Oto jak Revolut walczy z oszustami. Nowa funkcja wzbudza podziw

instalki.pl 7 godzin temu

Revolut poinformował o wdrożeniu funkcji In-App calls na terenie naszego kraju. Nowe rozwiązanie ma znacząco ułatwić demaskację oszustów telefonicznych, którzy podają się za bank, instytucję lub osobę zaufania publicznego w celu wyłudzenia pieniędzy lub danych. od dzisiaj dział pomocy będzie nawiązywać połączenie z klientem wyłącznie wewnątrz mobilnej aplikacji. Zminimalizowane zostaną więc szanse na padnięcie ofiarą cyberprzestępców.

Revolut chce dbać o bezpieczeństwo polskich klientów

Tytułowa nowość dostępna jest na razie wyłącznie dla klientów indywidualnych. niedługo jej zasięg powinien zostać poszerzony o użytkowników biznesowych, którzy również są podatni na zakrojone akcje oszustów. Revolut co prawda daje znać o dynamicznym spadku przypadków podszywania się, ale każda taka sytuacja jest dotkliwa oraz może skończyć się tragedią. Dlatego też warto być świadomym obecności wprowadzonego udogodnienia.

  • Sprawdź także: UOKiK vs mPay i Revolut. Zwroty i rekompensaty dla Polaków

Zacznijmy może od tego, iż In-App calls to usługa z zakresu bezpieczeństwa. Jej głównym celem jest pomoc klientom indywidualnym w demaskowaniu oszustów i nawiązywaniu kontaktu z konsultantem działu pomocy. Rozwiązanie ma częściowo rozwiązać problem polegający na podszywaniu się pod pracowników banku, instytucji czy osób zaufania publicznego.

Źródło zdjęcia: Revolut

Taki cyberprzestępca zrobi wszystko, by skłonić ofiarę do przekazania mu wrażliwych danych lub pieniędzy. Stąd prosta droga do przejęcia konta i ograbienia go ze wszystkich środków. Takie sytuacje to bez wątpienia tragedia – zarówno pod kątem emocjonalnym, jak i finansowym. Dlatego też Revolut chce sprawić, by konsument doskonale wiedział, iż w danym momencie dzwoni do niego faktyczny przedstawiciel firmy.

To koniec groźnych oszustw?

In-App Calls jest więc zupełnie nowym sposobem na zainicjowanie rozmowy z konsultantem w bezpiecznym środowisku, czyli bezpośrednio wewnątrz aplikacji mobilnej banku. To właśnie tam zostanie wyświetlone powiadomienie o przychodzącym połączeniu. Klient indywidualny od razu będzie wiedział, iż nie ma do czynienia z oszustem. Co ciekawe, spółka daje znać o sporadycznych wyjątkach, gdy rozmowa może być przeprowadzona w sposób tradycyjny, ale niestety szczegóły nie padają.

Tak jak wspomniałem wcześniej, nowość jest w tej chwili dostępna wyłącznie dla klientów indywidualnych, ale niedługo ten stan rzeczy ulegnie mianie. Niedługo usługa zadebiutuje w Revolut Business, więc pozostaje uzbroić się w odpowiednią dawkę cierpliwości.

  • Przeczytaj również: Oszuści podszywają się pod Revolut. Uważaj na takie SMS-y

Mimo wszystko warto być ostrożnym i kilka razy upewniać się czy faktycznie rozmawia z nami przedstawiciel m.in. banku. jeżeli pojawi się wyłącznie cień wątpliwości, to należy niezwłocznie zakończyć połączenie i skontaktować się z obsługą klienta.

Źródło: Revolut / Zdjęcie otwierające: Revolut

bankowośćoszustwaRevolut
Idź do oryginalnego materiału