowanych technologii na poziomie zarządzania biznesem. To także zmiana stylu pracy i komunikowania się zespołów, które nierzadko pracują w różnych biurach rozproszonych często na całym świecie. Nowoczesna komunikacja to jednak nie tylko możliwość dołączenia do spotkania z dowolnego miejsca i urządzenia, ale także bezpieczny dostęp do zasobów firmowych i współdzielenie ich ze współpracownikami. Krakowskie centrum usług biznesowych firmy Aon zdecydowało się na ten krok, wdrażając ekosystem rozwiązań do współpracy Cisco. Za ich implementację i integrację odpowiadała firma Trecom.
Firma Aon Polska jest częścią światowego koncernu Aon plc, wiodącego dostawcy profesjonalnych usług doradztwa i rozwiązań w dziedzinach takich jak zarządzanie ryzykiem, emerytury i zdrowie w czasach, gdy zagadnienia te mają wyjątkowe znaczenie dla globalnej gospodarki. Aon na świecie zatrudnia ponad 50 tys. osób, w 500 biurach zlokalizowanych w ponad 120 krajach.
W Polsce Aon działa od 1992 roku i zatrudnia ponad 1 500 osób w biurach na terenie całego kraju: w Warszawie, Gdańsku, Katowicach, Krakowie, Poznaniu, Szczecinie i Wrocławiu. Specjalizuje się w zakresie zarządzania ryzykiem i usług pośrednictwa ubezpieczeniowego, dostarczając innowacyjnych rozwiązań dopasowanych do indywidualnych potrzeb klienta. Sporządzane przez ekspertów Aon analizy oparte na pogłębionych danych pozwalają klientom maksymalizować osiągane rezultaty. Globalny zasięg umożliwia zdobywanie i wymianę doświadczeń, które są wykorzystywane w pracy z klientami przy tworzeniu sprawdzonych rozwiązań.
Mniej podróży służbowych, więcej spotkań wirtualnych, większa efektywność pracy
„Wykorzystanie rozwiązań do pracy zespołowej to dla nas element strategii biznesowej i naturalny kierunek rozwoju. Jesteśmy organizacją, która ma oddziały zlokalizowane na całym świecie, często więc pracujemy w rozproszonych geograficznie zespołach. Częste podróże służbowe zastąpiliśmy spotkaniami w przestrzeni wirtualnej” – mówi Marcin Lisiewicz Manager IT ds. Relacji Biznesowych w obszarze CEE z firmy Aon. „Wdrożenie rozwiązań Cisco pozwoliło nam również zoptymalizować przestrzeń biura i wprowadzić system rotacyjnych miejsc pracy. Nie ma potrzeby, aby każdy pracownik miał przypisane biurko w sytuacji, gdy może pracować adekwatnie z każdego miejsca, w którym jest dostęp do Internetu, w tym z domu” – dodaje.
Jak podkreślają przedstawiciele Aon, narzędzia do pracy grupowej pozwalają zmaksymalizować efektywność pracy. Są one niezbędne w trybie pracy Activity Based Working, który polega na dostosowaniu przestrzeni biurowej i narzędzi do potrzeb pracowników tak, aby maksymalnie pomagać im w pracy zespołowej i wypracowywaniu kreatywnych rozwiązań. Dlatego technologia umożliwiająca zdalną współpracę ma dla Aon znaczenie krytyczne. Pozwala na codzienne spotkania zespołów i prowadzenie projektów, niezależnie od tego, gdzie przebywają pracownicy.
Cisco Webex łączy biura w Polsce, USA i Indiach
Cisco od wielu lat realizuje wizję nowoczesnego środowiska pracy dzięki produktom z rodziny Webex, które w intuicyjny i bezpieczny sposób łączą rozwiązania do komunikacji video oraz pracy zespołowej w spójną i łatwą w obsłudze platformę. Dlatego też firma Aon zdecydowała się na wyposażenie ośmiu sal konferencyjnych w swoim krakowskim centrum usług w rozwiązania wideokonferencyjne Cisco, które umożliwiają większej liczbie zgromadzonych osób dołączenie do spotkania, jednocześnie utrzymując najwyższej jakości sygnał audio-video. Funkcja inteligentnego podglądu wykrywa wszystkie osoby obecne w pomieszczeniu i wybiera najaktywniejszą grupę, na której skupia soczewkę kamery, co pozwala zachować porządek podczas spotkania. Dzięki zastosowanej technologii pracownicy mogą z powodzeniem prowadzić spotkania z kolegami z oddziałów Aon z Wielkiej Brytanii, USA czy Indii bez konieczności podróżowania.
