Po pierwsze bezpieczeństwo. Od maja nowy regulamin dla klientów PKO Banku Polskiego

media.pkobp.pl 14 godzin temu
01/21/25

Po pierwsze bezpieczeństwo. Od maja nowy regulamin dla klientów PKO Banku Polskiego


  • PKO Bank Polski na bieżąco reaguje na działania cyberprzestępców i wzmacnia ochronę pieniędzy klientów przed wyłudzeniami.
  • Od 6 maja 2025 r. największy polski bank wprowadzi zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej, by dodatkowo zwiększyć bezpieczeństwo transakcji w internecie.
  • Bank wprowadzi nowe limity dzienne na przelewy, które klienci robią w serwisie internetowym iPKO. Pomoże to klientom lepiej chronić się przed skutkami działań oszustów.

Od 6 maja 2025 r. bank wprowadza dzienny limit domyślny i maksymalny limit na przelewy w serwisie internetowym iPKO. Klient będzie mógł samodzielnie w serwisie iPKO obniżyć limit dzienny lub podwyższyć go do limitu maksymalnego.

PKO Bank Polski jest liderem bankowości w Polsce - stale podnosi bezpieczeństwo klientów i jest w czołówce instytucji, które dbają o cyberbezpieczeństwo. Zmiany w regulaminie bankowości elektronicznej to kolejne działania, które zwiększają ochronę klientów przed cyberprzestępcami i skutkami manipulacji przez oszustów.

– W czasach coraz bardziej zuchwałych ataków cyberprzestępców, którzy wykorzystują nieuwagę oraz czasem nadmierną ufność swoich potencjalnych ofiar, robimy wszystko, by pomagać naszym klientom chronić ich oszczędności. Systematycznie wprowadzamy rozwiązania, które mają przeciwdziałać wyłudzeniom. Kolejnym narzędziem, które wspomaga bezpieczeństwo pieniędzy klientów są właśnie limity na przelewy w serwisie iPKO. Co jednak najważniejsze – nie chcemy ograniczać korzystania z naszej bankowości cyfrowej. Dlatego dajemy klientom bezpieczną i wygodną możliwość zmiany limitu i dopasowania go do własnych potrzeb-– mówi Michał Macierzyński, dyrektor Departamentu Usług Cyfrowych w PKO Banku Polskim.
Co warto wiedzieć o nowych limitach przelewów?

- Domyślny limit dzienny od 6 maja wyniesie 10 tys. zł.

- jeżeli klient miał wcześniej ustawiony wyższy limit, bank automatycznie obniży mu go do tej kwoty.

- Klient będzie mógł go podnieść do wysokości maksymalnego limitu dziennego (nawet do 300 tys. zł).

- Maksymalny limit zależeć będzie od narzędzia autoryzacji oraz dodatkowych usług bezpieczeństwa, z których korzysta dany klient.

Co należy zrobić, żeby ustawić największy dzienny limit maksymalny? Trzeba używać mobilnej autoryzacji w aplikacji IKO oraz usługi dodatkowego zabezpieczenia logowania do serwisu iPKO, dzięki której bank sprawdza wybrane cechy zachowania użytkownika w swoim serwisie internetowym. Klienci, którzy potrzebują znacznie wyższych limitów dziennych niż 300 tys. zł, będą mogli indywidualnie uzgodnić je z bankiem.

W nowej wersji regulaminu bankowości elektronicznej będą też jeszcze inne rozwiązania, które pomogą w walce z oszustwami w internecie. Szczegółowe informacje na ten temat klienci otrzymają w najbliższych tygodniach w korespondencji z banku.

Jak bank dba o cyberbezpieczeństwo klientów?

PKO Bank Polski od lat stale wzmacnia bezpieczeństwo klientów w serwisie internetowym i aplikacji mobilnej. W ostatnim czasie bank wdrożył kilka nowoczesnych rozwiązań, które zwiększają bezpieczeństwo logowania i korzystania z usług bankowych w internecie m.in. obsługę kluczy bezpieczeństwa oraz dodatkowe zabezpieczenia logowania w serwisie iPKO. Jako jeden z pierwszych na rynku bankowym w 2022 r. PKO Bank Polski wprowadził możliwość sprawdzenia przez klienta w aplikacji IKO tożsamości pracownika banku, który do niego dzwoni.

PKO Bank Polski regularnie prowadzi działania edukacyjne i komunikacyjne w zakresie cyberbezpieczeństwa i w znacznej mierze dostosowuje je do aktualnych zagrożeń cyberprzestępczości i „sezonowych” działań oszustów. Te działania przede wszystkim dostarczają klientom wiedzę - jak działają oszuści i jak manipulują odbiorcami. Doradcy i eksperci PKO Banku Polskiego spotykają się stacjonarnie z klientami, bo takie spotkania pozwalają na bezpośrednią interakcję i dotarcie także do grupy osób mniej zaznajomionych z cyfrowych światem np. seniorów.

Największy polski bank także na swoich stronach internetowych, w serwisie internetowym iPKO aplikacji IKO oraz na profilach w mediach społecznościowych systematycznie edukuje i informuje na temat zagrożeń jaki czyhają na klientów banku oraz zasad cyberbezpieczeństwa.

Bank jest też partnerem w akcjach medialnych i społecznych w tym zakresie. Ostatnio w kampanii „Scamming Out! Stop oszustwom internetowym”, zainicjowanej przez redakcje Pulsu Biznesu i Bankier.pl, a także w kampanii Związku Banków Polskich „Nie pomagaj się okraść. Zobacz, jak chronić swoje pieniądze”, edukującej klientów banków na temat zachowania ostrożności i zdrowego rozsądku.

Według danych NASK liczba incydentów cyberprzestępczości rośnie w szybkim tempie - w 2021 r. odnotowano w Polsce około 30 tys. takich incydentów, rok później prawie 40 tys., a w 2023 r. ponad 80 tys.

***

PKO Bank Polski jest niekwestionowanym liderem polskiego sektora bankowego, a wartość jego aktywów na koniec września 2024 r. zwiększyła się do 512 mld zł. Zysk netto Grupy PKO Banku Polskiego po trzech kwartałach 2024 r. wyniósł 6,9 mld zł. Liczba klientów wzrosła do 12,1 miliona. Bank jest podstawowym dostawcą usług finansowych dla wszystkich segmentów klientów, osiągając najwyższe udziały w rynku depozytów, kredytów oraz w rynku funduszy inwestycyjnych osób fizycznych. Dzięki rozwojowi narzędzi cyfrowych, w tym aplikacji IKO, która została aktywowana przez klientów 8,3 mln razy, PKO Bank Polski jest najbardziej mobilnym bankiem w Polsce.
Idź do oryginalnego materiału