
W dynamicznym świecie e-commerce Limango Polska wyróżnia się innowacyjnym podejściem do sprzedaży online. Daniel Łobacz, Senior Frontend Developer, odsłania kulisy pracy w firmie łączącej nowoczesne technologie z przyjazną atmosferą. Jak wygląda praca w tej organizacji?
Limango Polska to platforma e-commerce oferująca szeroki asortyment produktów, głównie odzieżowych, ale również akcesoriów domowych i elektroniki. W poszukiwaniu odpowiedzi na pytanie o specyfikę pracy w tej firmie, rozmawiamy z Danielem Łobaczem, Senior Frontend Developerem. Jego perspektywa pozwala zobaczyć organizację stawiającą na nowoczesne rozwiązania technologiczne i przyjazną kulturę pracy. Limango działa w kilku krajach europejskich, wykorzystując architekturę mikroserwisową i rozwiązania chmurowe. Firma organizuje pracę w małych, samodzielnych zespołach, skupionych wokół konkretnych obszarów aplikacji. Z rozmowy wyłania się obraz miejsca, gdzie liczy się zarówno wiedza techniczna, jak i „fun” w codziennej pracy.
Jak się pracuje w Limango Polska? Wywiad z Danielem Łobaczem, Senior Frontend Developerem
Co warto wiedzieć o Limango? Co wyróżnia Was na rynku?
Limango to platforma e-commerce, która oferuje różnorodne produkty, głównie w kategorii modowo-odzieżowej ale można znaleźć tu również akcesoria i sprzęty domowe oraz elektronikę użytkową. Działamy głównie w Niemczech, ale prowadzimy również sprzedaż w Polsce, Holandii oraz Austrii. Mamy dość nietypowy model biznesowy zwany Klubem Zakupowym – oferujemy szereg promocji i zniżek dla zarejestrowanych użytkowników w formie ograniczonych czasowo kampanii.
Korzystamy z szeregu różnych technologii. Większość naszej arichtektury opiera się o rozwiązania chmurowe (AWS i GCP). Korzystamy z mikroserwisów, co pozwala nam na łatwe skalowanie aplikacji. Pozwala nam to obsługiwać duży ruch sieciowy z jakim musimy się mierzyć.
Pracujemy w małych samodzielnych zespołach, podzielonych ze względu na obszary aplikacji, a nie użytych w nich technologii. W prawie każdym zespole znajdzie się minimum jeden backendowiec i frontendowiec. Oczywiście, nie zabraknie również wyszkolonego QA.
Nad jakimi projektami pracujecie?
Pracujemy nad różnymi projektami, od wielkiej bazy danych produktów połączonej z silnikiem wyszukiwania, do mikrofronendów, które mogą zobaczyć klienci korzystający z naszej strony.
Mój zespół skupia się głównie na listach produktów oraz stronach produktów, które mogą przeglądać użytkownicy. Zajmujemy się zarówno wizualną stroną aplikacji, jak i dostarczaniem danych potrzebnych do zbudowania przyjaznego widoku.
Nasz backend piszemy głównie w Go, ale zdarzają się również nowe, mniejsze projekty pisane w TypeScript. Utrzymujemy szereg mikroserwisów, działających w klastrach kubernetes, które komunikują się sobą przez REST.
Frontend implementujemy z wykorzystaniem frameworka Next.js. Każda z aplikacji jest pisana w TypeScript. Korzystamy z takich bibliotek jak Styled Components, Redux, SWR czy i18n. Jako, iż korzystamy z podejścia monorepo, aplikacje budujemy z wykorzystaniem Turborepo.
Ile średnio pracujecie nad jednym projektem?
To zależy. W zależności od wielkości I skomplikowania przedsięwzięcia, możemy ukończyć projekt w ciągu jednego sprintu, jak i pracować nad nim przez pół roku. Na projekty patrzymy jak na nowe funkcjonalności, które wdrażamy e2e w całej firmie, niekoniecznie jako nowy folder z kodem.
Jak wyobrażasz sobie idealnego kandydata, czyli osobę, która gwałtownie wpasuje się w zespół?
Idealnego kandydata cechuje poczucie humoru, oraz zrozumienie, iż skoro w pracy spędza się jedną trzecią czasu, to może dobrze jest się uśmiechnąć. jeżeli nie masz funu z/w pracy, to czy to napewno odpowiednia praca?
Zależy nam na umiejętnościach, ale osobowość jest równie ważna. Wiedzę potrzebną do pracy, zawsze można zdobyć później. Bardzo pozytywnymi cechami są ciekawość i proaktywność kandydata. Lepiej kiedy to kandydat zadaje pytania niż my.
Jak wygląda u Was ścieżka awansu?
Awanse i podwyżki to u nas sprawa indywidualna. Ścieżka oraz plan działania w kierunku wyższego stanowiska, są ustalane z przełożonym podczas rozmów rocznych. Liczą się zarówno umiejętności twarde jak i miękkie. Uczymy się nowych technologii oraz jak się nimi dzielić z innymi. Stawiamy na rozwój i staramy się zapobiegać stagnacjii.
Jakie są plany na przyszłość? Gdzie Limango będzie za kilka lat?
Plan jest prosty – być najlepszą rodzinną platformą e-commerce (w Niemczech, ale również na reszcie naszych rynków). Cały czas staramy się rozwijać i nie zdziwiłbym się, gdybyśmy weszli ze sprzedażą do innych krajów.

Daniel Łobacz. Na co dzień pracuje nad rozwojem interfejsów platformy e-commerce Limango, szczególnie nad listami produktów i stronami produktowymi. Odpowiada zarówno za warstwę wizualną, jak i warstwę logiki i danych. Korzysta z nowoczesnych technologii – takich jak Next.js, Go czy Kubernetes. Stale poszerza swoją wiedzę, zarówno w zakresie nowych technologii, jak i dobrych praktyk dzielenia się wiedzą w zespole. Jego celem jest nie tylko rozwój własnych kompetencji, ale także współtworzenie platformy, która stanie się najlepszym e-commerce’owym klubem zakupowym w Europie.