„Oferujemy technologię w modelu tradycyjnym, chmurowym oraz hybrydowym. Dzięki temu możemy dostosować rozwiązania do konkretnych potrzeb organizacji, niezależnie od jej wielkości czy branży, w której działa” – mówi Anna Szymanek-Załęska, specjalista ds. sprzedaży rozwiązań do współpracy w Cisco. „Dostępność z każdego miejsca oraz możliwość integracji z systemami innych dostawców powodują, iż rozwiązania komunikacyjne Cisco podnoszą produktywność naszych klientów. Dodatkowo, komunikacja wideo ma tę przewagę nad rozwiązaniami wykorzystującymi jedynie audio, iż jest o wiele bardziej efektywna. Możliwość zobaczenia naszego rozmówcy i wrażenie przebywania w tym samym pomieszczeniu zdecydowanie poprawia jakość spotkania, sprawia, iż jest ono o wiele bardziej konstruktywne a pracownicy bardziej zaangażowani” – dodaje Anna Szymanek-Załęska.
Kluczowym elementem projektu było wsparcie powdrożeniowe. W ramach usługi on-site support specjaliści firmy Trecom, która odpowiadała za wdrożenie rozwiązań Cisco, przeprowadzili szereg szkoleń dla pracowników Aon i zapewnili pomoc podczas organizacji pierwszych spotkań za pośrednictwem platformy Webex.
„Wdrożenie rozwiązań do współpracy Cisco wpisuje się w szerszą strategię cyfrowej transformacji Aon, nastawionej na wspieranie nowych modeli pracy. Trecom zapewnił konfigurację i integrację urządzeń Cisco z systemami audiowizualnymi oraz smart building, dzięki czemu stały się one integralną częścią ekosystemu IT Aon” – podsumowuje Tomasz Lachowski, Dyrektor Sprzedaży w Trecom.
O Cisco:
Cisco (NASDAQ: CSCO) to światowy lider technologiczny zapewniający działanie Internetu od 1984 r. Pracownicy, partnerzy i produkty Cisco pomagają społeczeństwom łączyć się w bezpieczny sposób i już dziś korzystać z cyfrowych możliwości jutra. Dowiedz się więcej na www.newsroom.cisco.com. Cisco i logo Cisco to zastrzeżone znaki towarowe należące do Cisco i/lub jego podmiotów zależnych w U.S. i innych krajach. Pełna lista znaków towarowych Cisco dostępna jest pod adresem: www.cisco.com/go/trademarks. Znaki towarowe firm trzecich są ich własnością. Użycie słowa partner nie oznacza stosunku partnerstwa pomiędzy Cisco i inną firmą.
Kontakt: Wojciech Kaczor, wojciech.kaczor@trecom.pl, tel.:+48 512 509 663
O Trecom:
Trecom jest polską firmą technologiczną nastawioną na dostarczanie inteligentnych i nowoczesnych rozwiązań usprawniających biznes naszych klientów. Od ponad 20 lat projektujemy, wdrażamy i integrujemy złożone systemy informatyczne. Jesteśmy gwarantem ich bezpiecznego funkcjonowania i utrzymania. Nasza filozofia obejmuje uczestnictwo na każdym etapie projektu. Dostarczamy Klientom pomoc techniczną oferując wiele usług dodanych, takich jak rozszerzone warunki gwarancji, kontrakty serwisowe, doradztwo oraz stałą opiekę nad systemami Klienta.
Kontakt: Tomasz Lachowski | tomasz.lachowski@trecom.pl | tel.:+48 605 03 03 53