Revolut poinformował o wdrożeniu funkcji In-App calls na terenie naszego kraju. Nowe rozwiązanie ma znacząco ułatwić demaskację oszustów telefonicznych, którzy podają się za bank, instytucję lub osobę zaufania publicznego w celu wyłudzenia pieniędzy lub danych. od dzisiaj dział pomocy będzie nawiązywać połączenie z klientem wyłącznie wewnątrz mobilnej aplikacji. Zminimalizowane zostaną więc szanse na padnięcie ofiarą cyberprzestępców.
Revolut chce dbać o bezpieczeństwo polskich klientów
Tytułowa nowość dostępna jest na razie wyłącznie dla klientów indywidualnych. niedługo jej zasięg powinien zostać poszerzony o użytkowników biznesowych, którzy również są podatni na zakrojone akcje oszustów. Revolut co prawda daje znać o dynamicznym spadku przypadków podszywania się, ale każda taka sytuacja jest dotkliwa oraz może skończyć się tragedią. Dlatego też warto być świadomym obecności wprowadzonego udogodnienia.
- Sprawdź także: UOKiK vs mPay i Revolut. Zwroty i rekompensaty dla Polaków
Zacznijmy może od tego, iż In-App calls to usługa z zakresu bezpieczeństwa. Jej głównym celem jest pomoc klientom indywidualnym w demaskowaniu oszustów i nawiązywaniu kontaktu z konsultantem działu pomocy. Rozwiązanie ma częściowo rozwiązać problem polegający na podszywaniu się pod pracowników banku, instytucji czy osób zaufania publicznego.
Taki cyberprzestępca zrobi wszystko, by skłonić ofiarę do przekazania mu wrażliwych danych lub pieniędzy. Stąd prosta droga do przejęcia konta i ograbienia go ze wszystkich środków. Takie sytuacje to bez wątpienia tragedia – zarówno pod kątem emocjonalnym, jak i finansowym. Dlatego też Revolut chce sprawić, by konsument doskonale wiedział, iż w danym momencie dzwoni do niego faktyczny przedstawiciel firmy.
To koniec groźnych oszustw?
In-App Calls jest więc zupełnie nowym sposobem na zainicjowanie rozmowy z konsultantem w bezpiecznym środowisku, czyli bezpośrednio wewnątrz aplikacji mobilnej banku. To właśnie tam zostanie wyświetlone powiadomienie o przychodzącym połączeniu. Klient indywidualny od razu będzie wiedział, iż nie ma do czynienia z oszustem. Co ciekawe, spółka daje znać o sporadycznych wyjątkach, gdy rozmowa może być przeprowadzona w sposób tradycyjny, ale niestety szczegóły nie padają.
Tak jak wspomniałem wcześniej, nowość jest w tej chwili dostępna wyłącznie dla klientów indywidualnych, ale niedługo ten stan rzeczy ulegnie mianie. Niedługo usługa zadebiutuje w Revolut Business, więc pozostaje uzbroić się w odpowiednią dawkę cierpliwości.
- Przeczytaj również: Oszuści podszywają się pod Revolut. Uważaj na takie SMS-y
Mimo wszystko warto być ostrożnym i kilka razy upewniać się czy faktycznie rozmawia z nami przedstawiciel m.in. banku. jeżeli pojawi się wyłącznie cień wątpliwości, to należy niezwłocznie zakończyć połączenie i skontaktować się z obsługą klienta.
Źródło: Revolut / Zdjęcie otwierające: Revolut